سفر به آسیا ، جاذبه های گردشگری قاره اسیا برای گردشگران تازه کار

به گزارش مجله مدیریت ناب، قاره آسیا پهناورترین قاره جهان و پر تنوع ترین آنها به شمار می رود. این قاره آنچنان پهناور است که از شرق تا غرب آن، انواع فرهنگ ها، چهره ها، زبان ها و رسم و رسوم جالب به چشم می خورند. بنابراین سفر به آسیا و این قاره بزرگ و آشنایی با مردم خونگرم این قاره و زندگی آنها می تواند در زمره جالب ترین و خاطره انگیزترین تجربه های سفر هر فردی قرار بگیرد. اما نقاط معدودی در آسیا وجود دارند که سفر آرام تر و مطمئن تری را برای جهانگردان تازه کار فراهم می سازند. در جاذبه های جهانگردی قاره اسیا، شوک و ناباوری فرهنگی شدید نیست. با این که سرتاسر قاره آسیا برای سفر کردن و بازدید، بسیار جالب و هیجان انگیز است، مقاصدی وجود دارند که ممکن است پر چالش تر و سخت تر باشند و جهانگردان بی تجربه و تازه کار را بسیار خسته نمایند. اگر تابحال سفر به آسیا را تجربه ننموده اید یا سفر های کمی به این قاره شگفت انگیز داشته اید و هنوز آنقدر تجربه و آمادگی ندارید که مثلا در جنگل های سوماترا به جنگل نوردی مشغول شوید یا در میان شلوغی کشور هند به جهت یابی و پیدا کردن مسیر سفر خود بپردازید، با خبرنگاران همراه باشید. در این مطلب خبرنگاران به معرفی مقاصد جهانگردی فوق العاده و جاذبه های جهانگردی قاره اسیا که سفر کردن به آنها آسان است و برای یک جهانگرد مستقل و تازه کار که سفر کردن را شروع نموده است، مناسب و ایده آل هستند می پردازیم. پس اگر تصمیم گرفته اید سفرهای خود به دور جهان یا قاره آسیا را شروع کنید و در عین حال، احساس می کنید هنوز آمادگی انجام سفرهای سخت را ندارید، حتما این مطلب خبرنگاران را بخوانید تا با برترین کشورهای توریستی اسیا آشنا شوید...

سفر به آسیا ، جاذبه های گردشگری قاره اسیا برای گردشگران تازه کار

چیانگ می Chiang Mai در تایلند

شهر بانکوک بانکوک، مرکز تایلند، از خیلی جهات می تواند برای گردشگران تازه کار شوک آور باشد. ترافیک، آلودگی هوا و سرعت زندگی در این شهر، بویژه در ابتدا روی گردشگران تاثیر منفی می گذارد و کمی طول می کشد تا آنها زیبایی ها و مزایای این شهر را ببینند و به تحسین آن بپردازند. جاده خاو سان Khao San Road که منطقه ویژه گردشگران در شهر بانکوک بانکوک به شمار می رود، بخاطر شلوغی و جشن و میهمانی های آخر شب خود مشهور است. اما بهتر است شهر چیانگ مای Chiang Mai، مرکز شمالی تایلند یکی از بهترین کشورهای توریستی اسیا، به نجات گردشگران تازه کار بیاید. با این که شهر چیانگ مای Chiang Mai نیز دارای مسائل ترافیک و آلودگی هوا هست، بسیاری از گردشگران شهر قدیم قابل پیاده روی و پر جاذبه آن را که درون یک خندق قرار گرفته است، ترجیح می دهند. ضمناً اگر علاقمند به یادگیری سواری بر اسکوتر هستید، این شهر قابلیت بیشتری برای این کار دارد. حتی قیمت ها نیز در شهر چیانگ مای Chiang Mai نسبت به شهر بانکوک بانکوک و جزایر تایلندی Thai islands مناسب تر هستند. بازارهای آخر هفته هم به مذاق گردشگران خوش می آید و هم مردم محلی. روزهای شنبه و یکشنبه روزهای پیاده روی، مزه کردن خوراکی ها، تماشای مردم و خریدن سوغاتی های دست ساز و مقرون به صرفه قیمت مردم شهر است. شهر چیانگ مای Chiang Mai در سرتاسر تایلند بخاطر غذای عالی و فضای بسیار محبت آمیز و صمیمی تر نسبت به جنوب، معروفیت دارد. اما در نهایت، اگر تجربه سفر به این شهر هم به نظر پر چالش می آید، می توانید به پای Pai، شهر توریستی خوشایندی که در میان کوه ها و در فاصله چهار ساعته از شمال چیانگ مای Chiang Mai قرار گرفته است بروید.

لوآنگ پرابانگ Luang Prabang در لائوس

سفر به آسیا را با کشور لائوس یکی از بهترین کشورهای توریستی اسیا شروع کنید. شهر لوآنگ پرابانگ Luang Prabang تنوع عظیمی از گردشگران را به خود جذب می نماید؛ از گردشگران با کوله پشتی که قصد سفر در مسیر بنانا پنکیک Banana Pancake Trail را دارند تا خانواده هایی که به قصد بازدید از بناها و نقاط لیست میراث دنیای یونسکو به این شهر سفر می نمایند. بقایای بناهای استعماری فرانسه از جمله خانه های اشرافی زیبایی که در کنار رودخانه قرار گرفته و هم اکنون به مسافرخانه تبدیل شده اند، به فضای خوشایند امتداد رودخانه مکانگ Mekong River از بهترین جاذبه های گردشگری قاره اسیا می افزایند. فضای این شهر به طور کل بسیار آرام و خوشایند است. با این که لائوس کشور فقیری به شمار می رود و کلاه برداران بسیار زیادی، گردشگران تازه کار را هدف قرار می دهند، اما سفر به این کشور برای گردشگران مستقل و تازه کار بسیار آسان و بی دردسر است. بسیاری از جاذبه های گردشگری قاره اسیا در شهر لوآنگ پرابانگ Luang Prabang از جمله آبشارهایی که خارج این شهر قرار گرفته اند، گردشگران را به سوی خود فرا می خوانند. البته اگر این شهر برای شما بیش از اندازه آسان و بی هیجان است، می توانید به جنگل نوردی هیجان انگیز در لوآنگ نامتا Luang Namtha که در فاصله نزدیک به شمال این شهر واقع شده است بروید. اگر از تایلند به این کشور سفر می کنید، گزینه های انتخابی متعددی برای سفر از چیانگ می Chiang Mai به لائوس وجود دارند که بهتر است ابتدا در خصوص آنها تحقیق کنید.

کوآلالامپور Kuala Lumpur در مالزی

شهر کوآلالامپور Kuala Lumpur تمیزترین شهر در آسیای جنوب شرقی محسوب نمی گردد و کلاه بردارانی وجود دارند که بخواهند پول های شما را بدزدند؛ اما سفر به آسیا و بعلاوه سفر کردن به این شهر آسان است و غذاهای آن فوق العاده هستند. ترکیب قومیت هایی که در کوآلالامپور Kuala Lumpur زندگی می نمایند به این معنی است که شما می توانید نمونه هایی از فرهنگ چینی، هندی، مالایی و غیره را در یک شهر ببینید. به این ترکیب، کمی ایرانی، خاورمیانه ای و اروپایی نیز اضافه کنید تا تنوع قومی و فرهنگی این شهر را به طور دقیق دریابید. در این شهر، ارتباط برقرار کردن اصلا مشکل نیست. شما می توانید با استفاده از زبان انگلیسی امورات خود را بگذرانید و در همه نقاط شهر به گشت و گذار و خوش گذرانی مشغول شوید. هر زمان که فکر می کنید شهر کوآلالامپور Kuala Lumpur را به خوبی و به طور کامل درک نموده اید، به طور تصادفی به یک محله تازه و متفاوت بر می خورید که شما را غافلگیر و هیجان زده خواهد نمود. امتیاز دیگر این شهر این است که پروازهای مقرون به صرفه از این شهر به تمامی گوشه های آسیا وجود دارند.

سریلانکا Sri Lanka

اگر برنامه ریزی نموده اید که برای اولین بار به جنوب آسیا سفر کنید، کشور سریلانکا که از بهترین کشورهای توریستی اسیاست، تجربه ای به مراتب پر آرامش تر و آسان تر نسبت به هندوستان که در شمال آن قرار گرفته است در اختیارتان می گذارد. با این که فضای هیجان انگیز هندوستان در سریلانکا تاثیر گذاشته است و می توان آن را به طور کامل احساس کرد، قطعا این جزیره برای گردشگرانی که تازه کار هستند، بسیار کم استرس تر و کم هیاهوتر است. سواحل زیبا در امتداد خطوط ساحلی اقیانوسی، محیطی کاملا آرام و زیبا را در مقابل شهر شلوغ کولومبو Colombo به میهمانان خود ارائه می نمایند و شهر گاله Galle یک شهر کاملا خوشایند برای قدم زدن و لذت بردن از منظره ها طبیعی می باشد. در سواحل پنهان این جزیره می توانید تجربیات خارق العاده غواصی داشته باشید؛ ضمن این که سریلانکا بخاطر پرندگان و تنوع حیات وحش خود بسیار مشهور است. درون این جزیره، برای گردشگرانی که ترجیح می دهند هم در ساحل وقت گذرانی نمایند و هم دست به فعالیت های هیجان انگیز بزنند، فعالیت های جالبی مانند جنگل نوردی، ماجراجویی در طبیعت و تماشای منظره ها قابل انجام دادن است.

هنگ کنگ Hong Kong

سال هایی که شهر هنگ کنگ در استعمار بریتانیا گذرانده است، باعث شده است که مردم این شهر به طور گسترده به انگلیسی روان صحبت نمایند و امکانات مدرن و عالی برای گردشگران موجود باشد. تاثیرات فرهنگ غرب در تمامی جنبه ها آشکار است؛ اما این جزیره هنوز این احساس را به شما می دهد که در جایی جالب و دور از خانه خود به سر می برید. بعد از انتقال حاکمیت در سال 1997، هنگ کنگ هم اکنون یک منطقه حکومتی ویژه متعلق به کشور چین از بهترین کشورهای توریستی اسیا است. گردشگران تازه کار و آنهایی که بتازگی سفر کردن و ماجراجویی را شروع نموده اند، باید بدانند که سفر به هنگ کنگ از رفتن به بیجینگ Beijing و سر و کله زدن با شوک فرهنگی اولیه در سرزمین اصلی چین بسیار آسان تر و خوشایندتر است.

بالی Bali در اندونزی

جزیره بالی Bali بدون در نظر گرفتن این که اینقدر زیباست، علت دیگری دارد که در بین 16 هزار جزیره کشور اندونزی، به پر بازدیدترین نقطه این کشور تبدیل شده است. سفر به این جزیره و وقت گذرانی در آن آسان است. ضمناً هم پروازهایی که به این جزیره می روند مقرون به صرفه هستند و هم امکانات گردشگری بسیار مجهز و دائمی می باشند. در سفر به این جزیره، می توانید از سواحل پر جنب و جوش و پر از پایکوبی مثل ساحل کوتا Kuta دوری کنید و به سواحل پر آرامش تر و خلوت تر در سمت های دیگر جزیره بروید. بعلاوه در شهر شلوغ، اما خوشایند اوبود Ubud، فضای بسیار خوشایندی وجود دارد. جزیره بالی Bali یکی از بهترین مقاصد گردشگری ویژه گذراندن ماه عسل نیز هست. بالی Bali در فصل تابستان و زمانی که فصل خشک شروع می گردد و مردم استرالیا از زمستان نیم کره جنوبی فرار می نمایند، شلوغ تر است. اما حتی اگر مجبور باشید وجود دیگران را در سواحل این جزیره بپذیرید، بالی Bali واقعا یک مکان جادویی است. و در نهایت، اگر از بودن در این بهشت شلوغ حوصله تان سر رفت، می توانید با قایق های پر سرعت به جزیره نوسا لمبونگان Nusa Lembongan یا یکی از جزایر گیلی Gili Islands در همان همسایگی بروید. بالی را جزو الویت ها در برنامه سفر به آسیا قرار دهید.

سنگاپور سنگاپور

شهر سنگاپور سنگاپور بسیار ایمن، تمیز و آسان است؛ این شهر در مقایسه با سایر مرکز های کشور های آسیای جنوب شرقی و در سفر به آسیا خواهید دید که به طرز خارق العاده ای تمیز و منظم است. حتی رسیدن و ورود به این شهر نیز نمی تواند آسان تر از چیزی که هست باشد. زیرا فرودگاه چانگی چانگی Airport در سنگاپور سنگاپور، یکی از بهترین، بی نقص ترین و کاربردی ترین فرودگاه های دنیا به شمار می رود و هر ساله جوایز بسیاری را در این زمینه برنده می گردد. حمل و نقل عمومی عالی باعث می گردد جابجا شدن در این شهر مثل آب خوردن باشد و وقتی که از گم شدن در مراکز خرید فوق العاده این شهر و موزه های فراوان آن خسته شدید، اندازه فراوانی فضای سبز شهری و مسیرهای پارکی در آن موجود هستند که خستگی شما را رفع نمایند و آرامش را به شما برگردانند. بنابراین این جزیره کشور کوچک، تنها مجموعه ای از بناها و آپارتمان های سیمانی نیست و ویژگی های خوشایند دیگری نیز دارد. مردم سنگاپور سنگاپور، به طور کل، انگلیسی صحبت می نمایند یا به قول خودشان سینگلیسی Singlish. تعداد بسیار زیادی از افراد غیر سنگاپوری در این شهر و کشور به کار و زندگی مشغول هستند؛ بنابراین تنوعی از افراد و فرهنگ های مختلف از سرتاسر دنیا را در این شهر خواهید دید. نرخ جرم در این شهر بسیار پایین است. پس بدترین چیزهایی که می بایست در سفر به آسیا و سنگاپور سنگاپور، نگران آنها باشید، قیمت های بالا و مالیات هستند. اما غذا در این شهر یک استثناء به شمار می رود؛ زیرا هم بسیار خوش طعم است و هم مقرون به صرفه.

منبع: همگردی
انتشار: 9 بهمن 1401 بروزرسانی: 9 بهمن 1401 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2151

به "سفر به آسیا ، جاذبه های گردشگری قاره اسیا برای گردشگران تازه کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به آسیا ، جاذبه های گردشگری قاره اسیا برای گردشگران تازه کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید