تور ارزان فیلیپین: نکاتی که قبل از سفر به فیلیپین باید بدانید (قسمت اول)

به گزارش مجله مدیریت ناب، فیلیپین یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در دنیا است و این محبوبیت به علت منظره ها طبیعی زیبا و مردم مهربان این کشور دوست داشتنی است. با خبرنگاران همراه ما باشید تا نکاتی را در خصوص این کشور به شما بگوییم.

تور ارزان فیلیپین: نکاتی که قبل از سفر به فیلیپین باید بدانید (قسمت اول)

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور ارزان فیلیپین همراه باشید. و از مانیل شهری زیبا در فیلیپین دیدن کنید.

کشور فیلیپین یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری است. آن هم نه تنها برای مردم جنوب شرقی آسیا، بلکه برای تمام دنیایان. در واقع، طبق آمار تهیه شده در سال 2015 از این کشور، در حدود 5 میلیون گردشگر قدم به خاک این کشور گذاشته اند. دلایل بسیاری وجود دارد که چرا فیلیپین از نظر بسیاری از مردم یکی از برترین مقاصد برای گذراندن تعطیلات است. منظره ها زیبا و چشم اندازهای خیره نماینده آن تنها یکی از جاذبه های این کشور پرطرفدار برای گردشگران است. و علت آن هم این است که این کشور یک مجمع الجزایر است که از 7107 جزیره تشکیل شده است. بنابراین داشتن منظره ها زیبا و نفس گیر چیزی نیست که از این کشور بعید باشد.

محبوب ترین و پربازدیدترین منطقه ها دیدنی این کشور مشمول سواحل ماسه سفید آن، بناهای تاریخی و مکان های طبیعی، همانند کوهستان ها و آتشفشان ها است. برای کسانی که علاقه ای وصف نشدنی به کره زمین و مادر طبیعت دارند، فیلیپین یکی از برترین گزینه ها برای سفر کردن و گذراندن تعطیلات است. اگر این موارد برای شما تا به اینجای کار وسوسه انگیز بوده است یا مدتی طولانی است که قصد سفر به این کشور را دارید، چندین مورد مهم وجود دارد که باید در خصوص این کشور بدانید.

مردم فیلیپین بیشترا مهمان نواز هستند

اصلا یکی از دلایل اصلی برای سفر به این کشور از دید گردشگران، همین خصوصیت اخلاقی و رفتاری مردم این کشور است. همین ویژگی باعث شده است که گردشگران بسیاری عاشق این کشور باشند و تصمیم به بازگشت به این کشور بگیرند. حتی خیلی از آن ها زندگی جدیدی را در این کشور آغاز نموده اند.

برقراری ارتباط با مردم در این کشور کار دشواری نیست و در بیشتر مواقع، مردم فیلیپین می توانند زبان انگلیسی را متوجه شوند. مردم فیلیپین بسیار ساده و مهربان هستند و به نوعی برای گردشگران و گردشگر ها سرگرم نماینده به شمار می آیند. با این حساب، پرسیدن آدرس، از مکانی به مکان دیگر رفتن، چانه زدن بر سر قیمت و تخفیف گرفتن، کارهای دشواری نیستند. هر زمان که شما از یک شخص فیلیپینی، فارغ از زن یا مرد بودنش، سوالی بپرسید، به احتمال 99 درصد پاسختان را به مودبانه ترین حالت ممکن دریافت می کنید و حتی اگر کاری از دستشان نیز بربیاید، سعی می نمایند تا برای شما انجام دهند.

این مساله به فرهنگ خانواده محور و مهربان مردم فیلیپین برمی گردد که آن را از مردم کشورهای دیگر نیز دریغ نمی نمایند. برای مردم این کشور اینکه در برترین حالت ظاهری و اخلاقی برای مردمان دیگر کشورها ظاهر شوند، اهمیت زیادی دارد و اگر زمانی به این کشور قدم بگذارید، متوجه این محبت آمیز بودن در رفتارشان خواهید شد.

قوانین از مکانی به مکان دیگر فرق دارد

قبل تر برایتان گفتیم که فیلیپین یکی از بزرگ ترین مجمع الجزایر دنیا است. پس این که قوانین آن در هر منطقه از آن متغیر باشد، جای تعجب ندارد. این قوانین شامل ساعت کاری، قیمت ها و تعرفه هایی که برای بعضی خدمات باید پرداخت گردد، ساعت باز بودن مغازه ها و فروشگاه ها و نوع لباسی که مجازید در عموم بپوشید می گردد.

علت آن هم این است که هر جزیره فرهنگ و سنت مخصوص به خودش را توسعه داده است و مردم آن منطقه با آن قوانین راحت تر هستند. اما با وجود تمام موارد ذکر شده، قانونی که در سرتاسر فیلیپین بین مردم مهر و موم شده است، این است که به فرهنگ دیگران و مردم کشورهای دیگر نهایت انعطاف و مهربانی را نشان دهند.

تعرفه ها و قیمت ها گزاف نیستند

یکی دیگر از برترین ویژگی های این کشور این است که خرج و مخارج زندگی در این کشور به هیچ عنوان گزاف و بالا نیست. بخشی از علت آن هم می تواند این باشد که کشور فیلیپین در لیست کشورهای در حال توسعه واقع شده است. با این حساب، جنس و کالایی که در این کشور می خرید، مقرون به صرفه تر از قیمت همان کالا در کشورهای دیگر است.

این بدین معنا است که وقتی به این کشور سفر می کنید، نیازی به جیب پر از پول ندارید و یک میزان معمولی شما را حسابی راه می برد. بیشتر خدمات مقرون به صرفه هستند.

به عنوان مثال، یک مکان برای اقامت، بین 30 هزارتومان تا 600 هزارتومان برای هر شب هزینه دارد. این موضوع برای خورد و خوراک و سوغاتی های این کشور نیز صادق است.

لهجه مردم در مکان های مختلف، فرق دارد

زبان انگلیسی در فیلیپین زبانی آشنا است و علت آن نیز این است که در مدارس این کشور در حد معمول آن را می آموزند. اما باز هم به علت مجمع الجزایری بودن این کشور، لهجه های مردم در منطقه ها مختلف، متغیر است.

این موضوع برای کسانی که دلشان می خواهد غرق در فرهنگ این کشور شوند، اهمیت فراوانی دارد. نکته جالب این است که مردم محلی علاقه زیادی دارند تا معادل کلمات را به لهجه خودشان به شما بیاموزند.

سواحل ماسه سفید آن

برای کسانی که دلشان می خواهد از هرج و مرج شهر فاصله بگیرند و زمانی را به آرامش خودشان اختصاص دهند، کشور فیلیپین آن ها را دست خالی به کشورشان برنمی گرداند.

در این کشور سواحل بسیاری وجود دارند که هر قشری از مردم می تواند از آن لذت ببرد. ماسه های این سواحل یا به رنگ سفید است یا به رنگ طوسی. حتی در منطقه ویسایاس (Visayas) ماسه های آن به رنگ صورتی است! اگرچه از این دست سواحل را می توان در هرجایی از فیلیپین پیدا کرد، اما محبوب ترین مقاصد ساحلی آن، مختص جزایر بوراکای (Boracay)، سامال (Samal) و داوائو (Davao) است.

البته باید دوباره یادآوری کرد که استان ها و منطقه ها دیگر این کشور،سواحل زیبای مخصوص به خودشان را نیز دارند. اگر هم مایل به کمی ماجراجویی در دریاهای این کشور باشید، ماهیگیری، صنعتی بزرگ تر و فعال تر از یک وقت گذرانی ساده برای یک گردشگر به شمار می آید. با این حساب بسیاری از شهرهای ساحلی این کشور این امکان را به گردشگران می دهند تا توانایی های ماهیگیری خود را امتحان نمایند.

روش دیگر این است که پیش یک ماهیگیر بروید و از او تقاضای یک بانگکا (Bangka) که یک قایق کوچک ماهیگیری است بکنید. فعالیت ها و تفریحات دیگری نیز در این سواحل وجود دارند که شامل جت اسکی سواری نیز می شوند.

منبع: کجارو / travelvivi.com
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1994

به "تور ارزان فیلیپین: نکاتی که قبل از سفر به فیلیپین باید بدانید (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فیلیپین: نکاتی که قبل از سفر به فیلیپین باید بدانید (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید