نخست وزیر ارمنستان: زمانی که برای توافق آتش بس تصمیم گرفتم، استپاناکرت در تهدید سقوط بود

به گزارش مجله مدیریت ناب، نخست وزیر ارمنستان گفت زمانی که برای امضای بیانیه مشترک نهم نوامبر با باکو و آتش بس تصمیم گرفته استپاناکرت، مرکز قره باغ در تهدید فروپاشی و سقوط بود.

نخست وزیر ارمنستان: زمانی که برای توافق آتش بس تصمیم گرفتم، استپاناکرت در تهدید سقوط بود

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به نقل از مدیا مکس، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان اظهار کرد: بزرگترین تقصیری که به من نسبت داده شد این است که می گوید من موافق واگذاری آغدم، لاچین و کلبجر به جمهوری آذربایجان بودم. این ممکن است بسیار تعجب آور به نظر برسد اما این اتفاق درباره واگذاری نبود، بلکه حفظ این مناطق است زیرا این سند بعد از سقوط شوشا امضا شد و ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان به من گزارش داد که منابع نسبتا به مشکل برخورده اند. رهبری سیاسی آرتساخ نیز همین نظر را به صورت مشترک داشت.

او گفت، در حقیقت این سند چیزی را داد که می توانست بر طبق ارزیابی های نظامی و غیرنظامی از بین برود. اگر این سند در آن موقع امضا نمیشد خصومتها ادامه پیدا می کرد؛ احتمال زیادی وجود داشت که استپاناکرت، مارتونی، آسکران تصرف شوند و بعد از آن هزاران تن از سربازان ما تحت محاصره قرار بگیرند.

به گفته نیکول پاشینیان، استپاناکرت در زمان اتخاذ این تصمیم تحت تهدید مستقیم قرار داشت.

پاشینیان خاطر نشان کرد: ارزیابی ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس آرتساخ این بود که دفاع استپاناکرت بسیار ضعیف است و اگر استپاناکرت تصرف گردد هزاران نفر از سربازان ما تحت محاصره قرار می گیرند و در نتیجه ما مناطق تعیین شده در این سند را از دست خواهیم داد.

نخست وزیر ارمنستان گفت: استپاناکرت، آسکران بی دفاع بودند؛ شرایط دفاعی مارتونی بی ثبات بود و اگر جنگ ادامه می یافت، در حقیقت احتمال زیادی وجود داشت که حوزه های دفاعی پنجم، ششم و حتی هفتم ما در آسکران یا مارتونی بلوکه شوند و در آن صورت هزاران تن از سربازان به خطر می افتادند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1198

به "نخست وزیر ارمنستان: زمانی که برای توافق آتش بس تصمیم گرفتم، استپاناکرت در تهدید سقوط بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر ارمنستان: زمانی که برای توافق آتش بس تصمیم گرفتم، استپاناکرت در تهدید سقوط بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید