چرا گربه ها این رفتارهای عجیب را انجام می دهند!

به گزارش مجله مدیریت ناب، تا به حال رخ داده رفتاری عجیب در گربه خودتان، یا هر گربه دیگری ببینید و فکر کنید که او چرا این کار را انجام داد؟ اگر پاسخ سوال تان را می خواهید با ما همراه باشید.

چرا گربه ها این رفتارهای عجیب را انجام می دهند!

گاهی گربه ها رفتارهایی از خود نشان می دهند که ما را کاملا گیج می نمایند. ما سعی می کنیم با منطق خود جوابی برای آنها پیدا کنیم اما گاهی هیچ چیز به فکر مان نمی رسد! اگر فکر می کنید شما تنها کسی هستید که گربه ای با رفتارهای عجیب دارید، اشتباه می کنید! و ضمناً گربه شما هم عجیب و غریبب نیست، او گربه ای کاملا عادی با رفتارهای عادی است.

اگر کنجکاو شده اید، به این 10 رفتار عجیب گربه و دلایل انجام آنها سری بزنید!

1- غلت خوردن

تا به حال رخ داده است که گربه تان نه ناگاه خود را به شما برساند، بر روی زمین بیوفتد و روی پاهاتان غلت بزند؟ آیا فکر می کنید تحت تاثیر بوی علف گربه این کار را نموده است؟!

البته این ممکن است به علت، بوی این گیاه باشد اما در بیشتر مواقع به آن معنی است که گربه تان احتیاج به توجه دارد. شاید شما دارید کاری انجام می دهید و حواستان به او نیست و یا شاید در حال بازی با گربه یا حیوانی دیگر هستید. در این مواقع گربه خود را روی پای شما انداخته و غلط می زند تا به او توجه کنید.

2- باد کردن و به معرض نماش گذاشتن قسمت پشتی بدن!

چقدر بی ادب! این کار او به چه معنا است؟ گاهی گربه تان با محبت تمام قسمت پشتی بدنش را به صورت شما نزدیک نموده و حتی دمش را به صورت تان می زند. اما چرا این کار را می نماید.

گربه ها به وسیله زبان بدن با یکدیگر و با صاحب شان ارتباط برقرار می نمایند. در واقع گربه با این حرکت سعی دارد با شما صحبت کند اما شاید شما آن را به نشانه بدی گرفته باشید.

3- پوشاندن مدفوع

همه گربه ها این کار را انجام می دهند. فکر می کنم همه ما موافقیم که گاهی گربه ها از انسان ها با ادب تر هستند!

علت این کار گربه آن است که او نمی خواهد کسی مدفوعش را ببیند. به همین سادگی.

4- پوشاندن غذا

همه ما درمورد گربه های ایراد گیر و بد قلق شنیده ایم، شاید حتی گربه خود ما هم سخت گیر باشد. اما گاهی گربه ها ظرف غذاشان را می پوشانند. این کار واقعا عجیب است.

گربه تان از غذا خوشش نیامده یا از ظرف!

5- خوردن پلاستیک

با تعداد زیادی پلاستیک پر از خرید به خانه برمی گشت و قبل از اینکه حتی دوست پشمالوتان را صدا بزنید تا به استقبال تان بیاید، مچش را در هنگام جویدن و خوردن پلاستیک های خرید می گیرید! اگر به موقع متوجه نشوید، ممکن است گربه تان میزان زیاد پلاستیک بخورد. اما به راستی گربه چرا این کار را انجام می دهد؟

ممکن است به فکرتان هم نرسد اما این رفتار می تواند دلایل زیادی داشته باشد. ممکن است گربه مریض باشد، تحت استرس باشد و یا تنها بر اساس غریضه این کار را بکند. پس شاید بهتر باشد به جای اینکه بخواهید به رفتار او بخندید و از کنار آن ساده بگذرید، او را نزد یک دامپزشک ببرید.

6- خوردن گیاه و سبزی

آیا گربه تان علاقه خاصی به گیاهان دارد؟ آیا از دست او نمی توانید حتی یک گیاه خانگی سالم داشته باشید؟ بله درست است گربه ها گوشت خوار هستند و اصلا احتیاجی به خوردن گیاه ندارند. پس چرا به محض اینکه برگی سبز و تازه می بینند آن را درون دهان خود نموده و می جوند؟ آیا گربه تان سالم است و این رفتار نرمال؟

نظرهای مختلفی در این مورد وجود دارد. برخی گمان می نمایند گربه به خاطر استفاده از مواد مغذی و ویتامین هایی که در گیاهان وجود دارد آنها را می خورد. افرادی دیگر می گویند او به خاطر تامین فیبر مورد احتیاج بدنش این کار را انجام می دهد. با وجود همه این فرض ها، احتمال بر آن است که گربه تنها از مزه برخی گیاهان خوشش می آید و به همین علت است که دوست دارد هر از گاهی آنها را بجود.

7- با تمسخر نگاه کردن

این یکی دیگر خیلی عجیب است! ممکن است شما نام این حالت گربه را چیز دیگری بگذارید اما مثل این می ماند که او دارد با تمسخر و استهزا به شما نگاه می نماید. اما علت این رفتار او چیست؟

ممکن است گربه این رفتار را به این خاطر که حس می نماید به قلمرواش تجاوز نموده اید نشان دهد.

8- چشمک زدن

گربه تان به شما چشمک زد، شاید می خواهد سر صحبت را با شما باز کند! چرا گربه این کار را انجام می دهد؟ چرا به شما چشمک می زند؟

این رفتار گربه را بوس گربه ای می نامند و باید بدانید گربه تان در این حالت دارد به شما ابراز محبت می نماید و از شما تعریف می نماید.

9- پنجول کشیدن

درست قبل از اینکه آغاز به بازی و جست و خیز کند، گربه تان، به هر چیزی که پیدا کند پنجول می کشد. او گاهی این کار را درست قبل از اینکه دور خانه را با سرعت هر چه تمام تر بدود انجام می دهد. اما چرا؟

این کار معمولا به خاطر تعیین کردن قلمرو انجام می گردد. اگر گربه تان این کار را با شما می نماید به معنی آن است که به شما علاقه دارد.

10- مزاحم تماس تلفنی تان می گردد

آیا گربه تان منتظر تلفن است تا به مادرش زنگی بزند یا به صحبت کردن شما با فرد دیگری حسودی می نماید؟

نه گربه تان حسود نیست، او تنها از صدای زنگ تلفن و حالتی که دارد خوشش می آید.

منبع: فوت و فن / thespruce.com
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2066

به "چرا گربه ها این رفتارهای عجیب را انجام می دهند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا گربه ها این رفتارهای عجیب را انجام می دهند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید