قرار نبود بانک صادرات بدهی میزان را از محل سپرده هایش پرداخت کند، بدهی 1000میلیاردی پدیده به میزان، دریای عمان اولویت انتقال آب به مشهد

به گزارش مجله مدیریت ناب، استاندار خراسان رضوی گفت: بانک صادرات نمی تواند بدهی میزان را پرداخت کند و حتی در قانون هم چنین موضوعی مطرح نشده، تنها پرسنل مؤسسه میزان در شعب بانک صادرات سر و سامان گرفته اند.

قرار نبود بانک صادرات بدهی میزان را از محل سپرده هایش پرداخت کند، بدهی 1000میلیاردی پدیده به میزان، دریای عمان اولویت انتقال آب به مشهد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از مشهد مقدس، علیرضا رشیدیان ظهر امروز در نخستین نشست خبری خود در امسال، با اشاره به وضعیت دو شرکت پدیده و میزان گفت: براساس راهبرد انتخابی، مقرر شد براساس سیاست های شانزده گانه و گام های هفت گانه از شرایط سال گذشته و مدیریت سابق پدیده عبور کنیم و موضوع پدیده براساس قانون تجارت پیگیری شد و هیئت مدیره جدید و مدیرعامل پدیده انتخاب شدند و در حال حاضر اولویت چرخه حرکت است تا بتوان به وسیله آن مطالبات مردم را پرداخت کرد.

وی اضافه کرد: متأسفانه هیئت مدیره و مدیرعامل قبلی پدیده توان و انگیزه کافی برای مدیریت مسائل نداشت و این انگیزه و موتور تعامل امروز شکل گرفته تا در مرحله بعد از چرخه حرکت، در بحث سرمایه گذاری کارهای عمرانی که مجوز دارد نیز اجرایی گردد.

استاندار خراسان رضوی اعلام کرد: ضمن اینکه زمینه برای سرمایه گذار داخلی و خارجی نیز فراهم است و برای اینکه کارهای اجرایی پدیده راه بیفتند و موتور این شرکت به حرکت درآید برنامه هایی در راستای حمایت برای جذب سرمایه گذار و سرمایه هایی که می تواند مؤثر باشد و رفع موانع قانونی در دستور کار است و امیدواریم به زودی خبرهای خوبی برای مردم داشته باشیم.

رشیدیان توضیح داد: بنا نداریم به تخلفات بنیانگذاران قبلی چهره قانونی بدهیم و حداکثر ملاحظه قانونی را که شورای عالی شهرداری نسبت به ساخت و سازها می توانست انجام دهد پیگیر هستیم چرا که شهر شاندیز ظرفیت ساخت و ساز و پیشرفت را دارد؛ آیا می گردد آینده شاندیز را با یک پروژه فدا کرد و آینده مردم شاندیز را نابود کرد؟ تنها مجوزی که پدیده از شورای عالی شهرداری گرفته 380هزار متر در سه طبقه بوده، اگر بخواهیم مردم و 130 هزار سرمایه گذار را فدا کنیم باید پروژه پدیده تخریب می شد.

رشیدیان بیان کرد: در موضوع پدیده حداکثر کار ممکن انجام شد، بنابراین پایبندی به این مصوبات جزو اصول است و در حین پیشرفت کار ما به تخلفات قبلی برنمی گردیم و اگر در جایی احساس کردند احتیاج به درخواست و بازنگری وجود دارد باید در کمیسیونی که ریاست آن به عهده وزیر کشور است درخواست بدهند تا آنالیز و اعمال نظر گردد.

وی اعلام کرد: چرخه حرکتی مؤسسه پدیده با شروع ساخت و سازها انجام می گردد و از طرفی با حضور در بازار بورس برای خروج سهامداران از این بن بست مطرح است و مصوبات شانزده گانه شورای شهرسازی لغو نمی گردد.

استاندار خراسان رضوی درباره سرنوشت میزان نیز گفت: بانک صادرات مسئولیت و مدیریت اجرایی کار را پذیرفته است، بانک صادرات نمی تواند بدهی میزان را پرداخت کند و حتی در قانون هم چنین موضوعی مطرح نشده، تنها پرسنل مؤسسه میزان در شعب بانک صادرات سر و سامان گرفته اند و برخی از حساب ها به بانک صادرات منتقل شده تا التهاب موجود در جامعه مدیریت گردد و بتوانیم تسهیلاتی که داده شده و بازنگشته و اموال موجود مؤسسه میزان تبدیل به نقدینگی گردد.

رشیدیان با بیان این مطلب که یکی از طلبکاران عمده مؤسسه میزان برای دریافت مبلغ سنگین خود از قوه قضائیه حکم گرفته بود، اضافه کرد: بیش از 95درصد پول از دست رفته مردم پرداخت شده اما در رابطه با مطالبات بالای 100 میلیون و مطالبات میلیاردی هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: اگر قوه قضائیه دستور پرداخت مبلغ سنگین این شاکی را صادر می کرد تمام دارایی میزان با پرداخت یک حساب به اتمام می رسید، به همین منظور طی صحبتی که با قوه قضائیه داشتیم از پرداخت حساب های کلان جلوگیری شد.

وی بیان کرد: بیش از هزار میلیارد تومان طلب مؤسسه میزان از مؤسسه پدیده است و درخواست کردیم به جای اینکه در کوتاه مدت و با فشار این مبلغ گرفته گردد مطالبات میزان با دریافت بخشی از املاک پدیده دریافت گردد. بانک صادرات که سهام دار است نیز سود مناسبی به دست می آورد و با راه اندازی مجدد شرکت پدیده می توان مطالبه مؤسسه میزان را با سود مناسب به آن برگرداند.

دریای عمان اولویت انتقال آب به مشهد

استاندار خراسان رضوی با اشاره به انتقال آب از تاجیکستان که از سالیان گذشته مطرح است گفت: موانعی مطرح است و مسائلی در آن سوی مرز نسبت به آب تاجیکستان وجود دارد و افرادی مدعی هستند نباید آب تاجیکستان به ایران برسد و از طرفی عبور این آب از سه کشور به ایران سبب شده تا این طرح در اولویت پیگیری ما نباشد.

رشیدیان اضافه کرد: در نهاد ریاست جمهوری جلسه ای برگزار گردید که نماینده های استان نیز در آن حضور داشتند و اولویت ما برای انتقال آب راه دور، دریای عمان است اما مدیریت آب، مقابله با چاه های غیرمجاز، برداشت های بیش از اندازه از آب های زیرزمینی و مدیریت آب های مرزی را مورد پیگیری قرار داده ایم ضمن اینکه تصفیه خانه ها و جمع آوری پساب ها مطرح است که با مسائل بلندمدت و کوتاه مدت می توانیم شرایط آب را مدیریت کنیم.

وی درباره وضعیت بارش ها در استان خراسان رضوی گفت: با توجه به بارش های اخیر حدود 4 درصد نسبت به دوره گذشته وضعیت بارندگی در امسال بهتر شده به طوری که 219 میلی متر بارندگی داشته ایم که نسبت به سال گذشته 9.9 درصد رشد داشته است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به موضوع روان آبها، گفت: در این حوزه حدود 46 درصد کاهش داشته ایم و حجم ذخیره آب 531 میلیون مترمکعب است.

رشیدیان با بیان اینکه 34.3 درصد ظرفیت سدها پر شده است، گفت: این میزان نسبت به سال گذشته 5 درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: بیشترین میزان کاهش در منابع آبی در شهرستان گناباد اتفاق افتاده به طوری که جنوب استان خراسان رضوی دچار مسائل جدی در این حوزه است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به مشکل قطعی آب در خراسان رضوی در ایام تابستان، اعلام کرد: در این زمینه در مشهد مقدس مشکل ویژه ای وجود نداشته و ظرفیت های لازم برای این شهر تأمین شده است.

وی در ارتباط با مسائلی که برای تأمین آب غرب مشهد مقدس وجود داشت، اعلام کرد: با انتقال آب از سد ارداک به مشهد و با توجه به احتیاجهای مردم پایین دست سد این مشکل رفع شده است.

ارتقای روش تأمین آب در صنعت فولاد

رشیدیان با بیان اینکه اگر در مصرف آب با استفاده از روش های نوین آبیاری 10 درصد صرفه جویی گردد سال های سال نگرانی آب شرب استان از بین می رود، اضافه کرد: یکی از اهداف سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز ارتقای وضعیت کشت و بهره وری آب در موضوع کشاورزی است. سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با توجه به اینکه صنعت فولاد خواف به آب زیادی احتیاج دارد به ارتقای روش های تأمین آب در صنعت فولاد روی آورده است.

وی با اشاره به افتتاح سد افغانستان که در مجاورت با سد دوستی قرار گرفته است، گفت: در سفری که به افغانستان داشتیم با مسئولان عالی آنها در خصوص حق آب ایران مذاکره داشته اعلام کردیم که این حق قانونی است و متأسفانه افغانستان خواهان این است که در مقابل دادن آب به ایران سوخت دریافت کند.

وی اضافه کرد: همچنین ایران و ترکمنستان برای استفاده از رودخانه های مرزی و حق آب طرفین در حال پیگیری هستند و علاوه بر این شاهد هستیم که در موضوع آب های مرزی به ویژه در استان های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی با مشکل حق آب روبه رو هستیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به مسائل سد دوستی، گفت: با وجود بروز سیلاب ها و سرریز شدن سدهای دیگر ذخیره آب سد دوستی همچنان 34 درصد بوده و براساس احتیاج شهر مشهد مقدس امیدواریم امسال برای تأمین آب مورد احتیاج مجاورین مسئله ای نداشته باشیم.

رشیدیان توضیح داد: در زمان های پرآبی سعی بر استفاده کمتر از چاه ها بوده و بیشتر از ظرفیت سد دوستی استفاده شده است اما با این حال هم اکنون نیز بیش از 45 درصد آب مشهد از این منبع تأمین می گردد البته درصورتی که در سد دوستی به مشکل برخورد کنیم انتقال آب از رشته کوه های هزارمسجد به مشهد در دستور کار قرار می گیرد و مقدمات آن با قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) شروع شده چراکه هزارمسجد ظرفیت بالای آب های زیرزمینی دارد که می تواند جایگزین مناسبی برای تأمین آب مشهد مقدس باشد.

وی گفت: برنامه های استان در سال 95 براساس اولویت هایی که در جلسه استانداران مطرح و بر آن تأکید شد پیگیری می گردد؛ در مرحله اول اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی است، در حوزه اشتغال به نحوی که در زندگی مردم ملموس باشد و احتیاجهای بخش عمومی و خصوصی و البته خود مردم نیز مطرح است.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: بخش بحث خروج از رکود که بدون آن اقتصاد مقاومتی اجرایی نمی گردد به عنوان اولویت ها مطرح است و بحث کاهش آسیب های اجتماعی که باید نرخ آن کاهش یابد و به عنوان یک اولویت باید به آن بپردازیم. البته در خراسان مسائل دیگری نیز پیگیری می گردد که مشهد 2017 به عنوان یک فرصت مناسب و بی بدیل در دوره چندین ساله اخیر برای شهر مشهد و استان مطرح است ضمن اینکه تعامل با خارج از کشور و معرفی ظرفیت های مشهد به مردم سایر کشورها نیز حائز اهمیت است.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 437

به "قرار نبود بانک صادرات بدهی میزان را از محل سپرده هایش پرداخت کند، بدهی 1000میلیاردی پدیده به میزان، دریای عمان اولویت انتقال آب به مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرار نبود بانک صادرات بدهی میزان را از محل سپرده هایش پرداخت کند، بدهی 1000میلیاردی پدیده به میزان، دریای عمان اولویت انتقال آب به مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید