در فضای کاری مشارکتی از چه نوع میز اداری استفاده کنیم؟

به گزارش مجله مدیریت ناب، فضاهای کاری اداری امروزی به مراتب شرایط بهتری نسبت به ردیف های بی خاتمه اتاقک های محصور دفاتر سنتی قدیمی دارند. از آنجایی که نوآوری و خلاقیت در فضاهای اداری امروزی به فاکتور مهمی تبدیل شده اند صنایع مرتبط با طراحی فضای اداری هم در پی راهی برای به حداکثر رساندن این فعالیت ها هستند.

در فضای کاری مشارکتی از چه نوع میز اداری استفاده کنیم؟

به همین جهات یکی از عظیم ترین فرایندهای فعلی در طراحی مبلمان اداری، تجهیز محیط های اداری مشارکتی و فراوری مبلمان و انواع میز اداری مشارکتی است. طراحی فضاهای اداری مشارکتی که هم در دفاتر با پلان باز و هم در دفاتر سنتی قابل اجرا هستند اگر به درستی اجرا شوند، روابط همکاران، گردش کار و بهره وری کلی شرکت را به مقدار قابل توجهی بهبود می بخشند.

فضای کاری مشارکتی چیست؟

فضاهای کاری مشارکتی دفاتر کاری هستند که در آن کارکنان تیم های مختلف در زیر یک سقف کار می نمایند. شرکت هایی که از یک فضای کاری مشارکتی استفاده می نمایند می توانند در همه مقدار ها وجود داشته باشند - از استارتاپ های در حال رشد گرفته تا شرکت های دنیای. این فضا معمولاً شامل ترکیبی از دفاتر خصوصی و منطقه ها مشترک است که به کارکنان اجازه می دهد تا شرایط انعطاف پذیری کار نمایند.

یک واقعیت مهم که باید به آن توجه کنید: فضای همکاری لزوماً به این معنا نیست که کارکنان شما باید همواره در میان بسیاری از تیم های دیگر در یک منطقه همکاری کار نمایند. در بیشتر موارد، هر تیم دارای یک دفتر اختصاصی - یا حتی چندین طبقه خواهد بود؛ اما آن ها هنوز این فرصت را خواهند داشت که به منطقه ها مشترک طراحی شده زیبا با امکانات رفاهی برتر دسترسی داشته باشند که بی شک می تواند ارزش زیادی برای شرکت شما داشته باشد.

میز اداری مشارکتی چیست؟

مبلمان مشارکتی و به طور خاص میز اداری مشارکتی برای حمایت از خلاقیت، تقویت طوفان مغزی و ترویج بحث بین اعضای تیم طراحی شده است. میز اداری و مبلمان مشارکتی کار گروهی را بدون احتیاج به جابجایی جایگاه ها و یا چیدمان مجدد فضای شما امکان پذیر می نماید. استفاده از این میزهای اداری در محیط کار باعث ایجاد فضایی نوآورانه و خلاقانه می گردد که در دفاتر مدرن امروزی تقریباً لازم و ضروری به نظر می رسد.

مزایای مبلمان و میز اداری مشارکتی

نگاهی به شرایط کسب و کارهای پیروز در دنیا نشان می دهد که فضاهای کاری مشارکتی چگونه می تواند برای کارکنان و نتیجه نهایی - بدون توجه به مقدار شرکت شما تأثیرگذار باشد. مبلمان مشارکتی جنبه ای حیاتی در حمایت از اعضای تیم ها در فضای اداری شما دارد و حتی مؤثرترین روش برای استفاده مطلوب از فضا به تعداد می فرایند. در ادامه بعضی از مزایای استفاده از میز اداری مشارکتی را در محیط های اداری خواهید دید.

چابکی برای حرکت با سرعت تجارت

در دنیای پرشتاب امروز، چابکی لازم است. به منظور حرکت سریع، املاک و مستغلات شما باید با احتیاجهای تجاری شما مطابقت داشته باشد. فضاهای کاری مشارکتی به شما این چابکی را می دهد. آن ها به شما امکان می دهند حتی بدون احتیاج به جابه جایی در یک ساختمان سنتی، تجارت خود را، توسعه دهید. با داشتن یک فضای مشارکتی، این آزادی را دارید که بدون کوشش زیاد و هزینه اضافی، مقدار تیم یا حتی چیدمان مکان خود را تغییر دهید.

در چنین فضاهایی در زمان های بحرانی و دقایقی که باید اعضای تیم در کنار یکدیگر کار نمایند، میزهای اداری مشارکتی کار آنان را راحت می نماید. چرا که مجبور به جابه جایی و تغییر چیدمان دفتر برای کار کردن کنار یکدیگر ندارند. همکاران به راحتی می توانند با جابه جایی جایگاه ها پشت میزهای مشارکتی به راحتی بر روی پروژه های کار تیمی تمرکز نمایند و مشکل را سریع تر و مؤثرتر حل نمایند. مبلمان اداری مدولار در چنین مواقعی بسیار عالی است و به حل مسائل خلاقانه و مدیریت پروژه یاری زیادی می نماید.

مشارکت بالاتر

شکی در این نیست که مشاغلی با نرخ مشارکت بالای کارکنان عملکرد بهتری را در تمامی بخش ها از خود نشان می دهند. یک میز اداری مشارکتی در کوتاه ترین زمان افراد یک تیم را در کنار خود جمع می نماید که یقیناً می توانند با کار کردن در کنار هم نتایج بهتری را کسب نمایند.

ارتباط قوی تر بین کارکنان

کارکنانی که در کنار هم کار می نمایند روابط اجتماعی قوی تر دارند و در نتیجه شادتر و سالم تر هستند. مطالعات نشان داده است که استفاده از میزهای اداری مشارکتی فضای کاری عمودی را کمتر تقویت می نماید. بر سر این میزها به احتمال زیاد همکاران در پروژه ها با یکدیگر ارتباط برقراری می نمایند و بیشتر با یکدیگر همکاری می نمایند. در برترین حالت، این ارتباط در محل کار منجر به بهبود گردش کار با کارکنان اداری و اتلاف وقت می گردد و بهره وری کلی دفتر را افزایش می دهد.

استحکام و دوام

میز اداری مشارکتی اغلب دارای پایه های انتهایی فولادی و یک تیر عرضی در زیر میز است و صفحه ملامین رویی به پایه ها پیچ می گردد. این پیکربندی باعث می گردد که این نوع میز اداری نسبت به سایر مدل ها محکم تر باشد. فولاد بعلاوه بسیار مقاوم تر از پایه های میزهای اداری سنتی است که با گذشت زمان خراب می شوند و شل و ول می شوند؛ بنابراین میز اداری مشارکتی یک خرید هوشمند است زیرا دوام بیشتری نسبت به میزهای اداری سنتی دارد.

فضای خود را بهینه کنید

یک میز اداری مشارکتی در درجه اول طراحی مینیمالیستی دارد. پاهای فولادی آن حجم کمتری دارد که باعث می گردد فضای شما عظیم تر به نظر برسد. بعلاوه پیکربندی این میزها برای اطمینان از تناسب با فضای موردنظر شما آسان است. خوشه های فرعی به راحتی ساخته می شوند تا حداکثر کارکنان ممکن را در یک منطقه در خود جای دهد، در حالی که به عملکرد آن آسیبی نمی رساند. این خوشه ها می توانند در کنار هم یا رودررو یا ترکیبی از این دو باشند و بنابراین می توانند در هر نوع فضایی که در دسترس است جا شوند. بعلاوه می توانید برای کسانی که به فضای بیشتری برای کار احتیاج دارند، یک بخش ال مانند به میز اضافه کنید. میزهای اداری مشارکتی امکانات بی پایانی دارند که به شما امکان می دهند مطابقت مطلوب با احتیاجهای دفتر خود را به آسانی ایجاد کنید.

ارزان

یک میز اداری مشارکتی به راحتی در گزینه های مختلف خوشه ای پیکربندی می گردد. به علت طراحی آن ها، هنگام ساخت سیستم های خوشه ای به مواد کمتری احتیاج است که هزینه کمتری را برای شرکت در پی دارد.

سخن پایانی

جدا از اهمت نقش همکاری در فضای اداری، برداشت های اولیه هم بسیار مهم است و مشتریان بر اساس آنچه می بینند تصویری از نام تجاری شما در ذهنشان باقی می ماند؛ بنابراین بسیار مهم است که فضای اداری شما مدرن و مجذوب کننده باشد زیرا نشان دهنده این است که نام تجاری شما پیروز و مدرن است و برای جزئیات اهمیت قائل است. میز اداری مشارکتی یا مدولار راهی عالی برای این کار هستند، زیرا طراحی پایه فولادی آن ها مدرن و صیقلی است. شما بعلاوه می توانید این میزها را مطابق طراحی دفتر و رنگ شرکت خود سفارشی سازی کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1712

به "در فضای کاری مشارکتی از چه نوع میز اداری استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در فضای کاری مشارکتی از چه نوع میز اداری استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید