راهکارهای عالی برای پاک کردن لکه های قدیمی

به گزارش مجله مدیریت ناب، یکی از مواردی که همواره کدبانوهای خانه به آن علاقه دارند، برق زدن تمام وسایل آشپزخانه بدون هیچ گونه جرم و لکه است. برای این کار معمولا از جرم گیرها، مایع سفیدکننده و انواع پاک کننده های شیمیایی استفاده می گردد که در بازار موجودند و البته برخی از آن ها نتایج چندان رضایت بخشی هم ندارند.

راهکارهای عالی برای پاک کردن لکه های قدیمی

به گزارش خبرنگاران، یکی از مشکلاتی که خانم ها در منزل با آن دسته و پنجه نرم می نمایند، پاک کردن لکه های سرسختی است که زیاد به جای مانده و کهنه شده است و پاک نمی گردد. استفاده از پاک نماینده ها و اسپری های شیمیایی برای از بین بردن لکه ها همواره پاسخگو نیست و گاه لکه ها همچنان باقی می مانند. در این مطلب می خواهیم چند ترفند طبیعی و آسان را برای پاک کردن لکه ها به شما آموزش بدهیم تا به راحتی لکه ها را پاک کنید؛ پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

1ـ برای پاک کردن لکه هایی قدیمی و کهنه مانند لکه چای که ردش روی مبل یا فرش باقی می ماند، کافی است یک لیوان سرکه را با دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و سه قاشق چای خوری نمک و یک قاشق مرباخوری مایع ظرفشویی مخلوط کنید؛ سپس سه قاشق غذاخوری صابون حمام رنده شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا صابون حل گردد. حالا یک اسکاج تمیز را داخل این محلول بزنید و روی لکه ها بکشید تا پاک گردد و در خاتمه با پارچۀ تمیز و نرم دار روی فرش و مبل را بکشید.

2ـ اگر لکه های به جای مانده روی فرش، موکت یا مبل خیلی سرسخت است و با هیچ ماده ای پاک نمی گردد، مقداری ماست و نمک را مخلوط کنید و روی جای لکه بریزید و اجازه بدهید 4 دقیقه بماند؛ سپس با یکی از موادی که در این مطلب آمده است، روی لکه بکشید تا پاک گردد.

3ـ قابلمه های رویی معمولا بعد از اینکه چندبار داخل آن آب بجوشانید یا داخل آن سیب زمینی آبپز کنید، سیاه و کدر می شوند و با اسکاچ و سیم پاک نمی شوند. برای اینکه قابلمه رویی را راحت تمیز کنید، دو تا سه عدد پیاز را پوست کنید و داخل قابلمه بگذارید و سه لیوان آب داخل آن بریزید. حالا قابلمه را روی اجاق گاز بگذارید تا آغاز به جوشیدن کند. بعد از پانزده دقیقه قابلمه را خالی کنید. حالا می بینید که داخل قابلمه مانند روز اولی که خریده اید، سفید و براق شده است.

4ـ در فصل تابستان یکی از مشکلاتی که برای همه وجود دارد، وجود لکه های عرق زیر بغل پیراهن یا تیشرت است که جای آن بعد از شستشو زرد می گردد و از بین نمی رود. اگر لباس سفید شما دچار این مشکل شده است، کافی است کمی نمک روی قسمت های زرد شده بریزید و آن را کنار بگذارید تا به مدت 24 ساعت بماند. بعد از این مدت خواهید دید که لکه زرد عرق پاک شده است و می توانید لباس را با آب بشویید.

5ـ ازجمله لکه هایی که در منزل به سختی پاک می گردد، لکه هایی است که روی وسایل چوبی و یا کابینت های ام دی اف باقی می ماند و به راحتی پاک نمی گردد. برای اینکه این لکه ها را راحت از روی میز چوبی یا کابینت ام دی اف پاک کنید، مقداری شامپو تخم مرغی قدیم را با کمی آب و سرکه مخلوط کنید؛ سپس آن را داخل یک قوطی اسپری بریزید و روی قسمت های لکه دار اسپری کنید و بعد با دستمال تمیز بکشید تا لکه ها کاملا پاک شوند.

منبع: فرادید

  • اشتباه رایجی که لباس هایتان را هنگام شست وشو خراب می نماید
  • کودهای مناسب انواع گیاهان آپارتمانی را بشناسید
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1402 بروزرسانی: 30 مرداد 1402 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2232

به "راهکارهای عالی برای پاک کردن لکه های قدیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای عالی برای پاک کردن لکه های قدیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید