کشف جالب چاه آرزوهای 3 هزار ساله!

به گزارش مجله مدیریت ناب، باستان شناسان در آلمان، چاهی باستانی متعلق به 3 هزار سال قبل کشف نموده اند، که احتمالا چاه آرزوها بوده است.

کشف جالب چاه آرزوهای 3 هزار ساله!

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، باستان شناسان چاهی باستانی را کشف کردند که قدمت آن به 3000 سال قبل می رسد. این چاه به وسیله محققان در گرمرینگ، یک شهر کوچک واقع در باواریای آلمان کشف شد.

باستان شناسان در داخل این چاه به عمق حدود 5 متر، سرامیک، جواهرات و سایر اقلام مربوط به عصر برنز را پیدا کردند. محققان بر این باور بودند که ساکنان آن موقع اشیا را برای اهداف آیینی در ته چاه قرار می دادند. این منطقه از سال 2021 که حفاری شروع شد، مورد توجه باستان شناسان نهاده شد. تا امروز باستان شناسان بیش از 70 چاه از عصر برنز تا اوایل قرون وسطی را در آن منطقه شناسایی نموده اند.

به گفته مارکوس گوکنبیهل، باستان شناس، ظاهرا کاربرد این چاه ها، تامین آب اهالی بوده است. با این حال، کشف گنجینه های پنهان در این چاه، شرایط آن را کمی پیچیده تر می کرد. بعضی از اقلام شامل سنجاق لباس برنزی و بیش از 70 قطعه سرامیک مانند کاسه، فنجان و گلدان است. محققان بعلاوه یک دستبند، دو مارپیچ فلزی، یک دندان حیوان، مهره های کهربا و یک قاشق چوبی کشف کردند.

تیم تحقیقاتی معتقد است که ساکنان هنگام حفر چاه ها، احتمالا دچار مشکل کمبود آب های زیرزمینی یا حتی خشکسالی بوده اند. علاوه بر این، ممکن است این چاه ها برملاکننده این موضوع باشند که چاه آرزو چطور به وجود آمده است. باستان شناسان می گویند که ممکن است ساکنان، بعضی از دارایی های خاص خود را برای برآورده شدن آرزو در چاه رها نموده باشند.

ماتیاس فایل، مدیر اداره حفاظت از بناهای تاریخی استان باواریا، در بیانیه ای گفت: حتی امروز، چشمه ها برای بسیاری از مردم چیزی جادویی دارند. آنها به این امید برآورده شدن آرزوهایشان، در آن سکه می اندازند.

منبع: فرارو
انتشار: 5 بهمن 1401 بروزرسانی: 5 بهمن 1401 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2149

به "کشف جالب چاه آرزوهای 3 هزار ساله!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف جالب چاه آرزوهای 3 هزار ساله!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید