قیمت نفت دوباره افزایشی شد

به گزارش مجله مدیریت ناب، قیمت نفت به علت نگرانی در مورد کاهش ذخایر نفتی به 82.50 دلار در هر بشکه افزایش یافت، اما ترس از کاهش تقاضا به علت افزایش موارد ابتلا به کرونا، مانع از بالا رفتن بیشتر قیمت ها شد.

قیمت نفت دوباره افزایشی شد

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از رویترز، قیمت نفت به علت نگرانی در مورد کاهش ذخایر نفتی افزایش یافت، اما ترس از کاهش تقاضا به علت افزایش موارد ابتلا به کرونا، مانع از بالا رفتن بیشتر قیمت ها شد.

هر بشکه نفت برنت با 45 سنت افزایش 82.50 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 32 سنت افزایش 81.20 دلار معامله شد.

تونی نونان، تحلیلگر بازار انرژی گفت: با این قیمت نفت ها، عرضه افزایش خواهد یافت، اما احتمالا 6 ماه زمان خواهد برد و در این مدت ذخایر به شد کاهش می یابد.

سطح ذخایر ما بسیار پایین است و اگر با زمستان بسیار سردی روبرو شویم و اوپک نیز به آرامی تولید خود را افزایش دهد، این عوامل می تواند قیمت نفت را بالا ببرد.

به گفته منابع تجاری، قیمت انواع نفت خام روسیه در آسیا برای تحویل در ماه ژانویه به بالاترین رقم در 22 ماه گذشته رسیده است و برای چهارمین ماه متوالی سبب افزایش قیمت ها شده است.

با این حال، نگرانی ها در مورد کاهش تقاضا به علت تشدید دوباره شیوع کرونا بر بازار تاثیر گذاشته است.

اروپا دوباره به مرکز شیوع کرونا تبدیل شده است و برخی از دولت ها را بر آن داشته است تا اعمال مجدد محدودیت ها را از سر بگیرند. در عین حال، چین نیز در حال مقابله با توسعه بزرگ ترین موج شیوع کرونا یعنی سویه دلتاست.

اوپک هفته گذشته در واکنش به کند شدن فرایند ترمیم رشد اقتصادی به علت بالا رفتن هزینه های انرژی، پیش بینی خود برای تقاضا در جهان در سه ماهه سال را 330 هزار بشکه در روز نسبت به پیش بینی ماه گذشته کاهش داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1840

به "قیمت نفت دوباره افزایشی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت دوباره افزایشی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید