کاهش قیمت نفت با ادامه یکه تازی کرونا در هند

به گزارش مجله مدیریت ناب، کرونا همچنان در دنیا می تازد. افزایش شمار مبتلایان به کرونا در هفته های اخیر اما باعث شده تا قیمت نفت که با توجه به بهبود شرایط مالی، فرایند صعودی به خود گرفته بود، با کاهش همراه گردد.

کاهش قیمت نفت با ادامه یکه تازی کرونا در هند

این افت قیمت بعد از آنکه شرایط هند به عنوان سومین واردکننده نفت دنیا در کنترل کرونا با مشکل همراه شد، شدت گرفت.

سومین واردکننده عظیم نفت دنیا با افزایش بی سابقه موارد روزانه ابتلا به کرونا و محدودیت های اعمال شده برای مهار آن، فرایند بهبود دنیای تقاضای نفت را که مورد انتظار بازار و اوپک پلاس است، کند می نماید.

عظیم ترین شهرهای هند در ماه جاری میلادی و در پی شلوغی بیمارستان ها دوباره قرنطینه شده اند. محدودیت های اعمال شده در بخش حمل ونقل هم به تجارت این بخش که مصرف سوخت بالایی دارد، آسیب زده است.

مقام های پالایشگاهی و فروشندگان سوخت اعلام نموده اند که تقاضای گازوئیل در هند - پرمصرف ترین سوخت این کشور - و تقاضای بنزین، در ماه جاری میلادی نسبت به ماه مارس 20 درصد کاهش یافته است.

آمارها نشان می دهد، تقاضای تمام سوخت های عمده هند مانند گازوئیل، بنزین، سوخت جت و گاز مایع در نیمه نخست آوریل نسبت به مدت مشابه ماه مارس کاهش یافته است. تقاضای گازوئیل در نیمه نخست آوریل نسبت به همین دوره در ماه مارس سه درصد افت نموده، در حالی که مصرف بنزین پنج درصد کاهش را نشان می دهد.

از سوی دیگر ژاپن نیز که چهارمین واردکننده نفت دنیا به شمار می رود، با افزایش شمار مبتلایان به کرونا رو به رو است. موضوعی که بر فرایند تقاضای نفت تاثیرگذار خواهد بود و در صورت ادامه دار بودن می تواند قیمت ها را با افت بیشتری همراه کند.

با توجه به این موارد، قیمت نفت برنت امروز با 0.7 درصد کاهش به 65 دلار و 67 سنت در هر بشکه رسید.

نفت شاخص آمریکا نیز 0.6 درصد از ارزش خود را در معاملات امروز از دست داد و 61 دلار و 77 سنت در هر بشکه قیمت خورد.

به گزارش ایرنا، اگرچه تا کنون حدود یک میلیارد دوز واکسن کرونا در دنیا تزریق شده اما حدود نیمی از این واکسن ها در سه کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

نامتوازن بودن تزریق واکسن باعث شده تا نتوان آینده روشنی برای بازگشت شرایط مالی به پیش از کرونا متصور بود و این موضوع بر تقاضای نفت موثر خواهد بود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1562

به "کاهش قیمت نفت با ادامه یکه تازی کرونا در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش قیمت نفت با ادامه یکه تازی کرونا در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید