3 پیشنهاد برای جهش در نوسازی تاکسی ها؛ توافق شهردار تهران با وزارت صمت درباره چه بود؟

به گزارش مجله مدیریت ناب، تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران گفت که اگر شرایط کنونی در نوسازی تاکسی ها ادامه داشته باشد جهشی در این حوزه ایجاد نمی گردد.

3 پیشنهاد برای جهش در نوسازی تاکسی ها؛ توافق شهردار تهران با وزارت صمت درباره چه بود؟

میثم مظفر، عضو شورای شهر تهران درخصوص افزایش قیمت خودرو و تاثیری که بر فرایند نوسازی تاکسی های فرسوده می گذارد، گفت: درخصوص قیمت خودرو برای تاکسی ها شنیده ایم که شهردار تهران توافقی با وزیر صنعت و معدن داشتند که برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی چند هزار تاکسی ای که نسبت به نوسازی ثبت نام کردند و در فرآیند نوسازی هستند، تا انتها سال به قیمت های قبل (یعنی همان قیمت های خودرو قبل از افزایش 18 درصدی تاکسی) را در اختیارشان قرار بدهند که البته اگر ارکان مختلف نوسازی شامل بخش های مرتبط با شهرداری و دولت و خودروسازها و منابع بانکی کار را تسریع کند، می گردد از این امکان استفاده کرد که تا انتها سال همچنان خودرو تاکسی به قیمت قبل تهیه گردد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت خودرو، می طلبد که به همان مقدار قیمت لاشه اسقاط تاکسی فرسوده افزایش یابد تا افزایش هزینه ها جبران گردد.

این عضو شورای شهر تاکید نمود: حتی اگر افزایش قیمت اسقاط اتفاق بیفتد، باز هم باید وام را با ارزش بیشتری و با بهره کمتری در اختیار رانندگان قرار دهیم.

مظفر تاکید نمود: اگر قرار باشد از سال آینده افزایش قیمت خودرو لحاظ گردد و تسهیلات و مقدار ارزش لاشه اسقاط خودرو هم پایین باشد، فکر نمی کنم فرایند نوسازی تاکسی های فرسوده موفقیت آمیز باشد و باعث گردد یک حرکت جهشی داشته باشیم. با توجه به اینکه ما بیش از 40 هزار تاکسی فرسوده داریم و فرسودگی ما در شرایط فعلی خیلی بالا رفته است و احتیاج به یک اقدامات ویژه داریم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1906

به "3 پیشنهاد برای جهش در نوسازی تاکسی ها؛ توافق شهردار تهران با وزارت صمت درباره چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 پیشنهاد برای جهش در نوسازی تاکسی ها؛ توافق شهردار تهران با وزارت صمت درباره چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید