سازمان ملل:گوترش در خصوص افغانستان با سایر کشورها در ارتباط است

به گزارش مجله مدیریت ناب، استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل خاطرنشان کرد که آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل با بسیاری از کشورها در خصوص مساله افغانستان در ارتباط است.

سازمان ملل:گوترش در خصوص افغانستان با سایر کشورها در ارتباط است

به گزارش تارنمای سازمان ملل، دوجاریک روز آدینه بیان کرد که نقش سازمان ملل باید همواره در حمایت از مردم افغانستان و مورد توافق طرفین درگیری در این کشور باشد.

وی ادامه داد که دبیرکل و دیگران با آمریکایی ها، روس ها، قطری ها، ترک ها و بسیاری دیگر از طرفین در تماس بوده و احساس می کنیم که حرکت مثبتی از سوی جامعه جهانی برای یاری به طرفین در افغانستان برای صلح شکل گرفته است.

دبورا لیون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان هفته گذشته در ملاقات با ملا عبدالغنی برادر رهبر سیاسی طالبان فرایند صلح افغانستان را مورد بحث قرار داد.

نعیم وردک سخنگوی دفتر سیاسی طالبان بیان کرد که دو طرف در خصوص فرایند صلح داخلی افغانستان، احتمال حذف اعضای این گروه از لیست سیاه سازمان ملل و پیشنهاد واشنگتن برای گنجاندن نمایندگان طالبان در دولت افغانستان بحث و گفتگو کردند.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اضافه کرد که هیئت طالبان از سازمان ملل متحد درخواست نموده تا تحقق توافق نامه ایالات متحده و طالبان را تقویت کند.

در فوریه گذشته (اسفند سال 98)، طالبان و دولت افغانستان با میانجیگری ایالات متحده به توافق مهمی دست یافتند و زمینه را برای گفت وگوهای صلح فراهم کردند، این مذاکرات از 12 سپتامبر (21 شهریور) در دوحه پایتخت قطر شروع شد.

به رغم شروع گفت وگوهای میان طالبان و دولت افغانستان، فرایند خشونت در این کشور متوقف نشده و در ماه های اخیر افغانستان شاهد حملات گسترده ای از بمب ها و درگیری ها بوده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1483

به "سازمان ملل:گوترش در خصوص افغانستان با سایر کشورها در ارتباط است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل:گوترش در خصوص افغانستان با سایر کشورها در ارتباط است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید