اگر نئون سفید را دوست داشتید، از این 8 بازی هم لذت خواهید برد

به گزارش مجله مدیریت ناب، در این چند سال اخیر عناوین اول شخص شوتر زیادی عرضه شدند. اکثراً نیز دارای کیفیت خوبی بوده و تجربه خوبی را در اختیار کاربران قرار می دادند. در این میان چندی پیش بازی نئون سفید (Neon White) عرضه شد. این بازی یکی از برترین عناوین سبک شوتر و پلتفرمر بوده و بسیار زیبا طراحی شده بود. همین باعث شد که هواداران زیادی پیدا کند.

اگر نئون سفید را دوست داشتید، از این 8 بازی هم لذت خواهید برد

یکی از ویژگی های مهم نئون سفید، استفاده از کارت ها برای افزودن قابلیت به کاراکتر اصلی بود. هر کارت دارای یک قابلیت خاص بوده و از طرفی به عنوان سلاح شما نیز عمل می کرد. شما باید تعادل را میان تعداد گلوله ها و استفاده از قابلیت رعایت می کردید. به دلیل اینکه با استفاده از توانایی ویژه کارت، دیگر نمی توانستید از آن بهره ببرید. به طور کلی گیم پلی نئون سفید بسیار نوآورانه و جالب بود. همین هم باعث شد تا با عناوین شوتر دیگر تفاوت زیادی داشته باشد.

مشکل اصلی نئون سفید در زمینه دیالوگ و داستان بود. داستان بازی کلیشه ای و ساده است. از طرفی دیالوگ ها بسیار بد طراحی شده و اصلاً شما را مجذوب نخواهند کرد. با اینحال این دو مورد آنقدر بد نیستند تا مانع از تجربه شما بشوند. پس اگر هوادار بازی نئون سفید هستید، با ما همراه باشید. در این متن قصد داریم تا عناوین مشابه این بازی را به شما معرفی کنیم.

8. گوست رانر (Ghostrunner)

سازنده: Slipgate

پلتفرم ها: کامپیوتر، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان

سال عرضه: 2020

گوست رانر یکی از مشابه ترین عناوین به بازی نئون سفید است. در هر دو بازی کاراکترهای اصلی یک کاتانا را کنترل نموده و به سمت دشمنان حمله می نمایند. با اینحال گوست رانر تفاوت های بزرگی با نئون سفید دارد. اول اینکه این بازی در دنیای متفاوتی جریان داشته و حالت سایبرپانک (Cyberpunk) دارد. همینطور اینکه از لحاظ گرافیکی گوست رانر بسیار سنگین تر از نئون سفید است.

گوست رانر یک بازی بسیار سخت است. به همین خاطر شما در میانه راه امکان دارد از آن عصبانی بشوید. مانند نئون سفید شما باید بسیار حساب شده عمل نموده و دقیق ضربه بزنید. هر عمل شما امکان دارد نتیجه بدی داشته باشد و شما مجبور شوید مرحله را از ابتدا آغاز کنید. با اینحال تجربه گوست رانر چیزی است که در عناوین دیگر کمتر مشاهده می گردد.

7. سوپرهات (Superhot)

سازنده: Superhot Team

پلتفرم ها: واقعیت مجازی، ویندوز و ایکس باکس وان

سال عرضه: 2016

بازی سوپرهات یکی از برترین عناوین اول شخص ساخته شده است. این بازی به شما اجازه می دهد تا جان ویک (John Wick) باشید. سوپرهات بسیار خلاقانه طراحی شده و همین باعث می گردد تا بازیکنان زیادی به سمت آن جذب بشوند. انیمیشن های بازی نیز بسیار روان بوده و شدیداً بازی خوب طراحی شده است.

در سوپرهات دشمنان زمانی حرکت می نمایند که شما حرکت کنید. پس باید در اعمال خود بسیار دقت کنید. از طرفی شما می توانید دشمنان را با هر چیزی از بین ببرید. همین مورد باعث می گردد تا همه مراحل را به خلاقانه ترین روش ممکن به اتمام برسانید. در سوپرهات استراتژی بسیار اهمیت دارد. پس شما باید به برترین نحو و سریع ترین روش ممکن دشمنان را از بین ببرید.

6. خاطره درخشان: بی نهایت (Bright Memory: Infinite)

سازنده: FYQD

پلتفرم ها: کنسول های نسل 9، ویندوز، اندروید، آی او اس و نینتندو سوییچ

سال عرضه: 2019

بازی بی نهایت در اصل یک بازسازی و دنباله برای عنوان خاطره درخشان بود. این بازی به صورت علمی تخیلی بوده و مانند عناوین دیگر این فهرست اول شخص شوتر است. خاطره درخشان در سال 2036 جریان دارد. شما در نقش مأموران خاصی هستید که به تحقیقات موارد ماوراءالطبیعی یاری می کنید.

در بازی خاطره درخشان سلاح های مختلفی وجود دارند. به همین خاطر تنوع بازی زیاد بوده و شما از آن خسته نخواهید شد. مهمات مختلفی نیز در بازی وجود دارند و می توان از آن ها برای مبارزات استفاده کرد. یکی از نکات جالب این بازی وجود یک شمشیر است. شما می توانید از شمشیر خود در مبارزات بهره ببرید. حتی می توان از آن برای دفع گلوله هم استفاده کرد. بازی خاطره درخشان یک عنوان طولانی است. به همین خاطر برای تجربه آن باید هوادار سبک شوتر باشید.

5. وارهَمِر: وِرمینتاید 2 (Warhammer: Vermintide 2)

سازنده: Farshark

پلتفرم ها: ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و ویندوز

سال عرضه: 2018

ورمینتاید 2 در اصل دنباله ورمینتاید 1 است. این عناوین در دنیای وارهمر جریان داشته و حالت فانتزی دارند. این عناوین به شکل چند نفره بوده و بازیکنان باید در تیم های 4 نفره با تعداد زیادی از دشمنان مقابله نمایند. هدف شما نجات دادن دنیا از دست شیاطین است. به دلیل چند نفره بودن این بازی، تجربه آن از عناوین دیگر جالب تر است.

در ورمینتاید 2 پنج کرکتر مختلف وجود دارد. با اینحال دو نفر نمی توانند کرکترهای مشابه را داشته باشند. بازیکنان می توانند کارها و مأموریت های مختلف را انتخاب نمایند تا امتیاز کسب نمایند. بازی اصلی امکان دارد خسته نماینده گردد اما شرکت سازنده با به روزرسانی های متعدد مانع از تکراری شدن آن می گردد.

4. اینسکریپشن (Inscryption)

سازنده: Devolver Digital

پلتفرم ها: ویندوز، مک و لینوکس

سال عرضه: 2021

بازی اینسکریپشن یکی از برترین عناوین کارتی ساخته شده در تاریخ بازی های ویدئویی است. ظاهر بازی بسیار عجیب است. به طور کلی با چیزی که شما از یک عنوان کارتی هم انتظار دارید تفاوت زیادی دارد. شرح این بازی به طور کلی بسیار سخت است. به همین خاطر باید خودتان آن را تجربه کنید.

در اینسکریپشن هر کارت ویژگی خاص خود را داشته و حتی می توانند با یکدیگر ادغام شوند. یکی از کارت ها نیز با شما حرف می زند. داستان بازی هم جالب است شما با یک جانی در یک کلبه گیر افتاده و باید کوشش کنید در این بازی کارتی او را شکست دهید. بازی اصلاً راحت نبوده و به راحتی شما را به چالش خواهد کشید. با اینحال یکی از برترین تجربه های بازی کارتی را به شما ارائه می دهد.

3. کاتانا زیرو (Katana Zero)

سازنده: Aloospft

پلتفرم ها: ایکس باکس وان، ویندوز، مک و نینتندو سوییچ

سال عرضه: 2019

بازی کاتانا زیرو با تمامی عناوین موجود در این فهرست تفاوت دارد. به دلیل اینکه اصلاً اول شخص نیست. بلکه به سبک دوبعدی بوده و با عناوین دیگر این فهرست اختلاف زیادی دارد. یکی از برترین ویژگی های کاتانا زیرو از بین رفتن دشمنان با یک ضربه است. البته کرکتر اصلی نیز با یک ضربه از بین خواهد رفت. بازی به طور کلی سخت نیست اما هیجان زیادی دارد. انیمیشن ها بسیار زیبا طراحی شده و از طرفی جلوه های بصری نیز بسیار جالب هستند.

داستان کاتانا زیرو بسیار زیبا بوده و از طرفی مکالمات عجیب نئون سفید را ندارد. به طور کلی این بازی یکی از برترین عناوین دو بعدی موجود بوده و تجربه بسیار جالبی را در اختیار شما قرار می دهد. مخصوصاً اینکه این موضوع کشتن دشمنان با یک ضربه حس نوستالژی داشته و باعث می گردد شما یاد عناوین قدیمی بیافتید.

2. جانی بهشت (Paradise Killer)

سازنده: Kaizen Game Works

پلتفرم ها: کنسول های نسل 8 و 9 به همراه کامپیوتر

سال عرضه: 2020

بازی جانی بهشت یک عنوان دنیا باز و علمی تخیلی است. همینطور اینکه عناصر رمز و راز نیز در آن کاملاً مشهود است. شما در نقش Lady Love Dies بازی خواهید کرد. او یک کارآگاه بوده و در پی فرد مسئول در جنایت Syndicate Council است. جانی بهشت از لحاظ ظاهری شباهت زیادی با نئون سفید دارد. به همین خاطر می توان گفت که یک بازی مشابه با آن است.

کرکتر اصلی شما می تواند هر کسی که تشخیص دهد جانی است را بکشد. به همین خاطر نسبت به کارآگاهان دیگر توانایی بیشتری دارد. گیم پلی بازی بیشتر حول تصمیم گیری می چرخد. با اینحال یکی از عناوین بسیار مفرح موجود است. همینطور اینکه موسیقی این بازی بسیار لذت بخش بوده و بسیار خوب ساخته شده است.

1. دونات کانتری (Donut Country)

سازنده: Annapurna Interactive

پلتفرم ها: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، کامپیوتر و اندروید

سال عرضه: 2018

دونات کانتری به وسیله سازندگان نئون سفید ساخته شده است. با اینحال با نئون سفید تفاوت های زیادی دارد. از طرفی شما زبان طراحی آشنایی را پیدا خواهید کرد. در بازی دونات کانتری بازیکنان یک سوراخ را کنترل خواهند کرد. شما باید کوشش کنید تا مواردی که وجود دارند را وارد این سوراخ کنید.

البته بازی به همین سادگی نیست. شما باید از موانع زیادی عبور کنید و کوشش کنید مأموریت خود را انجام دهید. این بازی بیشتر یک عنوان پازلی است. به همین خاطر با چیزی که در نئون سفید با آن روبرو هستید به طور کلی تفاوت دارد. یکی از نکات جالب این بازی داستان آن است. چیزی که شما از یک بازی با کاراکتر اصلی سوراخ انتظار ندارید!

نظر شما در خصوص بازی نئون سفید چیست؟ آیا این بازی ارزش تجربه را دارد؟ اگر به این بازی علاقه داشتید دلیل علاقه شما به آن چه بود. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. همینطور اینکه اگر عنوان مشابهی را مد نظر دارید، به ما ارائه کنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2058

به "اگر نئون سفید را دوست داشتید، از این 8 بازی هم لذت خواهید برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر نئون سفید را دوست داشتید، از این 8 بازی هم لذت خواهید برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید