10 شخصیت برتر سینما که با گرافیک کامپیوتری (CG) ساخته شده اند

به گزارش مجله مدیریت ناب، در این مقاله قرار است 10 شخصیت کامپیوتری برتر را مرور کنیم. کاراکترهایی که با گرافیک های کامپیوتری و دیجیتالی ساخته می شوند و در کنار شخصیت های دیگر حضور پیدا می نمایند.

10 شخصیت برتر سینما که با گرافیک کامپیوتری (CG) ساخته شده اند

جهت دریافت مشاوره خدمات تعرفه طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

با پیشرفت تکنولوژی و گرافیک های کامپیوتری، روز به روز شاهد حضور کاراکترهایی هستیم که به صورت دیجیتالی ساخته شده اند و بازیگرانی با یاری موشن کپچر حرکات چهره و بدنشان را ادا می نمایند. از بیست سال پیش تا کنون، ده ها شخصیت ریز و درشت و رنگارنگ در سینما دیده ایم که با استفاده از این تکنولوژی خلق شدند و حتی گاهی از بازیگران زنده محبوب تر و مشهورتر شدند.

10. شِر خان در فیلم کتاب جنگل (The Jungle Book)

  • بازیگر: ادریس البا
  • محصول: 2016

اولین تجربه بازسازی لایو اکشن دیزنی و جان فاورو بر خلاف شیر شاه، فیلم به شدت تماشایی و دوست داشتنی و درگیرنماینده ای از آب در آمد. کتاب جنگل هم از نظر بصری خیره نماینده بود و هم حس مخاطب را به خودش درگیر می کرد، و این وجه تمایزش با نسخه لایو اکشن شیر شاه بود.

تقریبا همه با داستان موگلی و کتاب جنگل آشنایی داریم، و دشمن قسم خورده اش شر خان را هم می شناسیم. ببر مرگبار و عظیم الجثه ای که کینه ای دیرینه از انسان ها دارد و منتظر فرصت است تا این پسرک انسان را که خودش را در میان حیوان ها جای داده، نابود کند. در این نسخه لایو اکشن از کتاب جنگل با شر خانی طرف هستیم که همه چیزش خبر از وحشت و تهدید می دهد. انگار با ببری واقعی طرف هستیم که دست بر قضا صحبت هم می نماید. صدای پر هیبت ادریس البا به قدری خوب روی این ببر خوش خط و خال نشسته است که هربار دهن باز می نماید، همه جا به لرزه در می آید و تهدید و خطرش را تمام و کمال حس می کنید.

در بخش طراحی کاراکتر هم تیم سازنده سنگ تمام گذاشته اند. انگار نه انگار این یک ببر دیجیتالی است و برای یک فیلم ساخته شده. حرکات بدن و مفاصل، جزئیات روی پوست و حرکت هرکدام از پرزها ضیافتی برای چشمان هر کسی است.

9. نیتیری در فیلم آواتار (Avatar)

  • بازیگر: زوئی سالدانا
  • محصول: 2009

جیمز کامرون هر چند سال یکبار فیلم میسازد، و وقتی هم میسازد رکوردهای فروش و گیشه را جا به جا می نماید. تا همین چند وقت پیش آواتار پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما بود تا اینکه انتقام جویان: خاتمه بازی آمد و صندلی نخست را از آن خود کرد. حالا کامرون سه چهار قسمت دیگر از آواتار را همزمان دارد می سازد که از 2021 به بعد قرار است اکران شوند. باید دید اینبار چه می نماید.

یکی از دلایل عظیمی که آواتار را به این فروش خیره نماینده رساند، جلوه های ویژه عظیم و چشم نوازش بود. جیمز کامرون سیاره ای ناشناخته نشانمان داد که پر بود از شگفتی های زیست محیطی و موجودات و حیوانات عجیب و صد البته، بومی هایی دراز قامت و آبی رنگ که دُمی پشت سرشان داشتند و شبیه سرخ پوست ها رفتار می کردند. همه این کاراکترهای کامپیوتری با ظرافت و هنرمندی تمام ساخته شدند و به ندرت می توانید ایرادی پیدا کنید، حتی الان که بیش از ده سال از آن گذشته. ولی مهم ترین کاراکتر دیجیتالی این فیلم نیتیری است. دختر رئیس قبیله که قرار است به شخصیت اصلی فیلم آداب و رسوم بومی ها را یاد بدهد و دست بر قضا عاشق او هم می گردد. زوئی سالدانا بازی خیلی خوبی ارائه داده و به لطف تکنولوژی موشن کپچر، حتی ریزتری و جزئی ترین حرکات چهره اش را هم می توانیم روی صورت نیتیری ببینیم.

8. دابی در فیلم هری پاتر و تالار اسرار (Harry Potter and the Chamber of Secrets) و یادگاران مرگ (Deathly Hollows)

  • بازیگر: توبی جونز
  • محصول: 2002 و 2010

جن خانگی مظلوم و دردسرسازی که از جلد دوم به جهانی هری پاتر معرفی گردید خیلی زود خودش را در دل هواداران جا کرد و تصویری که از او در فیلم اول و یکی مانده به آخر دیدیم، یکی از بهترین شخصیت های دیجیتالی و کامپیوتری سینما است.

دابی در کتاب های هری پاتر حضور پررنگ تری دارد و مشخصا در جلد چهارم (جام آتش) شاهد بازگشت دوباره او هستیم و در جلد پنجم هم حضور دارد. ولی در فیلم ها فقط دو بار او را می بینیم، و بار دوم با مرگ دلخراشش دل خیلی ها را به درد می آورد.

دابی با گوش های عظیم و نازک، بینی دراز و چشم های عظیمی که با خواهش و تمنا و دوستی به شما خیره می شوند، همه را شیفته خودش کرد. البته نه همه، چون خبرها یا شایعه هایی در آن موقع پخش شده بود که ولادیمیر پوتین از شباهت دابی با خودش دل خوشی ندارد و حسابی دلخور شده.

7. دیوی جونز در فیلم سارقان دریایی کارائیب (Pirates of the Caribbean)

  • بازیگر: بیل نایی
  • محصول: 2006

نزدیک 15 سال از زمانی که دنباله شدیدا پیروز سارقان دریایی کارائیب روی پرده سینماها آمد می گذرد. در قسمت دوم این حماسه فانتزی، با شخصیت شرور پیچیده ای آشنا شدیم به نام دیوی جونز. جونز به دلیل نفرینی که گریبانش را گرفته، به هیبت موجودی غریب که ترکیبی است از انسان و هشت پا در آمده و چهره ای دارد به غایت ترسناک و عجیب که باعث شده یکی از بهترین کاراکترهای دیجیتالی و کامپیوتری سینما باشد. صورت دیوی جونز در واقع سر یک هشت پاست، که روی بدن یک سارق دریایی نهاده شده است. کاری که تیم جلوه های بصری این فیلم روی صورت دیوی جونز و بازوهای هشت پا انجام داده اند واقعا ویژه و تماشایی است. هم ترس و وحشت خاص این کاراکتر را به ما منتقل نموده اند، و هم پیروز شده اند تک تک حرکات ریز و جزئی صورت بیل نایی را به طرز خیره نماینده ای روی این چهره عجیب پیاده نمایند.

کاراکتر دیوی جونز به قدری خوب و به یاد ماندنی طراحی شد که خیلی زود همه او را به عنوان یکی از نمادهای اصلی مجموعه سارقان دریایی کارائیب پذیرفتند و در فرنچایزی که پر بود از چهره های مطرح و شخصیت های رنگارنگ، تبدیل به هم تایی تکرارنشدنی برای کاپیتان جک اسپارو شد.

6. راکت در فیلم نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy)

  • بازیگر: بردلی کوپر
  • محصول: 2014

راستش را بخواهید در جهان سینمایی مارول به قدری شخصیت کامپیوتری جذاب و تماشایی حضور دارند که نام بردن از همه آن ها فهرستی جدا می طلبد.

راکت یکی از کاراکترهای بامزه و محبوب جهان مارول است که در این چندساله تبدیل به یکی از نمادهای فرهنگ عامه شده. این شخصیتی است که حتی پر و پا قرص ترین هواداران کمیک ها هم فکرش را نمی کردند در جهانی سینما به چنین صندلیی دست یابد. ولی جیمز گان به همراه بردلی کوپر و شان گان (مسئول موشن کپچر راکت) کاری کردند که این موجود کوچک و حاضر جواب که شیفتگی عجیبی به اندام مصنوعی دارد، حالا یکی از اصلی ترین مهره های مارول گردد. صرف تماشای راکت و کارهایی که می نماید و سر و کله زدن هایش با گروت (یکی دیگر از شخصیت های کامپیوتری جذاب و دوست داشتنی مارول) برای همه ما لذت بخش است و طراحی اش را به قدری خوب و تأثیرگذار در آورده اند که بیشتر اوقات یادمان می رود وجود خارجی ندارد.

5. سزار در مجموعه فیلم سیاره میمون ها (The Planet of the Apes)

  • بازیگر: اندی سرکیس
  • محصول: 2011 تا 2017

باز هم اندی سرکیس و هنرنمایی درخشانش در نقش یک شخصیت کامپیوتری. بی دلیل نیست که به او لقب مرد هزارچهره داده اند. از گالم ارباب حلقه ها گرفته تا کینگ کنگ و کاپیتان هادوک و بیشمار کاراکتر دیگر، اندی سرکیس تک تک آن ها را با هنرمندی تمام به اجرا در آورده است. در این بازسازی پیروز سیاره میمون ها، اندی سرکیس در نقش سزار ظاهر شد، میمون هوشمند و بسیار باهوشی که توانایی تکلم هم پیدا می نماید و رهبری میمون ها را در انقلاب علیه انسان ها بر عهده می گیرد.

دقت و وسواس و ظرافتی که سرکیس در نمایش حالات چهره سزار به خرج داده مثال زدنی است. سرکیس احساسات پیچیده و شگفت انگیزی را روی صورت این میمون به نمایش گذاشت که گاهی اوقات در بازیگران زنده به زور می بینیم. از خشم و فوران گرفته تا ناراحتی و اندوه و چشمان اشکبار. طراحی شخصیت کامپیوتری سزار هم یکی از بهترین و حرفه ای ترین مدل های گرافیکی است که در سینما دیده ایم.

4. کینگ کونگ در فیلم کینگ کونگ (King Kong)

  • بازیگر: اندی سرکیس
  • محصول: 2005

وقتی پیتر جکسون و اندی سرکیس همکاری می نمایند، جلوه های بصری خیره نماینده ای خلق می گردد و شخصیت های گرافیکی ماندگاری را به سینما معرفی می نمایند. بعد از اینکه سه گانه ارباب حلقه ها در سال 2003 به خاتمه رسید، پیتر جکسون سراغ یکی از معروف ترین هیولاهای سینما رفت و نسخه بازسازی شده کینگ کونگ را ساخت. فیلمی سه ساعته که او در سال 2005 ساخت از جهات زیادی با نسخه اصلی فیلم که در سال 1933 ساخته شد تفاوت داشت.

اندی سرکیس نقش این میمون عظیم الجثه را بازی کرد تا با ثبت و ضبط حرکاتش با موشن کپچر، این هیولای نازک دل و قدرتمند حس و حال انسانی پیدا کند و دل مخاطب ها را به دست بیاورد. همه این زحمات به باد می رفت اگر جلوه های بصری تا این حد درجه یک و استثنایی از کار در نمی آمدند. کینگ کونگ گرافیکی پیتر جکسون با چنان جزئیاتی طراحی شده است که هنوز هم وقتی به تماشای او می نشینید، متحیر می گردد. فیلم محصول 2005 است، یعنی 15 سال پیش، ولی همچنان چشم نواز است و جلوه های بصری اش حتی از برخی فیلم های این یکی دو ساله بهتر اجرا شده.

3. اسماگ در فیلم هابیت: ویرانه اسماگ (The Hobbit: The Desolation of Smaug)

  • بازیگر: بندیکت کامبربچ
  • محصول: 2013

وقتی فهمیدیم شرلوک هلمز معروف سریال محبوب و پیروز شرلوک صدای یک اژدهای عظیم الجثه و خوش صحبت را در آورده و در نقشش بازی هم نموده - بله بازی نموده، باورتان نمی گردد ویدئوهای پشت صحنه اش را ببینید که در آن کامبربچ چه پیچ و تابی به بدن و تک تک ماهیچه های صورتش می دهد - همگی مشتاق بودیم تا نتیجه کار را ببینیم.

پیتر جکسون برای ساخت سه گانه هابیت فرصت کافی نداشت. اختلاف های ایجاد شده در برنامه ریزی ها موجب شد گی یرمو دل تورو پروژه را ترک کند و جکسون بلافاصله کارگردانی را عهده دار گردد، برای همین فرصت و انرژی که می خواست نداشت و پیروز نشد پیش فراوری طولانی مدتی که ایده آلش بود بگذراند و سر فرصت و حوصله به همه چیز فکر کند و برای همین سه فیلم هابیت به عظمت و شکوه ارباب حلقه ها نرسیدند. ولی هر چه نباشد، هنوز جهان جهانی ارباب حلقه ها و سرزمین میانه است، و پیتر جکسون کارگردانی است فوق العاده. اسماگی که او نشانمان داد همه چیز یک اژدهای پرهیبت و وحشتناک و هوشمند را داشت. صدای بندیکت کامبربچ به قدری خوب روی او نشست که فکر می کردیم کامبربچی وجود ندارد و صدا، صدای خود اسماگ است.

از جزئیات و مهارت ها و ظرافت های به کار رفته روی طراحی کاراکترش هم که هرچه بگوییم کم گفته ایم. حرکات لبش وقتی صحبت می نماید یا نیشخندی شرورانه می زند، تکان فلس ها، بال های غول آسا و چشم هایی که با خیره شدن به طعمه هایش مرگ و هراس و آتش منتقل می نماید، همه در بهترین حالت خود هستند.

  • همه آن چه پیش از خواندن ارباب حلقه ها باید بدانید

2. تانوس در فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War)

  • بازیگر: جاش برولین
  • محصول: 2018

تانوس جذابترین، قدرتمندترین و عجیب ترین ضدقهرمانی است که جهان سینمایی مارول تا به حال به ما معرفی نموده است. نشانه هایی از این شخصیت مصمم و مغمومی که اهداف جالب و تفکربرانگیزی داشت در قسمت های اولیه این جهان سینمایی دیده بودیم و هربار متوجه می شدیم قدم به قدم به هدفش نزدیک می گردد. ولی تا قبل از جنگ ابدیت حضور او را تمام و کمال حس ننموده بودیم.

همه چیز تانوس خبر از صرف انرژی و وقت وسواس گونه در طراحی کاراکترش می دهد. از انگیزه ها و ویژگی های شخصیتش گرفته تا مدل کاراکتر کامپیوتری اش که در کنار ستارگان عظیم و زنده هم کم نمی آورد.

جاش برولین در حیات بخشیدن به این کاراکتر عالی عمل نموده است و کمتر کسی پیدا می گردد با شنیدن صدای او یاد جمله های شنیدنی که می گفت و تهدید عظیمی که برای ابرقهرمان های محبوبمان ایجاد کرد نیفتد.

1. گالم در فیلم ارباب حلقه ها (The Lord of the Rings) و هابیت

  • بازیگر: اندی سرکیس
  • محصول: 2001 تا 2012

رسیدیم به پیچیده تری شخصیت کامپیوتری سینما. احتمالا تا قبل از گالم شخصیت های سی جی و کامپیوتری به یاد ماندنی زیادی ندیده بودیم. صحبت از بیست سال پیش است، زمانی که هنوز تکنولوژی و جلوه های بصری به این نقطه نرسیده بود و اندی سرکیس تازه داشت قدم های اولیه اش را در سینما بر می داشت، و چه قدم عظیمی هم برداشت.

اسمیگل قرن ها قبل از اینکه داستان ارباب حلقه ها آغاز گردد، فرق چندانی با هابیت ها نداشت. حلقه یگانه سر راهش نهاده شد و او را به گودالی وحشتناک از وسوسه و خشم و نفرت انداخت و شکافی عمیق در ذهن و موجودیتش ایجاد کرد که باعث شد گرفتار جنگی ابدی بین سوی خیر و شر شخصیتش گردد.

این دوگانگی اصلی ترین ویژگی اجرای سرکیس و طراحی کاراکتر گالم است. در ابتدا با موجودی نحیف و زجرکشیده طرف می شویم که مدام با خودش حرف می زند و زمین و زمان را نفرین می نماید که چرا حلقه گرانبهایش را از چنگ او سارقیده اند. ولی وقتی کمی به او نزدیک می شویم، می بینیم در چه رنج و عذاب دردناکی گرفتار شده و هرکاری می نماید از آن خلاصی ندارد. انگار موجودی پلید و شرور افسار او را به دستش گرفته و اسمیگل مظلوم بیچاره را مجبور به ارتکاب بدترین جنایت ها می نماید.

حالات چهره گالم به قدری درجه یک و بی نظیر کار شده که پیچیده ترین حس ها را هم می توانید از روی آن بخوانید. چنین دقت و وسواس و ظرافتی شایسته ای این شخصیت به شدت پیچیده بود و پیتر جکسون و استودیو وتا و اندی سرکیس حق مطلب را به بهترین حالت ممکن ادا کردند.

منبع: Screen Crush

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1277

به "10 شخصیت برتر سینما که با گرافیک کامپیوتری (CG) ساخته شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 شخصیت برتر سینما که با گرافیک کامپیوتری (CG) ساخته شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید