کجای تبریز و با چه قیمتی خانه کلنگی بخریم؟

به گزارش مجله مدیریت ناب، اگر به دنبال خرید خانه به عنوان سرمایه گذاری یا ساخت هستید و پول کافی برای خرید آن در تهران ندارید، بعضی از کلان شهرها مانند تبریز می توانند مقصد نهایی سرمایه گذاری شما لحاظ گردد. تبریز یکی از کلان شهرهای ایران بوده و جزو مناطق آزاد است. این شهر همیشه در دولت های متعدد به عنوان یکی از مناطق استراتژیک و مهم به شمار آمده و به واسطه داشتن رشد مالی مطلوب، جزو شهرهای پیش تاز در امر فراوری و صادرات محصولات متعدد است. تبریز با داشتن جمعیت یک میلیون و 600 هزار نفری به عنوان عظیم ترین قطب مالی منطقه آذربایجان ایران و مناطق آذری نشین بوده و مرکز اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می گردد.

کجای تبریز و با چه قیمتی خانه کلنگی بخریم؟

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

در خصوص ساختار شهری باید بگوییم که بیشتر محله های قدیمی تبریز در مرکز این شهر قرارگرفته اند و تقریباً در همه محلات قدیمی، عرض گذرها بسیار کم است. دلیل انتخاب این عرض کم برای گذرها مشکل کردن کار اشغالگران، هنگام تهاجم به شهر بود. به طوری که از سرعت و قدرت عمل مهاجمان تا نفوذ و دستیابی آن ها از مرزهای شهر به سمت مرکز و دیگر نقاط شهری کاسته گردد و مدافعان داخل شهر، فرصت کافی برای نشان دادن واکنش را داشته باشند.

از جمله محله های قدیمی شهر زیبای تبریز می توان به دوه چی، نوبر، خیابان و محله امیر خیز اشاره نمود. این محله های قدیمی دارای انبوهی از خانه و زمین های کلنگی هستند که می تواند برای سرمایه گذاری ایده مطلوبی برای شما باشد. به گزارش شهرداری تبریز ،امروزه تبریز در حدود 400 هزار نفر بافت فرسوده نشین را در خود جای داده است. این شهروندان به طور عمده در مناطق حاشیه ای شمال، شمال غرب و جنوب این شهر ساکن شده اند که از میان این مناطق می توان محله های آخماقیه، حافظ، خلیل آباد، داداش آباد، سیلاب، طالقانی، کشتارگاه، لاله، مارالان، منبع و یوسف آباد را نام برد که حدود 30 کیلومترمربع از مساحت تبریز را اشغال نموده اند.

بنابراین اگر بتوانید زمین های کلنگی و فرسوده این منطقه را بازسازی و به قیمت مناسبی در اختیار ساکنان قرار دهید، می توانید به سرمایه های خوبی برسید. ازلحاظ جغرافیایی نیز شرق شهر تبریز، بالای شهر تبریز حساب شده و دارای سازه های لوکس و نوساز بوده و غرب شهر تبریز، پایین شهر آن به حساب می آید و ازلحاظ قیمت خرید و فروش خانه و حتی اجاره آپارتمان نیز جزو مناطق ضعیف به حساب می آید.

خرید زمین کلنگی در تبریز

همان طور که گفتیم این شهر قدیمی با انبوهی از زمین و خانه های کلنگی روبه رو بوده و دولت مشوق های جامعی را برای بهسازی مناطق مختلف تبریز در اختیار سازندگان ذی صلاح گذاشته است. به هر روی اگر به عنوان سازنده یا سرمایه گذار قصد حضور در این شهر را دارید، می توانید در تمام مناطق تبریز فایل خرید زمین های کلنگی را پیدا کنید. در خصوص قیمت هم باید بگوییم که در حال حاضر، قیمت زمین های کلنگی قابل سکونت و غیرقابل سکونت در تبریز از 2 میلیون تومان تا 20 میلیون تومان برای هر متر مربع است.

مناطق سه گانه تبریز برای خرید املاک کلنگی

به طورکلی املاک کلنگی فایل شده در محدوده ولی عصر، ائل گلی، زعفرانیه، میرداماد و خیابان خیام مناطق گران قیمت، مناطق منظریه، یاخچیان، بام فرشته، استانداری، آبرسان و عباسی جزو مناطق متوسط قیمت و همچنین مناطقی مانند استاد جعفری، بهار، آزادی، باغ میثم، حافظ و امام خمینی جزو مناطق ارزان قیمت تبریز هستند.

چنانچه گفته شد شرق تبریز نسبت به مناطق دیگر گران تر بوده و زمین کلنگی محدودتری دارد؛ چرا که در طی سال های اخیر، بسیاری از سازندگان به این مناطق هجوم برده و ساخت و ساز های متعددی در این مناطق انجام داده اند.

قیمت زمین و خانه کلنگی در محله های گران قیمت تبریز

اگر خواستار خرید زمین یا خانه کلنگی در مناطق گران قیمت شهر تبریز هستید، باید برای هر متر مربع 15 تا 20 میلیون تومان بپردازید. در حال حاضر قیمت یک خانه کلنگی 200 متری در خیابان ولیعصر شهر تبریز در حدود یک میلیارد و 600 هزار تومان است. قیمت یک خانه کلنگی 200 متری در زعفرانیه نیز یک میلیارد و 300 هزار تومان است. قیمت یک خانه180 متر خانه کلنگی قابل سکونت در ائل گلی نیز 3 میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام شده است. همچنین یک ملک 300 متری در ائل گلی، فلکه فردوس در حدود یک میلیارد و 500 هزار تومان است.

قیمت زمین و خانه کلنگی در محله های متوسط تبریز

اگر خواستار خرید زمین کلنگی در مناطق متوسط شهر تبریز هستید، باید برای هر متر آن از 5 تا 12 میلیون تومان بپردازید. در حال حاضر قیمت هر متر از یک ساختمان کلنگی با مساحت 185 مترمربع با مجوز 58.5 مترمربع واحد تجاری در خیابان قدس و امکان دریافت مجوز برای ساخت 5 طبقه مسکونی، حدود 7 میلیون و 28 هزار تومان و قیمت هر متر ازملک کلنگی 232 متری قابل سکونت، واقع در خیابان ارگ جدید، مشرف به ارگ علیشاه با موقعیت جنوبی 2 بر، حدود 8 میلیون تومان است. همچنین قیمت کل یک ملک کلنگی حیاط دار، 393 متری، دارای 280 متر زیربنا، دو طبقه با سه خواب قابل سکونت در شاه گلی در حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان است.

قیمت زمین و خانه کلنگی در محله های ارزان تبریز

اگر قدرت خرید ملک کلنگی در مناطق گران یا متوسط شهر تبریز را ندارید، نگاهی به مناطق حاشیه ای و ارزان این کلان شهر داشته و به خاطر داشته باشید که این کلان شهر برای سرمایه گذاری بسیار مطلوب است. در حال حاضر قیمت هر متر از یک ملک 260 متری در منطقه منظریه تبریز در حدود یک میلیون و 500 هزار تومان و قیمت تمام شده آن 390 میلیون تومان است.

همچنین قیمت هر متر از یک ملک 100 متری کلنگی، غیر قابل سکونت در شهرک طالقانی در حدود یک میلیون و 200 هزار تومان و قیمت هر متر مربع از یک ملک 250 متری در منطقه سنجران شهر تبریز در حدود 900 هزار تومان و قیمت کل آن 220 میلیون تومان است. همچنین قیمت یک واحد کلنگی 140 متری در شمس تبریزی در حدود 168 میلیون تومان و قیمت هر متر ازیک واحد 330 متری در اشرفی لاله در حدود 349 هزار تومان است. قیمت کل این ملک هم در حدود 115 میلیون تومان اعلام شده است. البته یادآورمی شویم که ممکن است قیمت بعضی از زمین های کلنگی در بعضی از مناطق ارزان قیمت، تحت شرایط خاصی گران تر از محله های دیگر باشد.

هزینه ساخت و ساز ملک در تبریز چقدر است؟

اگر تصمیم دارید که ازملک خریداری شده به عنوان مصرفی بهره ببرید که مبارکتان باشد؛ اما اگر زمین خریداری شده را به قصد ساخت و ساز خریداری نموده اید، باید به شما بگوییم که در حال حاضر هزینه ساخت ساز در شهر تبریز با افزایش قیمت روبرو شده است.

در حال حاضر قیمت ساخت و ساز در هر مترمربع زیربنا، شامل هزینه سفت کاری (شامل خاک برداری - اسکلت و دیوارچینی) هزینه نازک کاری (کلیه فعالیت های معماری بعد از دیوارچینی تا انتهای نصب کابینت) هزینه تأسیسات برقی (از آغاز لوله کشی و داکت گذاری تا انتها کامل نصب کلید و پریز، چراغ، آیفون تا دتکتور ها و تابلوهای برق) هزینه تأسیسات مکانیکی (از آغاز لوله کشی تا انتها نصب لوازم بهداشتی همانند توالت ایرانی، فرنگی و لوازم سرمایشی گرمایشی همانند کولر - اسپیلت - رادیاتور - آبگرمن تا هزینه نصب آسانسور) و هزینه های جواز ساخت و جانبی ساختمان شامل (جواز ساخت و عوارض، هزینه خلاف ساخت مازاد بر جواز، ماده صد، هزینه های نظام مهندسی و… افزایش یافته است.

همچنین مبلغ جواز ساخت و هزینه های جریمه ماده صد به ارزش منطقه ای املاک، کاربری، عرض گذر بستگی دارد و ضروری است از شهرداری استعلام گردد است. یادآور می شویم درصورتی که از وام ساخت استفاده می کنید، هزینه تأمین وام و سود دوران مشارکت در ساخت نیز اضافه خواهد شد. در این حالت ضروری است مبلغ مذکور را نیز به هزینه های ساخت ساختمان اضافه کنید. سرجمع این اعداد رقمی بزرگی است که اگر خواستار آغاز ساخت وساز در املاک کلنگی هستید باید به تک تک آن توجه کنید.

جمع بندی

اگر به دنبال خرید خانه یا زمین کلنگی در شهر تبریز هستید، باید برای هر مترمربع 2 تا 20 میلیون تومان هزینه کنید. بعضی از مناطق تبریز مانند ایل گلی و شهرک پرواز جزو مناطق گران و هم قیمت بالا شهر تهران است و اگر به دنبال خرید زمین در مناطق متوسط تبریز هستید، بهتر است نگاهی به منطقه آبرسان و شمس تبریزی داشته باشد. همچنین اگر به دنبال خرید ملک فرسوده یا ارزان در مناطق پایین شهر هستید، باید نگاهی به محدوده امام خمینی و منظریه داشته باشید.

همان طور که گفته شد، این شهر قدیمی با انبوهی از زمین و خانه های کلنگی روبرو بوده و دولت و شهرداری ها مشوق های جامعی را برای بهسازی مناطق مختلف تبریز در اختیار سازندگان ذی صلاح گذاشته است. به هر روی اگر به عنوان سازنده یا سرمایه گذار وارد شهر تبریز می شوید، می توانید در تمام مناطق تبریز، فایل خرید زمین های کلنگی را پیدا کنید و می توانید از بین این سه منطقه یکی را به عنوان ملک مصرفی یا سرمایه گذاری انتخاب کنید.

به این مقاله از خبرنگارن چه امتیازی می دهید؟

منبع: هومینگ
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 913

به "کجای تبریز و با چه قیمتی خانه کلنگی بخریم؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "کجای تبریز و با چه قیمتی خانه کلنگی بخریم؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کجای تبریز و با چه قیمتی خانه کلنگی بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید