5 حامی معتبر برنامه های تحصیل کم هزینه در خارج از کشور

به گزارش مجله مدیریت ناب، یکی از موانع بزرگ برای تحصیل در خارج از کشور، دغدغه تأمین هزینه های هنگفت آن است. درصورتی که با کمی جستجو و پایین آوردن سطح انتظار، می توان برنامه های معتبر زیادی پیدا کرد که بدون احتیاج به صرف هزینه زیاد، امکان تحصیل در دانشگاه های بین المللی را فراهم می نمایند. برای معرفی 5 مورد از مشهورترین برگزارنماینده های این نوع برنامه ها، با خبرنگاران همراه باشید.

5 حامی معتبر برنامه های تحصیل کم هزینه در خارج از کشور

این 5 موسسه باوجود کم هزینه بودن، خدمات و پشتیبانی بسیار کارآمدی ارائه می نمایند و استفاده از آن ها به معنای اعتبار یا کیفیت کمتر امکانات تحصیلی نیست. حتی در صورت تمایل به تحصیل در کشورهای پرهزینه و یا دورافتاده و غیرمعمول، بازهم می توانید از حمایت این موسسه ها برخوردار باشید.

نکاتی برای پایین آوردن هزینه های تحصیل

· اگر اصرار به تحصیل در شهرهایی مثل لندن یا پاریس دارید، صرف هزینه های هنگفت اجتناب ناپذیر است. ولی درصورتی که که مقصد برایتان اهمیتی ندارد، همواره می توانید با بودجه پایین تر، گزینه ای مناسب و مقرون به صرفه پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر هدف شما تحصیل زبان فرانسه است، تنها گزینه شما پاریس نیست و انتخاب های متنوع دیگری با هزینه به مراتب کمتر پیش رویتان واقع شده است. · تحصیل در کشورهای گران قیمت، لزوما نیازمند به صرف مبالغ هنگفت نیست و همواره راهکارهای زیادی برای کاهش هزینه ها وجود دارد. تحصیل در خارج از کشور به معنای تعطیلات و سفر تفریحی طولانی مدت نیست و گذراندن زندگی با استانداردهای دانشجویی در همه جای جهان امکان پذیر است. · همواره از برنامه های پذیرش مستقیم دانشجو بهره ببرید. گزینه های دیگر برای تحصیل در خارج از کشور غالبا هزینه های جانبی زیادی دارند. · حتی در مقرون به صرفه ترین برنامه های پذیرش بین المللی دانشجو، باز هم راه هایی برای کاهش بیشتر هزینه ها وجود دارد. بسیاری از این برنامه ها، انواع بورسیه و یاری هزینه تحصیلی نیز در اختیار دانشجوهای واجد شرایط قرار می دهند که ممکن است شما هم این شرایط را داشته باشید. · مدت زمان تحصیل در خارج از کشور را افزایش بدهید. با وجود اینکه ممکن است این کار در مجموع هزینه بیشتری داشته باشد، ولی میانگین هزینه جاری روزانه را کاهش می دهد. علاوه بر این در بسیاری از برنامه های تحصیلی بین المللی، برای دانشجوهایی که مدت تحصیلات خود را افزایش می دهند، تخفیف قابل توجهی در نظر گرفته شده است. معتبرترین برگزارنماینده های برنامه تحصیل کم هزینه در خارج از کشور عبارت اند از:

1. کنسرسیوم تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور (USAC)

(USAC (University Studies Abroad Consortium به دلیل غیرانتفاعی بودن و یا شاید داشتن بیش از 30 سال تجربه در این زمینه، چندین مورد از اقتصادی ترین برنامه های تحصیل در خارج از کشور را ارائه می نماید. در حقیقت محور فعالیت این موسسه و شعار آن، کاهش هر چه بیشتر هزینه های تحصیل در خارج از کشور است که یاری های اقتصادی شایان توجه، بورسیه ها و تخفیف ها ارائه شده، شاهد صحت این مدعا هستند. در حال حاضر 33 دانشگاه و تعداد زیادی کالج در USAC عضویت دارند که البته برای استفاده از خدمات این موسسه نیازی نیست حتما در یکی از این دانشگاه ها تحصیل کنید. بااین وجود به دلایلی از جمله محل سکونت، محدودیت های ویزا، رشته تحصیلی یا فعالیت های فرهنگی موردنظر، استفاده از برنامه های تحصیلی USAC مستلزم تحقیق و آشنایی کامل است. هر چند برنامه های USAC بسیار متنوع هستند و قطعا گزینه موردنظر خود را پیدا خواهید کرد. USAC ارائه نماینده حدود 40 برنامه تحصیلی در 24 کشور است که در بین آن ها گزینه های کم هزینه مثل بنگلور هندوستان و یا مقصدهای کلاسیک گران قیمت تحصیل در خارج از کشور نظیر ایتالیا و اسپانیا به چشم می خورد.

برنامه های پیشنهادی USAC

آلیکانته، اسپانیا
هزینه تحصیل در ترم پاییز 7780 دلار (با در نظر دریافت هزینه مسکن 9127 دلار)، یک سال کامل 14980 دلار (با تخفیف 580 دلاری) و دوره تابستانی 5 هفته ای 3780 دلار (به همراه محل سکونت) برآورد می گردد. (قیمت ها مربوط به سال 2014 هستند)
بنگلور، هندوستان
در این برنامه، یک ترم (بهار) 5080 دلار و دوره سه هفته ای در ژانویه، 1980 دلار هزینه دارد. (قیمت ها مربوط به سال 2015 و شامل هزینه مسکن هستند)
تورین، ایتالیا
دانشجوهای خارجی می توانند با پرداخت 9486 دلار برای یک ترم (بهار یا پاییز) و 18473 دلار برای یک سال کامل در دانشگاه تورین تحصیل نمایند. (قیمت ها شامل هزینه مسکن نیز هستند)
تایلند
به طورکلی زندگی و تحصیل در این کشور، مقرون به صرفه است و با حدود 4000 دلار می توان یک ترم در دانشگاه های آن تحصیل کرد.
شانگهای، چین
چین یکی از به صرفه ترین کشورها برای تحصیل بین المللی است، تحصیل در این کشور تحت حمایت USAC برای یک ترم 6550 دلار و یک سال 12850 دلار هزینه دارد. (قیمت ها شامل هزینه مسکن نیز هستند)

2. مرکز تحصیلات در خارج از کشور (CSA)

CSA (Center for Study Abroad) به طور مستقیم هیچ گونه بورسیه، یاری اقتصادی یا خدمات دانشجویی ارزان قیمت ارائه نمی نماید و فعالیت اصلی آن راه اندازی برنامه های معتبر پذیرش بین المللی دانشجو، بدون محدودیت سنی و با هزینه کم است. علاوه بر این اگر مجبور به گذراندن دوباره واحدهای درسی در دانشگاه های تحت حمایت CSA شوید، از تخفیف های 5 تا 20 درصدی بهره مند خواهید شد. در مجموع برنامه های CSA بسیار مقرون به صرفه، بدون پیچیدگی و باکیفیت هستند و با استفاده از آن ها می توان فارغ از محدودیت سنی یا کمبود سرمایه، در خارج از کشور به تحصیل پرداخت. برنامه های CSA معمولا بسیار ساده هستند و ضوابط و تنوع گیج نماینده سایر موسسه های حامی برنامه های تحصیلی را ندارند. این برنامه ها تمامی جنبه های تحصیل در خارج از کشور از جمله محل سکونت، انتخاب گرایش های تحصیلی و ... را کاملا تحت حمایت قرار می دهند.

برنامه های پیشنهادی CSA

پکن، چین
تحصیل در دانشگاه زبان و فرهنگ پکن با پرداخت 1795 دلار برای دوره 4 هفته ای، 5395 دلار برای یک ترم و 11925 دلار برای یک سال کامل امکان پذیر است.
کوسکو، پرو
شرکت در برنامه آموزش فشرده زبان اسپانیایی تحت حمایت CSA به همراه محل سکونت و فعالیت های فرهنگی متنوع، 1395 دلار برای دوره 2 هفته ای، 2395 دلار برای دوره یک ماهه هزینه دارد. در صورت افزایش مدت دوره، به ازای هر هفته،500 دلار اخذ می گردد.
پاریس، فرانسه
علاقه مندان به تحصیل در این مقصد کلاسیک دانشجوهای بین المللی، می توانند با پرداخت 1695 دلار برای دوره 4 هفته ای و 3959 دلار برای ترم سه ماهه، در دوره های آموزش زبان و فرهنگ فرانسه شرکت نمایند. با توجه به تنوع زمانی دوره های موجود و ارائه انواع کلاس های فشرده و عادی، هزینه استفاده از این برنامه متغیر است.
گرانادا، اسپانیا
هزینه استفاده از برنامه CSA در این مقصد موردعلاقه دانشجویان بین المللی، 1495 دلار برای دوره 4 هفته ای و 2995 دلار برای یک ترم است.
هوشی مین، ویتنام
ویتنام یکی دیگر از مقصدهای ارزان قیمت گردشگری و تحصیل است. برنامه تحصیلی CSA در هوشی مین، در قالب دوره 4 هفته ای با هزینه 795 دلار و دوره 3 ماهه (پاییز، زمستان یا بهار) با هزینه 1795 دلار برگزار می گردد.
مسکو و سن پترزبورگ، روسیه
این شهرها میزبان برنامه آموزش زبان و فرهنگ روسی تحت حمایت موسسه CSA هستند و هزینه شرکت در دوره های این برنامه (به همراه محل سکونت)، 2395 دلار برای دوره 2 هفته ای و 4395 دلار برای دوره یک ماهه است.

3. موسسه بین المللی تحصیل در خارج از کشور (ISA)

ISA (International Studies Abroad) ارائه نماینده برنامه های متنوع برای تحصیل در خارج کشور است و مقصدهای گوناگونی را تحت پوشش دارد؛ ازجمله کشورهای نامتعارف نظیر اردن و جمهوری دومینیکن یا شهر های کلاسیک موردعلاقه دانشجوهای بین المللی مثل لندن و فلورانس. برنامه های ISA نسبت به سایر عناوین این فهرست هزینه بیشتری دارند ولی کیفیت آن ها و تعهد موسسه برای افزایش بهره وری دوره ها و همین طور ارائه بورسیه های متنوع، لزوم صرف این هزینه بیشتر را توجیه می نماید. در تمام برنامه های ISA، چندین نوع بورسیه تحصیلی ممتاز در نظر گرفته شده و دانشجوهای بین المللی که شرایط لازم برای دریافت این بورسیه ها را دارند، می توانند با شرایطی ایدئال و هزینه کم در دانشگاه های معتبر طرف قرارداد ISA به تحصیل بپردازند. فعالیت ISA فقط بر روی دانشگاه و کالج تمرکز ندارد و این موسسه برنامه های برای حمایت از تحصیل در دبیرستان و تحصیلات عالی تکمیلی در خارج از کشور نیز برگزار می نماید. علاوه بر این ISA حامی برنامه های منحصربه فرد نظیر دوره های کارآموزی در حین تحصیل و پیش دانشگاهی در خارج از کشور نیز هست.

برنامه های پیشنهادی ISA

مکناس، مراکش
زیرگروه های برنامه تحصیلی ISA در کشور کم هزینه مراکش عبارت اند از: دوره تابستانی به مبلغ 4200 دلار، یک ترم به مبلغ 10500 دلار و یک سال کامل به مبلغ 19500 دلار. این برنامه از دوره های کارآموزی حین تحصیل و پیش دانشگاهی نیز حمایت می نماید.
عمان، اردن
علاقه مندان به تحصیل در رشته زیان عربی و تحقیقات خاورمیانه، می توانند با پرداخت 12900 دلار برای یک ترم و یا 5250 دلار برای یک ترم تابستانی، از این برنامه استفاده نمایند.
سانتیاگو، جمهوری دومینیکن
این برنامه به تحصیل زیان اسپانیایی و دوره های تحقیقاتی آمریکای لاتین اختصاص دارد. هزینه یک ترم کامل در این برنامه 10500 دلار است و دوره 2 ماهه کارآموزی حین تحصیل حدود 6250 دلار هزینه دارد.

4. CEA

CEA خط مشی خود را با شعار خلق فرصت های خارق العاده در قرن 21 توصیف می نماید که با توجه عملکرد آن درزمینه فراهم کردن موقعیت های تحصیلی بین المللی با شرایط عالی و هزینه کم، می توان گفت که این شعار دور از حقیقت نیست. برنامه های CEA جزو معدود راه های تحصیل نسبتا کم هزینه در کشورهای کلاسیک موردعلاقه دانشجوها به خصوص در اروپا هستند که در شرایط عادی تحصیل در آن ها مستلزم صرف مبالغ هنگفت است. علاوه برای این، برنامه های پیشنهادی CEA دارای جداول برآورد هزینه هستند که به یاری آن ها مجموع مبلغ مورجهانز در تمام مدت تحصیل قابل محاسبه است. CEA مستقیما در امر آموزش نیز فعالیت دارد و با راه اندازی مرکز تحصیلات خارج از کشور (Study Abroad Centers) و ارائه دوره های آموزشی با الگوی ابتکاری تحصیلات بدون مرز، دانشجویان را برای پذیرش چالش های حاصل از تقابل فرهنگی آماده می نماید. علاوه بر این دانشجوها می توانند با استفاده از طرح های ثبت نام پیش از موعد یا دریافت یاری هزینه های CEA، هزینه های تحصیل را به مقدار قابل توجهی کاهش بدهند.

برنامه های پیشنهادی CEA

پاریس، فرانسه
با استفاده از این برنامه CEA، می توانید با پرداخت 14795 دلار (شامل محل سکونت و بازدید از جاذبه های گردشگری پاریس)، یک ترم کامل به تحصیل عمقی زبان فرانسه بپردازید.
رم، ایتالیا
رم نیز همانند پاریس، علاقه مندان زیادی در بین دانشجویان بین المللی دارد ولی غالبا تحصیل و زندگی در این شهر با شرایط دانشجویی همخوان نیست. گذراندن یک ترم کامل در این شهر 16895 دلار هزینه دارد.
بارسلونا، اسپانیا
گذراندن یک ترم (بهار) در دانشگاه بارسلونا 15995 دلار و یک دوره 4 هفته ای تابستانی 4995 دلار هزینه دارد.

5. Asia Exchange

در مقایسه با سایر حامیان تحصیل در خارج از کشور، Asia Exchange عملکردی انحصاری و خاص دارد. فعالیت این موسسه فنلاندی بیشتر بر فرستادن جوان های اروپایی به دانشگاه های آسیا متمرکز است ولی دانشجوهای سایر نقاط جهان نیز می توانند از خدمات آن استفاده نمایند. دانشگاه های تحت پوشش Asia Exchange، بیشتر در کشورهای کم هزینه مثل مالزی، تایلند و اندونزی واقع شده اند که این مسئله در کنار پایین بودن مخارج تحصیل، امتیاز مثبتی تلقی می گردد.

برنامه های پیشنهادی Asia Exchange

پوکت، تایلند
گذراندن یک ترم کامل در این شهر زیبا و پربازدید، فقط حدود 2393 دلار هزینه دارد.
بالی، اندونزی
با استفاده از خدمات Asia Exchange می توانید با پرداخت فقط 2125 دلار، یک ترم کامل در این جزیره زیبا تحصیل کنید.
گوانجو، چین
علاوه بر پایین بودن هزینه روزمره و مسکن در این شهر، دانشگاه گوانگ ژو تحت پوشش برنامه Asia Exchange تنها با اخذ مبلغ 1858 دلار، به مدت یک ترم کامل پذیرای شما خواهد بود. با استفاده از برنامه های متنوعی که موسسه های معرفی شده ارائه می نمایند، گزینه های زیادی برای تحصیل مقرون به صرفه در خارج از کشور دارید که به همراه تجربه زندگی در مقصدهای محبوب گردشگری و لذت بردن از جاذبه های بی شمار آن ها، به دوره ای سازنده و فراموش نشدنی در زندگی تبدیل خواهد شد. منبع: Go Overseasمنبع: کجارو
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 772

به "5 حامی معتبر برنامه های تحصیل کم هزینه در خارج از کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 حامی معتبر برنامه های تحصیل کم هزینه در خارج از کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید