2100 مجموعه فرهنگی، تفریحی و ورزشی استان اصفهان تعطیل شد

به گزارش مجله مدیریت ناب، بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا و به گفته مسئولان امر هزار و 350 باشگاه ورزشی و 750 مرکز فرهنگی، تفریحی و گردشگری شهرداری کلانشهر اصفهان باهدف پیشگیری و مقابله با کرونا و حفظ سلامتی مردم در استان اصفهان تعطیل شدند.

2100 مجموعه فرهنگی، تفریحی و ورزشی استان اصفهان تعطیل شد

لذت بخشترین تجربه سفر را با آژانس مسافرتی تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان سه شنبه 12 فروردین اظهار کرد: تمامی مجموعه های ورزشی شامل باشگاه ها، سالن ها و استخرهای آزاد و دولتی و بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا در استان اصفهان از 10 اسفند 98 تعطیل شدند.

محمد سلطان حسینی با اشاره به فعالیت بیش از 311 هزار ورزشکار سازمان یافته در استان، اضافه نمود: تمامی مجموعه ها در راستای حفظ سلامتی و کاهش احتمال شیوع ویروس کرونا مشارکت کردند و خود ورزشکاران نیز رغبتی برای حضور در باشگاه ها برای تمرینات ورزشی نداشتند.

وی اضافه نمود: بااین حال شماری از باشگاه داران تخلف کردند و به صورت محدود، مخفیانه و به اصطلاح VIP پذیرای شمار انگشت شماری از ورزشکاران بودند که این امر با ارائه گزارش های به موقع و تذکر و هشدارهای لازم در اسرع وقت متوقف شد، اما پلمپ 6 باشگاه خصوصی را هم در پی داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان با اشاره به دیگر استادیوم ها و سالن ها زیر نظر نهادهای دیگر مانند ارتش، آموزش وپرورش، سپاه و شهرداری، توضیح داد: این مراکز ورزشی هم از همان ابتدای توقف فعالیت با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا، بسته شدند و می توانیم بگوییم هیچ یک از اماکن ورزشی در سطح استان اصفهان پذیرای ورزشکاران نیستند.

سلطان حسینی با تأکید بر ضرورت تعطیلی تمامی مراکز ورزشی در استان تا زمان عادی شدن شرایط و دستور بازگشایی از سوی مقامات، اعلام نمود: جامعه ورزشی نیز باید مانند سایر اقشار با مشارکت خود سهم ویژه ای از شیوع بیماری و کاهش خطر برای خود و دیگران داشته باشند و امیدواریم هرچه زودتر شرایط بحرانی تمام و شرایط بهبود یابد.

تعطیلی 250 مجموعه تفریحی در اصفهان

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: از زمان اعلام توقف فعالیت مجموعه های عظیم به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کووید-19 تمامی مراکز تفریحی، فرهنگی، هنری، علمی ورزشی و اجتماعی این نهاد از پنجم اسفند 98 تعطیل شد و این تعطیلی همچنان ادامه دارد.

مرتضی رشیدی گفت: تمامی دوره ها و کلاس های آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی وابسته به شهرداری دیگر فعالیت نکردند و شناسایی و معرفی استادیوم های مجهز برای استفاده احتمالی در زمان قرنطینه یا نقاهت ازجمله فعالیت های این نهاد از زمان شروع شیوع ویروس کرونا در اصفهان بود.

وی ادامه داد: در کنار تعطیلی مراکز، اطلاع رسانی برای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با استفاده از 50 هزار پوستر در اماکن عمومی و ارسال به نهادها، ادارات و اماکن عمومی مانند 24 سازمان وابسته شهرداری، خاتمهه های مسافربری و فرودگاه، مساجد شهر با هماهنگی امور مساجد، مجموعه مسکونی های عظیم، فروشگاه ها و دفاتر سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهرداری و اصناف شهر با هماهنگی اتاق اصناف از فعالیت های مرتبط فرهنگی و اطلاع رسانی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید-19 در این خطه به شمار می رود که در حدود یک ماه اخیر انجام شد.

رئیس کمیته اجتماعی و مشارکت های مردمی مبارزه با کرونا شهرداری اصفهان با اشاره به ضریب نفوذ بالای شبکه های اجتماعی در این روزها توضیح داد: اطلاع رسانی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به طورجدی در دستور این نهاد نهاده شد و پخش کلیپ و موسیقی، عکس، بروشور، اینفوگرافی، استوری اینستاگرام و انتشار فایل های مختلف در تلگرام و واتساپ همه روزه انجام می گردد.

وی به عدم تخلف از سوی مراکز تفریحی فرهنگی اصفهان اشاره و اعلام نمود: مشارکت این بخش در طرح فاصله گذاری اجتماعی مطلوب بود.

تعطیلی افزون بر 500 مرکز فرهنگی

همچنین مدیر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل شهرداری اصفهان اظهار کرد: از شروع اعلام هشدار در این منطقه، مدیریت شهری اصفهان سعی کرد به صورت تدریجی و پلکانی مراکز شلوغ و پرتردد این کلانشهر را تعطیل کند تا میزان خطر بیماری برای شهفرایندان به حداقل برسد.

ایمان حجتی ادامه داد: برای مثال در روزهای ابتدایی مراکز گردشگری پارک جنگلی ناژوان اصفهان فعالیت نکرد، اما بعد از گذشت چند روز که هشدارها افزایش یافت حتی ورودی این پارک جنگلی هم بسته شد.

وی به کوه صُفه به عنوان یکی دیگر از مناطق طبیعی گردشگری اصفهان اشاره نمود و گفت: در ابتدا اماکن تفریحی و بازی این مکان تعطیل و پس ازآن ورودی مجموعه هم بسته شد.

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان با اشاره به فعالیت چشمگیر فرهنگسرا و کتابخانه های کلانشهر اصفهان در روزهای عادی، اعلام نمود: افزون بر 500 مرکز فرهنگی در این خطه با دستور شهردار از پذیرش مخاطبان صرف نظر کردند تا شاهد رعایت هرچه بهتر طرح فاصله گذاری اجتماعی باشیم.

بسته شدن تمامی بناها و موزه های تاریخی اصفهان

استان اصفهان با بیش از 22 هزار اثر تاریخی (یک هزار و 850 اثر ملی و هفت اثر ثبت جهانی) و افزون بر 600 خانه تاریخی در کانون توجه علاقه مندان حوزه گردشگری، باستان شناسی، معماری و هنر به ویژه در ایام نوروز بوده است، اما سال جاری شرایط متفاوتی را تجربه کرد و بنا به اعلام مسئول موزه ها و بناهای تاریخی شهر اصفهان، بر اساس مصوبه ستاد کرونا همه موزه ها و مکان های تاریخی این استان از 20 اسفند 98 تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند.

به گفته سید روح الله سیدالعسگری طبق بخشنامه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مدیریت بازدیدها و تعطیلی موزه ها بر عهده ستاد کرونا در استان ها نهاده شد و بر همین اساس در جلسه ستاد کرونا در استانداری اصفهان تصمیم به تعطیلی اماکن تاریخی گرفته شد.

ممنوعیت ورود حتی به مناطق طبیعی حفاظت شده

خطر ابتلا و شیوع ویروس حتی مناطق حفاظت شده محیط زیست استان هم تحت الشعاع قرارداد بطوریکه بر اساس اعلام فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست اصفهان گفت: ورود شهفرایندان به مناطق حفاظت شده این نهاد تا خاتمه تعطیلات نوروزی برای طبیعت گذرانی ممنوع شد.

به گفته مرتضی جمشیدیان، این تصمیم بر اساس مصوبه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اتخاذ شد.

وی اظهار کرد: این مناطق شامل پارک های ملی، پناهگاه های حیات وحش، مناطق حفاظت شده است که هرساله در ایام خاتمهی تعطیلات نوروزی پذیرای شهفرایندان بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان یادآور شد: چنانچه افرادی قصد ورود به این مناطق حفاظت شده را داشته باشند محیط بانان به منظور حفظ سلامت عمومی و پیشگیری از شیوع بیماری کووید-19 از ورود آنان جلوگیری خواهند کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شمار بیماران مبتلابه ویروس کرونا در این استان (به جز شهرستان های کاشان و آران و بیدگل) با شیب ثابت در حال افزایش است و فرایند کاهشی نداشت.

آرش نجیمی روز گذشته اضافه نمود: روزانه به طور متوسط بیش از یک صد تَن به تعداد بیماران مبتلابه ویروس کرونا در این استان اضافه می گردد و مردم باید همچنان نسبت به شیوع این بیماری مراقبت داشته باشند و توصیه ها و مصوبه های ستاد استانی مقابله با کرونا را رعایت نمایند.

وی گفت: در زمان حاضر دست کم 900 بیمار در بیمارستان های مرجع مقابله با کرونا و بخش های کرونای سایر بیمارستان های استان (به جز شهرستان های کاشان و آران و بیدگل) بستری هستند، 176 تَن از این بیماران در شرایط سخت بسر می برند و در بخش مراقبت ویژه بستری هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 869

به "2100 مجموعه فرهنگی، تفریحی و ورزشی استان اصفهان تعطیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2100 مجموعه فرهنگی، تفریحی و ورزشی استان اصفهان تعطیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید