چین در پی معرفی اولین ارز دیجیتال ملی در دنیا

به گزارش مجله مدیریت ناب، تحلیل گران معتقدند، چین که یکی از بزرگترین اقتصادهای دنیا به شمار می رود سرگرم فراهم کردن مقدمات برای معرفی اولین ارز دیجیتال ملی در دنیا است.

چین در پی معرفی اولین ارز دیجیتال ملی در دنیا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به رغم وجود ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین که در حال حاضر استفاده از آن ها در کشور چین ممنوع است، کنگره ملی خلق چین قانون جدیدی را برای رمزنگاری تصویب نموده است.

این قانون جدید چین برای رمزنگاری از سال آینده به اجرا در می آید؛ انتظار می رود که بانک مرکزی چین از این ارز دیجیتالی حمایت کند. این ارز دیجیتالی با سیستم عامل های پرداخت موبایل مانند Alipay و WeChat Pay کار خواهد نمود.

در گذشته چین کوشش نموده است تا معاملات تجارت رمزنگاری را متوقف کند، اما آخرین اقدام حاکی از آن است که پکن سرگرم انجام اقدامات جدی برای مشخص چارچوبی برای معاملات دیجیتالی است و در عین حال درها را برای افزایش تحقیقات و نوآوری در زمینه فناوری بلاک چین (blockchain) باز می نماید.

بلاک چین یک سیستم ثبت اطلاعات و گزارش توزیع شده و به صورت غیرمتمرکز است. بیت کوین اولین کاربرد از این فناوری بود و از بلاک چین برای ذخیره اطلاعات دارایی کاربران بهره برد. رمزنگاری در اصل روشی برای محافظت از اطلاعات مانند گذرواژه ها به وسیله استفاده از کدها است و در واقع ستون فناوری بلاک چین را تشکیل می دهد.

به گزارش خبرگزاری شین هوا رسانه دولتی چین، این قانون جدید که قرار است از اول ژانویه 2020 اجرایی گردد با هدف تسهیل توسعه تجارت رمزنگاری و تأمین امنیت فضای مجازی و اطلاعات طراحی شده است. هدف از طراحی این قانون همچنین حمایت از حقوق مالکیت معنوی در رمزنگاری و پشتیبانی از تحقیقات علمی و فناوری در این زمینه است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 412

به "چین در پی معرفی اولین ارز دیجیتال ملی در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین در پی معرفی اولین ارز دیجیتال ملی در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید