ابراز تمایل پاکستان برای برقراری همزمان روابط حسنه با آمریکا، چین و روسیه

به گزارش مجله مدیریت ناب، مشاور بین الملل نخست وزیر پاکستان با اشاره به نقش سه کشور آمریکا، چین و روسیه در منطقه از تمایل کشورش برای برقراری روابط حسنه با این سه کشور اطلاع داد.

ابراز تمایل پاکستان برای برقراری همزمان روابط حسنه با آمریکا، چین و روسیه

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بین الملل گفت: تنها گزینه برای صلح و ثبات در آسیا و اقیانوسیه رهبری منطقه ای است که بدون دخالت قدرت های دنیای انجام گردد.

وی اذعان کرد: قدرت های دنیای بسیاری از منافع خود را در خصوص مسائل مختلف در منطقه دنبال می نمایند.

به گفته مشاور نخست وزیر پاکستان، آمریکا، چین و روسیه در منطقه تأثیرگذار هستند.

پاکستان معتقد است مشارکت انعطاف پذیر پاکستان و آمریکا برای صلح منطقه ای و دنیای حیاتی است و تعهد متقابل دو کشور سبب تقویت دموکراسی خواهد شد.

وی گفت: آمریکا همچنین حمایت خود را از موافقتنامه تجارت ترانزیتی افغانستان و پاکستان، انتقال پروژه برق (کاسا-1000) از آسیای مرکزی به آسیای جنوبی، پروژه (تاپی) بین ترکمنستان-افغانستان-پاکستان-هند، همراه با اقدامات دیگر به منظور رشد و افزایش ارتباط منطقه ای اعلام نموده است.

عزیز خاطر نشان کرد: تحولات ژئو پولیتیک و ژئو استراتژیک در آسیا و اقیانوسیه در گذشته با سرعت زیادی پیشرفت داشته است.

رجحان چین در منطقه

سرتاج عزیز با توجه به ابتکار رو به رشد چین برای گسترش ارتباطات، گفت: پکن برنامه هایی برای احیای جاده تاریخی ابریشم با انجام پروژه های بزرگ زیرساخت در پاکستان رونمایی نموده و همچنین به بنادر اطراف برای جهت تجاری ارزش بخشیده که اقیانوس را به آسیای میانه، جنوب آسیا، خاور میانه و اروپا متصل می نماید.

وی گفت: ابتکار یک کمربند جاده ای چین دو مولفه با نام های کمربند زمینی جاده ابریشم مالی (SREB) و جاده ابریشم دریایی (MSR) است.

وی گفت: این یک پروژه جاه طلبانه همراه با راهرو مالی چین و پاکستان (CPEC) است که نشان دهنده تغییر روابط قدرت های دنیای در زمینه های زیادی در کشورهای آسیایی است.

چین، با سهم 20٪ جمعیت دنیا و پیشی دریافت از آمریکا در رابطه با خرید انرژی، در طرح چند ابتکار دیپلماتیک برای تقویت رشد مالی منطقه و ایجاد یک شرایط برد-برد برای تمام شرکت نمایندگان مشغول بوده است.

پاکستان در تقاطع جنوبی، مرکزی و غرب آسیا و به طور کلی برای به دست آوردن صلح و ثبات در آسیا منحصر به فرد واقع شده است.

روسیه در نظم جدید امنیتی

مشاور نخست وزیر پاکستان علاوه بر چین و آمریکا، با اشاره سیاست های روسیه در منطقه نیز گفت: روسیه باردیگر محور مرکزی در سیاست های منطقه ای و بین المللی قرار گرفته است.

وی گفت: پاکستان روابط پر جنب و جوش و قوی با روسیه دارد.

وی گفت: چین، همراه با آمریکا و روسیه، به عنوان ستون های مهم در نظم مالی و امنیتی منطقه ظهور نموده اند.

عزیز گفت: متأسفانه بعضی از کشورها در منطقه در حال کوشش برای منحرف کردن توجه از اهمیت راهرو مالی پکن- اسلام آباد هستند.

وی گفت: دولت هند در خصوص راهرو مالی پکن- اسلام آباد بشدت معترض است و کوشش های این کشور برای به دست آوردن حمایت از عناصر متخاصم به پاکستان در منطقه نگران نماینده است.

مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی شرح داد: انحراف های اخیر هند در رابطه با چندین بار دعوت به مذاکره و صلح تعهد این کشور برای برقراری صلح و آرامش در منطقه را تخریب نموده است.

سرتاج عزیز گفت: پاکستان خواهان عادی سازی روابط مورد علاقه با هند است.

وی گفت: پاکستان همچنین منتظر احترام و عزت متقابل از سوی دولت هند است.

.

‫برای دریافت اخبار افغانستان، پاکستان و شبه قاره عضو کانال اخبار خبرنگاران شوید.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 656

به "ابراز تمایل پاکستان برای برقراری همزمان روابط حسنه با آمریکا، چین و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز تمایل پاکستان برای برقراری همزمان روابط حسنه با آمریکا، چین و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید