10 گوشی اندرویدی برتر که دوست داشتیم به جز شنیدن اسمشان عملا امتحانشان کنیم!

به گزارش مجله مدیریت ناب، وقتی صحبت از برترین گوشی های اندرویدی می گردد، نام هایی مانند سامسونگ، پیکسل و ال جی بیشتر از بقیه به فکر خطور می نمایند. این برندها بازار اندروید را تسخیر نموده اند و با مدل ها و خط فراوری متنوع خود موفقیت زیادی کسب نموده اند. اما آن ها تنها بازیگران این عرصه نیستند. برخلاف آیفون اپل، اندروید به وسیله فراورینمایندگان مختلفی عرضه می گردد و بسیاری از آن ها نام هایی نیستند که مشتریان به راحتی بشناسند.

10 گوشی اندرویدی برتر که دوست داشتیم به جز شنیدن اسمشان عملا امتحانشان کنیم!

این شرکت ها به دلایل مختلف نتوانسته اند به شناخته شدگی جهانی دست یابند. این امر باعث می گردد دستگاه هایی که عرضه می نمایند به همان میزان شناخته نشوند، حتی اگر بتوانند در ویژگی ها و قدرت خام با سامسونگ رقابت نمایند. در اینجا برخی از برترین گوشی های اندرویدی که احتمالاً هرگز نامشان را نشنیده اید را معرفی می کنیم.

OPPO Find N2 Flip

گوشی های تاشو در اواخر دهه 1990 و اوایل 2000 محبوب بودند، اما پس از آن گوشی های هوشمند با طراحی مکعبی به شکل استاندارد تبدیل شدند و گوشی های تاشو از مد افتادند. اما فناوری به قدری پیشرفت نموده که اکنون صفحه نمایش ها بدون آسیب می توانند خم شوند و همین منجر به بازگشت گوشی های تاشو شده . سامسونگ مدت هاست که این بازار را تحت سلطه خود دارد، اما برندهای دیگر نیز جایگزین های مناسبی عرضه نموده اند. یکی از برترین ها، OPPO Find N2 Flip است که یک شرکت کمتر شناخته شده در چین است و حضور کوچکی در بازار گوشی های تاشوی آمریکا دارد.

OPPO Find N2 Flip پیشرفته ترین گوشی تاشوی این شرکت است. آنالیز های نشان داده اند که خط تا در صفحه نمایش این گوشی به سختی قابل مشاهده است و لولا به نظر محکم می رسد، با ادعای فراورینماینده که آن باید برای بیش از 400,000 تا بدون مشکل کار کند. این گوشی دارای صفحه نمایش AMOLED با میزان 6.8 اینچ و وضوح FHD+ است و با نرخ تازه سازی 120 هرتز و روشنایی حدبیشتری 1,600 نیت، با برترین گوشی های تاشوی بازار قابل مقایسه است. بعلاوه مجهز به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و دوربین جلو 32 مگاپیکسلی است.

iQoo Neo 6

iQoo یک برند چینی دیگر است که از هدفون ها و تجهیزات شارژ گرفته تا گوشی های هوشمند فراوری می نماید. این شرکت زیرمجموعه BBK Electronics است، همان شرکتی که مالک ویوو، اوپو و وان پلاس است، که به معنی وجود تخصص زیادی در گروه برای ساخت گوشی های اندرویدی خوب است.

iQoo Neo 6 یک گوشی هوشمند با قیمت حدود 450 دلار است که بسیاری از ویژگی ها و فناوری های گوشی های پرچم دار و گران قیمت را دارد. اینها شامل یک دوربین 64 مگاپیکسلی Samsung ISOCELL GW1 با لنز f/1.9 و تثبیت نماینده تصویر نوری است. بعلاوه دارای دوربین فوق عریض 16 مگاپیکسلی، لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی است. این گوشی دارای طراحی ساده ای است که ممکن است برای برخی ها دلخواه باشد.

Xiaomi 12 Pro

با وجود اینکه شیائومی در میان برخی از کارشناسان امنیتی معروفیت چندان خوبی ندارد، این شرکت نشان داده که قادر به فراوری گوشی های عالی با قیمتی کمتر از رقبا است. شیائومی انواع مختلفی از دستگاه ها را عرضه نموده، اما معروف ترین آن ها سری گوشی های شیائومی اندرویدی است، با مدل 2021، یعنی شیائومی 12 که نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت نموده است.

شیائومی 12 پرو نسخه بزرگ تر و پیشرفته تر شیائومی 12 اصلی است. این گوشی دارای صفحه نمایش AMOLED با میزان 6.73 اینچ است. صفحه نمایش این گوشی تصاویری زیبا و شفاف با کنتراست خوب بین تاریکی و روشنایی حتی در نور مستقیم خورشید ارائه می دهد. در خصوص دوربین ها، این دستگاه مجهز به سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی سونی IMX707 و دو سنسور 50 مگاپیکسلی پشتی اضافی و لنز جلوی 32 مگاپیکسلی است.

OPPO F11 Pro

وقتی صحبت از برترین گوشی های اندرویدی رده بالا می گردد، افراد معمولاً به نام هایی مانند سامسونگ، پیکسل و موتورولا فکر می نمایند. اما گزینه های عالی دیگری نیز وجود دارند، به ویژه برای کسانی که می خواهند کمی کمتر از گوشی هایی مانند سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا هزینه نمایند. OPPO F11 Pro، که در سال 2019 عرضه شد، دارای صفحه نمایش LCD با میزان 6.5 اینچ و وضوح 1080×2340 است. در خصوص مشخصات فنی، این گوشی در نسخه هایی با حافظه داخلی 64 گیگابایت و 128 گیگابایت و حافظه رم بین 4 گیگابایت و 6 گیگابایت عرضه می گردد. دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، یک لنز 5 مگاپیکسلی اضافی برای عمق و گسترده تر و دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی از ویژگی های این گوشی هستند.

Nothing Phone (2a)

شرکت Nothing Technology Limited یک بازیکن نو در بازار الکترونیک مصرفی است. این شرکت در سال 2020 در انگلستان به وسیله کارل پی، یکی از بنیانگذاران سابق وان پلاس، تأسیس شد و از آن موقع تا به امروز محصولات مختلفی را عرضه نموده است. این محصولات از هدفون ها تا گوشی Nothing Phone را شامل می شوند. Nothing Phone 2 در سال 2023 و در سال 2024 نسخه ای مالی از این گوشی با نام Nothing Phone (2a) عرضه شد.

این گوشی دارای صفحه نمایش AMOLED با میزان 6.7 اینچ و روشنایی حدبیشتر 1,300 نیت است و نرخ تازه سازی متغیری که می تواند از 30 هرتز تا 120 هرتز تنظیم گردد. بعلاوه دارای باتری 5000 میلی آمپری و پردازنده MediaTek Dimensity 7200 Pro است که با حافظه رم تا 12 گیگابایت و حافظه داخلی 256 گیگابایت پشتیبانی می گردد.

Moto G Stylus 5G

گوشی Moto G Stylus 5G یک دستگاه اندرویدی است که می توان ادعا کرد که توان رقابت با برندهای برتر را هم دارد. با توجه به اینکه قیمت آن کمتر از 400 دلار است، موفقیت بزرگی است.

این گوشی دارای صفحه نمایش LCD با میزان 6.8 اینچ و وضوح FHD با رزولوشن 2400×1080 پیکسل است. بعلاوه دارای رم تا 6 گیگابایت، حافظه داخلی تا 256 گیگابایت و پردازنده Qualcomm SM4350 Snapdragon 480 5G است. ترکیب این مشخصات تجربه کاربری روان و بدون مشکل را نوید می دهد.

برای عکاسی، این گوشی دارای چهار حسگر جداگانه است، از جمله دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی. بر خلاف بسیاری از گوشی های هوشمند با قلم، قلم همراه Moto G Stylus 5G به خوبی در کیس دستگاه قرار می گیرد، به این معنی که نیازی به حمل جداگانه آن نیست و احتمال گم شدن آن کم تر است. با برداشتن قلم از گوشی، اپلیکیشن یادداشت برداری به طور اتوماتیک باز می گردد و به شما اجازه می دهد نقاشی کنید یا بنویسید.

این مدل دارای پوشش چرمی وگان است که به طرز خوشایندی متمایز از سطوح شیشه ای یا فلزی معمولی در دیگر گوشی های هوشمند است. این ویژگی ها Moto G Stylus 5G را به گزینه ای مجذوب کننده در میان گوشی های میان رده تبدیل می نماید.

Tecno Pova 6 Pro 5G

شرکت Tecno Mobile یک برند چینی است که بیشتر در فراوری گوشی های هوشمند و سایر الکترونیک مصرفی برای بازارهای در حال توسعه در آفریقا، آسیا و خاورمیانه تمرکز دارد.

بر خلاف بیشتر محصولات اصلی شرکت Tecno، گوشی Tecno Pova 6 Pro 5G یک گوشی مالی نیست. این دستگاه دارای ویژگی هایی است که بیشتر در دستگاه های رده بالا مشاهده می گردد، از جمله تا 12 گیگابایت رم و دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی به همراه سنسور عمق 2 مگاپیکسلی و دوربین جلوی 32 مگاپیکسلی. این ترکیب از دوربین ها می تواند عکس های نسبتاً خوبی با کیفیت کلی مناسب بگیرد.

این گوشی دارای صفحه نمایش AMOLED با میزان 6.78 اینچ و وضوح FHD+ با رزولوشن 2436×1080 پیکسل است. از سایر مشخصات آن می توان به باتری 6000 میلی آمپرساعتی است که می تواند تنها در 20 دقیقه به نصف ظرفیت کامل خود شارژ گردد.

Tecno Pova 6 Pro 5G دارای پورت USB-C، پشتیبانی از رادیو FM، جک هدفون 3.5 میلی متری و بلندگوهای استریو است. این گوشی بعلاوه از Dolby Atmos و HiRes Audio پشتیبانی می نماید و دارای سیستم خنک نماینده منحصر به فردی است که از ژل حرارتی و هیت سینک برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد استفاده می نماید.

ASUS ROG Phone 8 Pro

شرکت ASUS بیشتر با تجهیزات کامپیوتری، لپ تاپ ها و رایانه های شخصی شناخته می گردد، اما در سال های اخیر در بازار گوشی های هوشمند نیز فعالیت نموده و موفقیت هایی کسب نموده است. ASUS ROG Phone 8 Pro یک گوشی هوشمند اندرویدی است که مخصوص بازی های موبایلی پیشرفته است.

گوشی ASUS ROG Phone 8 Pro مجهز به پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3، یک CPU هشت هسته ای و تا 24 گیگابایت رم است. این گوشی دارای حافظه داخلی بین 512 گیگابایت تا 1 ترابایت و پشتیبانی از حافظه های خارجی فرمت شده با NTFS است. صفحه نمایش 6.78 اینچی LTPO AMOLED آن از HDR10 پشتیبانی می نماید و نرخ تازه سازی آن تا 165 هرتز می رسد. بعلاوه پروفایل های LED سفارشی برای پشت گوشی به وسیله نرم افزار Armory Crate فراهم شده است.

ASUS ROG Phone 8 Pro تنها یک گوشی گیمینگ نیست. به عنوان بخشی از کوشش های ایسوس برای جذب مخاطبان گسترده تر، این گوشی همه کاره تر است. سیستم سه حسگره در پشت دستگاه شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی و یک لنز 32 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال است. بعلاوه این گوشی دارای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب استاندارد IP68 دارد که اطمینان می دهد در استفاده های عادی آسیب نخواهد دید.

OnePlus 12R

خارج از بازیگران اصلی در بازار اندروید، بیشتر گزینه های جایگزین از برندهای چینی مانند وان پلاس هستند. وان پلاس که در سال 2013 تأسیس شد، زیرمجموعه اوپو است. وان پلاس 12R در فوریه 2024 رونمایی شد و گوشی رده میانه خوبی است.

وان پلاس 12آر که در فوریه 2024 معرفی گردید، دارای طراحی شیک و متمایز با کیفیت ساخت محکم است. در زیر بدنه، باتری 5500 میلی آمپرساعتی قرار گرفته است که قابلیت شارژ با توان 100 وات را دارد، پردازنده کوالکام اسنپ دراگون 8 نسل 2 (Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2)، و بسته به مدل، تا 256 گیگابایت حافظه داخلی و 16 گیگابایت رم دارد. بعلاوه صفحه نمایش LTPO با نرخ تازه سازی120 هرتز دارد که آن را تا حد پرچم دار بودن هم بالا می برد.

تنها معایب واقعی این مدل، نبود شارژ بی سیم و کیفیت میانه ضبط ویدئو است.

Honor Magic V2 Porsche Design Edition

گوشی آنر مجیک V2 پورشه دیزاین قطعاً از نظر ظاهری و استایل قابل تحسین است. این گوشی علیرغم بازشو بودن، حس و حال یک گوشی استاندارد و جمع وجور را می دهد. صفحه نمایش این گوشی 7.92 اینچ با وضوح 2344×2156 است و از نوع LTPO OLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز است.

مشخصات این گوشی به همین جا ختم نمی گردد. باتری 5000 میلی آمپرساعتی آن می تواند با حدبیشتر سرعت 66 وات شارژ گردد. درون دستگاه، پردازنده Snapdragon 8 Gen 2، حافظه رم 16 گیگابایت و فضای ذخیره سازی داخلی 1 ترابایت وجود دارد. به این ها وزن سبک و قلم نوآورانه ای را اضافه کنید که به شما اجازه می دهد یادداشت برداری کنید یا دستگاه را بدون دست کنترل کنید. گوشی Honor V2 را می توان به هر کسی که توان خرید آن را دارد توصیه کرد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 23 تیر 1403 بروزرسانی: 23 تیر 1403 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2264

به "10 گوشی اندرویدی برتر که دوست داشتیم به جز شنیدن اسمشان عملا امتحانشان کنیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 گوشی اندرویدی برتر که دوست داشتیم به جز شنیدن اسمشان عملا امتحانشان کنیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید