کوکو ذرت و اسفناج ساده و خوشمزه

به گزارش مجله مدیریت ناب، ترکیب کوکو با کلمه سالم عجیب است! چرا که در خصوص یک غذای سرخ کردنی صحبت می کنیم و حتما کالری بالایی دارد. اما ما در این مطلب، سراغ طرز تهیه کوکو ذرت می رویم که در کنار فیبر بالای آن، چربی بسیار کمی دارد و به راحتی می تواند در جدول غذا های سالم برای بچه ها قرار بگیرد. ذرت علاوه بر این که یکی از بهترین منابع فیبر است، دنیایی از مواد مغذی برای بدن است. شما با مصرف ذرت به منبعی از ویتامین های E,C,B5,B1 و منیزیم و فسفر دسترسی پیدا می کنید.

کوکو ذرت و اسفناج ساده و خوشمزه

مواد لازم

ذرت شیرین پخته و دان شده 200 گرم

برگ بیبی اسفناج یک مشت پر

سیر رنده شده یک حبه

پیازچه خرد شده یک ساقه

آرد 50 گرم

بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری

تخم مرغ یک عدد

شیر 50 میلی لیتر

روغن گیاهی یک قاشق غذاخوری (برای سرخ کردن)

طرز تهیه

کوکو یکی از محبوب ترین غذا ها برای بچه هاست. می توانند بدون متوقف کردن بازی شان آن را گاز بزنند و از تردی و طعم خوشایندش لذت ببرند. شاید کوکو سیب زمینی یکی از محبوب ترین ها باشد، اما شما می توانید کوکو کدو حلوایی، برگ کرفس و اسفناج را هم در برنامه غذایی کودکتان جا دهید، یا اینکه با دستور پختی که در ادامه آورده ایم، برایش کوکو اسفناج آماده کنید.

برای آغاز تمام مواد تشکیل دهنده (به جز روغن) را در مخلوط کن بریزید و اجازه دهید تا کاملا ترکیب شوند، اما مراقب باشید که خیلی هم صاف و یکدست نباشد.

روغن را کف تابه بریزید و اجازه دهید تا کمی گرم گردد، سپس با قاشق یاقالب مورد نظرتان، مقداری از مایه کوکو ذرت را توی تابه بریزید. زمانی که هر دو طرف کوکو طلایی شد، می توانید آن را از روغن خارج کنید. سرخ کردن هر کدام، کمتر از یک دقیقه زمان می برد.

کوکو شما آماده است. می توانید با سس های مورد علاقه تان سرو کنید.

چند نکته

پس از ریختن مایه، با کفگیر مورد استفاده یا قاشق تان، کمی آن را فشار دهید تا کاملا به کف تابه بچسبد و باز نگردد و همچنین اطمینان حاصل کنید که هر دو طرف مغزپخت می شوند.

اگر مواد کوکو بیشتر از احتیاج شما بود، می توانید آن را در کیسه فریز یا ظرفی کاملا دربسته بریزید و آن ها را در فریزر نگه داری کنید. برای پخت آن ها کافی ست اجازه دهید در دمای محیط یا مایکروویو، یخ زدایی شوند.

شما می توانید در صورت تمایل، از آرد نخود نیز بهره ببرید. همچنین اگر فرزندان شما در سنینی هستند که مصرف ادویه برای آن ها منعی ندارد؛ می توانید از زیره و فلفل سیاه بهره ببرید.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1164

به "کوکو ذرت و اسفناج ساده و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوکو ذرت و اسفناج ساده و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید