گسترش اعتراضات علیه پاشینیان به مقابل مجلس و اقامتگاه ریاست جمهوری

به گزارش مجله مدیریت ناب، شهروندان ارمنستانی در حالی تظاهرات علیه نیکل پاشینیان نخست وزیر این کشور را ادامه دادند که دامنه این اعتراض ها به مقابل مجلس و اقامتگاه رئیس جمهوری ارمنستان رسیده است.

گسترش اعتراضات علیه پاشینیان به مقابل مجلس و اقامتگاه ریاست جمهوری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تظاهرات سراسری علیه نخست وزیر ارمنستان روز آدینه در حالی برگزار گردید که مردم خواهان استعفای نیکل پاشینیان نخست وزیر این کشور شدند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی به دنبال این تظاهرات تردد در معابر مختلف شهر ایروان پایتخت ارمنستان از جمله مقابل مجلس و اقامتگاه ریاست جمهوری با مسائلی روبرو شد. معترضان با سردادن شعار هایی علیه نخست وزیر، وی را خیانتکار خوانده و خواهان کناره گیری او شدند. این تظاهرات در حالی صورت گرفت که پلیس و نیرو های امنیتی نیز سعی در متفرق کردن معترضان داشتند.

معترضان سه شنبه گذشته نیز اماکن دولتی را در ایروان محاصره کردند و شعار های نیکل برو سر دادند. در مناطق دیگر ارمنستان نیز برگزاری تظاهرات و مسدود شدن راستا های اصلی گزارش شد.

سخنگوی پاشینیان طی روز های گذشته بعضی خبر های منتشر شده درباره استعفای نخست وزیر را رد کرد و آن ها را شایعه خواند. مین جورگیان در مصاحبه با این رسانه بیان کرد، شایعه ها درباره استعفای پاشینیان هیچ سنخیتی با اوضاع جاری ندارد.

اپوزیسیون ارمنستان علاوه بر موضوع قره باغ کوهستانی، به مواضع مالی پاشینیان و مسائل اجتماعی این کشور اعتراض دارند. آرمن سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان هم به یکی از مخالفان سرسخت پاشینیان تبدیل شده و بار ها خواهان استعفای نخست وزیر و برگزاری انتخابات پیش از موعد شده است.

یکی از دلایل شدت دریافت اعتراض ها علیه پاشینیان مغلوب شدن این کشور در نبرد اخیر با جمهوری ارمنستان و آزادی سازی بعضی از مناطق از اشغال قوای ارمنستانی بود. حدود 20 درصد از خاک جمهوری آذربایجان نزدیک به سه دهه تحت اشغال غیرقانونی ارمنستان بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1358

به "گسترش اعتراضات علیه پاشینیان به مقابل مجلس و اقامتگاه ریاست جمهوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گسترش اعتراضات علیه پاشینیان به مقابل مجلس و اقامتگاه ریاست جمهوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید