آرائوز در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری اکوادور پیشتاز است

به گزارش مجله مدیریت ناب، آندرس آرائوز، اقتصاددان و 36 ساله و از شاگردان رافائل کوره آ، رئیس جمهوری سابق اکوادور پیروز شد در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری این کشور از دیگر رقبایش پیشی بگیرد و البته دور دوم این انتخابات 11 آوریل برگزار می شود اما هنوز مشخص نیست که وی باید با چه کسی در آن مرحله به رقابت بپردازد.

آرائوز در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری اکوادور پیشتاز است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیگر رقبای آرائوز را یاکو پرز، فعال محیط زیست یا گیرمو لاسو، بانکدار محافظه کار تشکیل می دهند.

دیانا آتامانت، از شورای ملی انتخابات اکوادور گفته که شمارش سریع آرا نشان می دهد که آرائوز 31.5 درصد از آرا به دست آورده در حالیکه پرز 20.04 و لاسو 19.97 درصد را کسب کرده اند. این شمارش بر اساس حدود 2400 بیانیه نظرسنجی از یک نمونه نماینده از مراکز رای گیری اجرا شده است.

کمی پس از این اعلام، پرز به خبرنگاران گفت که به قدر کافی آرا به دست آورده تا وارد مرحله دوم رقابت انتخاباتی 11 آوریل شود و گفت که برای جلوگیری از تقلب آرا در مقابل مقر شورای ملی انتخابات در کیتو، پایتخت شب نشینی می کند.

وی ادامه داد: ما یک شب نشینی داریم و آن را به صورت صلح آمیز برگزار می کنیم اما می خواهیم از خواسته اکثریت مردم اکوادور که به دنبال تغییر در کشور هستند، حمایت و دفاع کنیم.

لاسو نیز در گوایاکیل، بزرگترین شهر اکوادور راهپیمایی پیروزی به راه انداخت و حامیانش نیز فریاد دور دوم و لاسو رئیس جمهور است سردادند.

لنین مورنو، رئیس جمهوری کنونی اکوادور و متحد سابق کوره آ که در 2017 در این سمت انتخاب شد، به دنبال دور دوم ریاست جمهوری نیست.

آرائوز برای آنکه دور دوم انتخابات 11 آوریل برگزار نشود، به بیش از 50 درصد آرای معتبر نیاز دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1421

به "آرائوز در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری اکوادور پیشتاز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرائوز در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری اکوادور پیشتاز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید