وحشت در روستای بلیل خلخال

به گزارش مجله مدیریت ناب، رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: این حیوان درنده بصورت های مختلف در اطراف این روستا پرسه زده و موجب وحشت اهالی می شد.

وحشت در روستای بلیل خلخال

وی گفت: با شناسایی محل اختفای حیوان از سوی ماموران این اداره و با استفاده از یک قبضه سلاح بیهوشی حیوانات وحشی این گرگ درنده بیهوش و پس از زنده گیری به اداره محیط زیست خلخال انتقال یافت.

فرهودی با بیان اینکه با به دام انداختن این حیوان وحشی از هرگونه حوادث احتمالی ناشی از حمله آن به اهالی و یا دام های آن ها جلوگیری شده، گفت: در کوشش هستیم تا پس از چند روز نگهداری این حیوان وحشی، آن را در محلی دور از محل سکونت مردم و در طبیعت وحشی مورد احتیاج حیوان رها کنیم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال علت اصلی افزایش حیوانات وحشی همانند گرگ وشغال در محیط های زندگی انسان در منطقه ها شهری و روستایی این شهرستان را استفاده از روش های نامناسب جمع آوری زباله ذکر کرد و گفت: زمانی که محل تغذیه حیوانات وحشی در محیط های روستایی و شهری در براحتی در دسترس این حیوانات باشد تجمع آن ها در محل های جمع آوری زباله بعلت وفور غذا بیشتر می گردد.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال هم در مصاحبه با خبرنگار ایرنا از مشاهده حیوانات وحشی همانند گرگ و شغال در منطقه ها مسکونی این شهر خبرداد و گفت: مراتب به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان برای پیشگیری از ورود این گونه حیوانات درنده به محیط های زندگی مردم در داخل و حاشیه شهر گزارش شده است.

بر اساس اعلام معاون دانشکده علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت خلخال، سال جاری 229 نفر از اهالی این شهرستان مورد حمله سگ های ولگرد قرار گرفته و در بیمارستان و مراکز درمانی مورد معالجه و درمان قرار گرفتند.

2 هفته پیش هم یک کودک هفت ساله در خلخال به علت حمله چند قلاده سگ ولگرد بشدت مصدوم و به وسیله امدادگران به بیمارستان انتقال یافت.

دکتر اسماعیل صالحی، رییس بیمارستان امام خمینی خلخال گفت: این کودک که در اثر حمله سگ ها و گاز گرفتگی از ناحیه کمر، لگن و 2 پا مصدوم شده، هم اکنون تحت مداوای پزشکان این بیمارستان واقع شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1695

به "وحشت در روستای بلیل خلخال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وحشت در روستای بلیل خلخال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید