18 قابلیت جالب اندروید که باید بهره ببرید

به گزارش مجله مدیریت ناب، در این مطلب به معرفی 18 قابلیت جالب در اندروید می پردازیم که به خصوص اگر به تازگی به این سیستم عامل کوچ نموده باشید، به احتمال زیاد از وجودشان بی اطلاع هستید.

18 قابلیت جالب اندروید که باید بهره ببرید

اندروید سیستم عامل بسیار بزرگی است که قابلیت های فراوانی دارد. اگرچه اندروید به وسیله گوگل توسعه داده می گردد اما وقتی گوگل آن را در اختیار سایر شرکت ها قرار می دهد، دستخوش تغییرات زیادی می گردد. هر شرکت نظیر سامسونگ، وان پلاس، شیائومی، آنر و… سلیقه متفاوتی در بکارگیری اندروید در گوشی های خود دارند و پوسته خاصی را روی آن اعمال می نمایند. برای مثال پوسته ای که سامسونگ روی اندروید قرار می دهد، One UI است، شیائومی MIUI و وان پلاس هم OxygenOS را به عنوان رابط پیش فرض خود در اختیار دارند. در نتیجه قابلیت هایی که هر یک از شرکت ها به اندروید اضافه می نمایند گاهی اوقات با هم فرق دارند.

اما به صورت کلی، یک سری از قابلیت ها هست که به خود اندروید مربوط می شوند. یعنی در نسخه اصلی اندروید می توانید از آن ها بهره مند شوید که شرط آن بهره مندی از گوشی های پیکسل است. اما با این حال یک سری از قابلیت ها قبل از اینکه اصلا گوگل آن را به گوشی های خود بیاورد، به وسیله شرکت های اندرویدی به گوشی های مختلف اضافه می شوند که در فهرست زیر هم شاهد بعضی از آن ها هستیم. این قابلیت ها گاهی اوقات جزئی اما واقعا کاربردی هستند بنابراین می توانند در کارهای روزمره واقع یاری حالتان باشند.

توجه داشته باشید مواردی که قرار است در زیر به آن ها بپردازیم، از نسخه خالص اندروید 13 برداشته شده اند اما این بدان معنا نیست که در نسخه های قدیمی تر هم در دسترس قرار ندارند. از طرفی برای دریافت یک سری از قابلیت ها از آن جایی هم که هنوز شرکت های زیادی این سیستم عامل را برای گوشی های خود عرضه ننموده اند، شاید باید منتظر بمانید.

1. روشن کردن اتوماتیک وای فای

شاید شما عادت داشته باشید که وقتی از خانه یا دفتر کار خود خارج می شوید، وای فای را خاموش می کنید. اما آیا می دانستید که این امکان وجود دارد که وقتی در محدوده جایی که شبکه اینترنتی قرار گرفته است حضور پیدا کنید، گوشی به صورت اتوماتیک وای فای خود را روشن کند و به آن متصل گردد؟ البته باید این وای فای همانی باشد که شما از قبل به آن متصل شده بودید. برای این کار کافی است وارد تنظیمات Network and Internet شده و در بخش Internet روی گزینه Network Preferences کلیک کنید. در نهایت گزینه Turn on Wi-Fi automatically را فعال کنید تا وای فای به صورت اتوماتیک در شرایطی که به محدوده شبکه ای آشنا وارد شده اید، روشن گردد.

در گوشی های سامسونگ هم این قابلیت در دسترس قرار گرفته است. کافی است وارد تنظیمات شده و با کلیک روی گزینه وای فای، و سه نقطه در سمت راست-بالای صفحه، وارد تنظیمات پیشرفته (Advanced) شوید. سپس روی گزینه روشن کردن اتوماتیک وای فای (Turn Wi-Fi on Automatically) کلیک کنید. در گوشی های شیائومی هم می توان با ورود به تنظیمات، وای فای، کلیک کردن روی فلش کوچک مربوط به پنجره وای فای و در نهایت فعال کردن گزینه Connect automatically، این قابلیت را فعال کنید.

2. مصرف کمتر اینترنت

اگر به یک کشور خارجی سفر نموده اید و یا در جایی زندگی می کنید که بهای خرید یک بسته بسیار زیاد است، این قابلیت می تواند به یاری شما بیاید. به این صورت که می توانید تنظیمات را به گونه ای انجام دهید که گوشی اینترنت کمتری مصرف کند. برای انجام این کار کافی است وارد بخش Network and Internet شده و در بخش Data Saver، گزینه مربوطه را فعال کنید. این کار به چند صورت به شما یاری می نماید. هم زمان آپدیت اتوماتیک یک سری از اپ ها به تعویق می افتد و هم اینکه تصاویر در وب سایت ها به صورت اتوماتیک بارگذاری نمی شوند تا زمانی که روی آن ها ضربه بزنید. این قابلیت با کاربردهای متفاوت در گوشی های سایر شرکت ها هم در دسترس قرار گرفته است.

3. امنیت بیشتر برای پرداخت های بدون تماس

این قابلیت که لازمه آن داشتن NFC است، خیلی در ایران کاربرد ندارد. اما با این حال اگر جز آن دسته از کاربرانی هستید که فکر می کنید شاید یک روزی بگردد از این قابلیت استفاده کرد باید بگوییم می توانید امنیت آن را از حالت عادی بیشتر افزایش دهید. به صورت پیش فرض، هر کسی که گوشی شما را داشته باشد می تواند با آن به وسیله NFC پرداختی داشته باشد. شما می توانید جلوی این کار را بگیرید. به عبارتی دیگر، برای اینکه کسی نتواند این کار را انجام دهد، لازمه دسترسی به آن را باز کردن قفل صفحه بگذارید. به قسمت Connected Devices رفته و با کلیک روی گزینه Connection Preferences و سپس NFC، عبارت Require device unlock for NFC را فعال کنید.

4. فعال کردن اتوماتیک حالت رانندگی

این قابلیت هم شاید کمتر بدرد کاربران ایرانی بخورد. اما با این حال اشاره کوتاهی به آن خواهیم داشت. در اندروید 13 یک حالت مخصوص وجود دارد که برای رانندگی بسیار مناسب است. این قابلیت یاری می نماید یک سری از کارها را با فرامین صوتی بتوانید انجام دهید و بعلاوه یک سری از اعلانات را هم غیرفعال می نماید. شما می توانید این قابلیت را به گونه ای تنظیم کنید که وقتی گوشی به بلوتوث خودروی شما متصل می گردد به صورت اتوماتیک فعال گردد. برای فعال کردن این قابلیت ها باید به بخش Connected Devices و سپس Connection Preferences رفته و Driving Mode را فعال کنید.

5. تنظیم یک اپلیکیشن به عنوان اپ پیش فرض

این قابلیت چندین سال است که در گوشی های اندرویدی وجود دارد و حتی اپل هم بعد از سال ها، آن را چند سال پیش به گوشی های خود افزود. شما وقتی یک گوشی را خریداری می کنید، شرکت سازنده مشخص می نماید که برای انجام یک سری از کارها، کدام اپلیکیشن ها به صورت پیش فرض فراخوانده شوند. برای مثال وقتی کسی به شما زنگ می زند یا پیغامی ارسال می نماید یا لینکی ارسال می نماید، شما باید با همان اپلیکیشن تماس، پیغام رسان و مرورگری که شرکت سازنده روی گوشی شما نصب نموده آن ها را باز کنید.

گاهی اوقات پیش می آید که شما برای یک سری از کارها یک اپلیکیشن دلخواه را نصب می کنید و می خواهید آن را به عنوان اپ پیش فرض روی گوشی خود داشته باشید. برای این کار کافی است وارد تنظیمات شده و به بخش اپلیکیشن ها که غالبا با نام Apps شناخته می گردد کلیک کنید. حالا وارد منوی تمام برنامه ها شوید و آن اپلیکشنی را که می خواهید به عنوان اپ پیش فرض تنظیم گردد، انتخاب کنید. در اینجا بسته به نوع گوشی که در اختیار دارید، تنظیمات می توانند متفاوت باشند اما باید در پی بخشی تحت عنوان Default یا پیش فرض بگردید و روی آن کلیک کنید. در پنجره باز شده، کافی است این اپ را مسئول کاری قرار دهید که مدنظرتان است.

6. محدود کردن فعالیت اپلیکیشن ها

شما در اندروید می توانید این اجازه را از اپ ها بگیرید که به صورت اتوماتیک و بدون رضایت و اطلاع شما در پس زمینه فعالیت ننمایند. برای مثال به مخاطبین، موقعیت مکانی و… شما دسترسی نداشته باشد. البته برای اینکه جلوی این کار را بگیرید در ابتدا باید ببینید اصلا چه اپلیکیشن هایی از چه مجوزهایی استفاده می نمایند و سپس به قطع دسترسی آن ها اقدام کنید. اگر قبل از اینکه گوشی خود را پر از اپلیکیشن کنید این مطلب را می خوانید، حتما بلافاصله بعد از نصب هر اپلیکیشن سعی کنید با دقت اجازه دسترسی ها را صادر کنید چون اگر اپ های زیادی درون گوشی نصب باشند این فرایند ممکن است وقت زیادی از شما بگیرد.

با این حال کافی است وارد تنظیمات شده و در بخش Apps یا همان اپلیکیشن، به ترتیب روی اپ ها کلیک کنید و در قسمت مربوط به مجوزها که تحت عنوان Permissions هم شناخته می گردد، هر دسترسی که می خواهید را از آن اپلیکیشن قطع کنید. در این بخش بعلاوه می توانید ببینید که یک اپلیکیشن چه زمانی از یک مجوز خاص استفاده نموده است.

در گوشی های اندرویدی بعلاوه یک بخش تحت عنوان Permission Manager (یا مشابه آن) وجود دارد که می توانید از بخش حریم خصوصی به آن دسترسی داشته باشید و ببینید هر یک از مجوزها به وسیله چه اپ هایی در حال استفاده هستند و به وسیله آن بخش به حذف دسترسی ها اقدام کنید.

علاوه بر این ها، شما حتی می توانید در اندروید، دسترسی اپلیکیشن هایی را که می دانید مدت زمان زیادی قرار نیست از آن ها استفاده کنید را هم از بخش های مختلف سیستم بگیرید. در بعضی از گوشی های اندرویدی این قابلیت به صورت پیش فرض برای اپ هایی که سه ماه یا بیشتر استفاده نشده اند فعال می گردد که در صورت تمایل می توانید با ورود به بخش تنظیمات هر اپلیکیشن، مجددا یک سری از دسترسی ها را برای آن صادر کنید.

7. چک کردن تاریخچه اعلانات

اندروید یک قابلیت جالب و کاربردی دارد و آن هم امکان آنالیز تاریخچه اعلانات است. به این صورت که یک سابقه از اعلانات در گوشی ذخیره می نماید تا هیچ اتفاقی از دید شما پنهان نماند. گاهی اوقات پیش می آید که مشغول انجام کار مهمی هستید و یک اعلان هم برای شما ارسال می گردد. در بسیاری از مواقع بدون اینکه اصلا توجهی به آن اعلان گردد، آن را رد می کنید اما می خواهید بعدا به سراغ آن برویم. گاهی اوقات پیش می آید که فراموش می کنید اعلان یادشده اصلا مربوط به چه اپلیکیشنی می شد. به جای اینکه تک تک اپ ها را برای آنالیز تغییرات باز کنیمد، می توانید به بخش اعلانات (Notifications) رفته و با جست و جوی عبارت Notification History (تاریخچه اعلانات) محل دقیق آن را یافته و فعالش کنید.

8. پنهان کردن محتوای حساس اعلانات از صفحه قفل

گاهی اوقات پیش می آید که ما می خواهیم وقتی گوشی قفل است، محتوای اعلانات هم برایمان به نمایش در بیاید تا بدین ترتیب اگر چیز مهمی بود، گوشی را باز نموده و به آن پاسخ دهیم. اما بعضی از این اعلانات از اشخاص یا افراد خاصی ارسال می شوند که ما نمی خواهیم افراد دیگری آن ها را با دسترسی به گوشی، حتی بدون اینکه احتیاج به باز کردن آن باشد بخوانند. چون اگر این قابلیت فعال باشد، اصلا احتیاج به باز کردن قفل صفحه هم نیست و می گردد به وسیله همان صفحه قفل به محتوای اعلانات دسترسی داشت. با فعال کردن این گزینه، پیغام هایی که به صورت خصوصی به شما ارسال می شوند از دید پنهان خواهند شد.

9. پنهان کردن اعلانات بی صدا

بعضی از کاربران در حالت عادی اعلانات زیادی را دریافت می نمایند که با صدا برایشان به نمایش در می آید. اما یک سری از اعلانات هستند که صدا ندارند ولی با این حال به نمایش در می آیند و شاید فقط باعث شلوغی شوند. از جمله این اعلانات می توان به دانلود یک فایل در پس زمینه یا نمایش آب و هوا اشاره نمود که به صورت بی صدا به نمایش در می آیند اما اگر می خواهید حالا که بی صدا هستند، پنهان هم باشند، کافی است وارد تنظیمات مربوط به اعلانات شده و گزینه Hide silent notifications in status bar را فعال کنید.

10. نمایش درصد به جای مانده باتری در نوار شرایط

این قابلیت شاید به صورت پیش فرض در یک سری از گوشی های اندرویدی در دسترس باشد. بنابراین وقتی آن را می بینید شاید با خود بگویید مگر نمایش درصد باتری هم یک قابلیت محسوب می گردد؟ صرفا جهت اطلاع باید بگوییم گوشی های آیفون تا به امروز از این قابلیت بهره مند نبودند تا اینکه این شرکت در نسخه iOS 16 سیستم عامل خود آن را به گوشی هایش افزود. برای اینکه شما هم بتوانید از این قابلیت که البته چندین سال است در گوشی های اندرویدی قرار گرفته است بهره مند شوید، کافی است وارد تنظیمات و بخش مربوط به باتری شوید. در آن جا گزینه Battery Percentage را فعال کنید. توجه داشته باشید این تنظیمات شاید در گوشی های مختلف به شکل مختلفی تعبیه شده باشد اما به صورت کلی در زیرمجموعه باتری قرار دارند.

11. ببینید چه برنامه ای بیشترین فضا را از حافظه داخلی اشغال نموده است

این قابلیت در بسیاری از گوشی ها وجود دارد چرا که یکی از حیاتی ترین قابلیت ها به شمار میرود. به لطف این قابلیت شما می توانید ببینید چه چیزی بیشترین استفاده را از حافظه داخلی شما می نماید. گاهی اوقات پیش می آید که می بینید ظرفیت حافظه داخلی بدون علت پر شده و هرچه محتوای مختلف را پاک می کنید نمی توانید مشکل را رفع کنید. این قابلیت به شما یاری می نماید به راحتی متوجه شوید چه چیزی است که باعث شده حافظه داخلی شما اشغال گردد. برای اینکه متوجه این موضوع شوید کافی است به تنظیمات رفته و روی Storage به معنای حافظه داخلی کلیک کنید.

البته در یک سری از گوشی ها این قابلیت شاید در بخش متفاوتی وجود داشته باشد. مثلا در گوشی های سامسونگ با ورود به بخش Battery and Device care و کلیک روی آن می توانید به شرایط باتری، حافظه داخلی، حافظه رم و آنتی ویروس در دسترس داشته باشید و شرایط آن ها را کنترل کنید. با کلیک روی بخش حافظه داخلی می توانید به تفکیک نوع فایل ببینید چه چیزی بیشتر از همه دارد از حافظه شما استفاده می نماید و در صورت تمایل آن را حذف کنید.

12. افزودن زیرنویس لحظه ای به ویدیوها

یکی از مجذوب کننده ترین و کاربردی ترین قابلیت های اندروید که مدت زمان زیادی هم نیست که به این سیستم عامل اضافه شده، امکان نمایش زیرنویس برای ویدیوهاست. به این صورت که شما در لحظه می توانید متوجه شوید شخصی که مشغول صحبت است چه می گوید. البته این قابلیت متأسفانه از زبان فارسی پشتیبانی نمی نماید و برای اینکه بتوانید از آن استفاده کنید باید تا حدودی با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید. این قابلیت را می توانید در بخش Sound and Vibration فعال کنید اما در یک سری از گوشی ها وقتی روی کلید کم و زیاد کردن صدا ضربه بزنید و منوی آن را توسعه دهید، به لایو کپشن یا همان زیرنویس لحظه ای دسترسی پیدا می کنید. این زیرنویس به وسیله هوش مصنوعی گوگل پردازش شده و به صورت اتوماتیک با تشخیص صدا، متن آن را به نمایش می گذارد و طبق تجربه شخصی، دقت آن هم فوق العاده بالاست.

13. خاموش کردن زودتر نمایشگر

اگر جز آن دسته از کسانی هستید که برایتان شارژ باتری اهمیت زیادی دارد، می توانید با استفاده از این قابلیت، گوشی را وادار کنید زودتر از حالت معمولی قفل و صفحه اش خاموش گردد. برای مثال شما به یک تماس تلفنی پاسخ داده اید و فراموش کردید که نمایشگر را خاموش کنید. طبیعتا وقتی گوشی در حالت نمایشگر روشن قرار داشته باشد شارژ زیادی را در مقایسه با زمانی که نمایشگر خاموش است مصرف می نماید. شما می توانید تنظیمات را به گونه ای اعمال کنید که گوشی بعد از گذشت چند ثانیه قفل گردد. برای این کار باید به بخش نمایشگر (Display) و سپس Screen Timeout بروید. در فهرستی که به نمایش در می آید می توانید انتخاب کنید چند ثانیه یا چند دقیقه طول بکشد تا نمایشگر خاموش گردد.

14. بزرگ تر کردن همه چیز در روی صفحه

بعضی از کاربران مشکل بینایی یا کم بینایی دارند. همین باعث می گردد که برای تشخیص یا خواندن یک متن احتیاج داشته باشند که آن متن بزرگ تر از حد معمول باشد. خوشبختانه در اندروید این قابلیت وجود دارد که کاربر بتواند مقدار فونت ها را مطابق سلیقه و احتیاج خود تغییر دهد و بزرگ تر یا کوچک تر کند. برای انجام این کار کافی است بار دیگر وارد تنظیمات و سپس Display یا همان نمایشگر شوید و با کلید روی Display Size and Text، به دو بخش دسترسی پیدا کنید. این دو بخش یکی برای مقدار فونت و دیگری برای مقدار نمایشگر است که گزینه نخست فقط مقدار نوشته ها را تغییر می دهد اما گزینه دوم به صورت کلی همه چیز را بزرگ تر به نمایش می گذارد.

در یک سری از گوشی ها اندرویدی، امکان تنظیم مقدار فونت و صفحه اگرچه در یک منو هستند اما در دو بخش متفاوت هستند. شاید در گوشی های دیگر هم تنظیمات به همین شکل باشد. بنابراین اندکی در همان بخش ها جست و جو کنید تا ببینید چطور می گردد به مقدار نمایشگر دسترسی داشت. این گزینه گاهی اوقات با نام هایی نظیر Display size یا Display zoom هم به نمایش در می آید.

15. باز کردن قفل گوشی در محل های مورد اعتماد

اگر در یک سری از محل ها حضور دارید که کاملا قابل اعتماد شماست، یعنی جایی که می دانید هر شخص دیگری اگر کنارتان حضور داشته باشد غریبه نیست و می تواند به گوشی شما دسترسی داشته باشد، برای مثال درون خانه، می توانید تنظیمات گوشی را به گونه ای اعمال کنید که قفل آن به صورت اتوماتیک باز گردد تا دیگر مجبور نباشید برای انجام هر کاری قفل گوشی را باز کنید. برای انجام این کار کافی است وارد تنظیمات شده و در بخش امنیت (Security) و Advanced Settings (تنظیمات پیشرفته)، روی گزینه Smart Lock کلیک کنید. در نهایت هم روی Trusted Places (محل های مورد اعتماد) کلیک نموده و محل مورد نظر خود را وارد کنید تا وقتی به آن جا می رسید، قفل گوشی به صورت اتوماتیک باز باشد. این قابلیت در یک سری از گوشی های اندرویدی در بخش Lock Screen یا همان صفحه قفل در دسترس قرار گرفته است اما توجه داشته باشید یک سری از گوشی ها از محل پشتیبانی نمی نماید و فقط می گردد قفل گوشی را زمانی که یک دستگاه دیگر نظیر مچ بند یا ساعت هوشمند به گوشی متصل باشد به صورت اتوماتیک باز کرد.

16. افزودن اطلاعات پزشی

یک قابلیت جالب اندروید این است که به شما اجازه می دهد اطلاعات پزشکی خود را درون آن ذخیره نموده و در شرایط حساس از آن استفاده کنید. برای مثال گاهی اوقات پیش می آید که خدایی ننموده در یک شرایط پزشکی ناگهانی قرار می گیرید. برای اینکه به کارتان رسیدگی گردد احتیاج است یک سری اطلاعات را به پزشک بدهید که از جمله این موارد می توان به گروه خونی، حساسیت های دارویی یا سایر اطلاعات مهم دیگر اشاره نمود که اگر درون گوشی تان یادداشت شده باشد، با خیال راحت می توانید به کارهای خود رسیدگی کنید. این قابلیت در گوشی های پیکسل در بخش Safety and Emergency و Medical Information در دسترس قرار گرفته است.

در یک سری از گوشی های اندرویدی یک بخش مجزا برای این کار در نظر گرفته نمی گردد. برای مثال در گوشی های سامسونگ کافی است وارد Lock screen در تنظیمات شده و در بخش Contact Information یا Owner Information، اطلاعات مربوط به خود را وارد کنید تا همواره در صفحه قفل به نمایش گذاشته گردد و حتی اگر خودتان هم شرایط بیان آن ها را ندارید، افراد دیگر بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

17. محدود کردن استفاده اپلیکیشن ها

در گوشی های اندروید این قابلیت وجود دارد که روی استفاده از یک سری از اپلیکیشن ها محدودیت بگذارید. مثلا اگر فکر می کنید یک بازی یا اپلیکیشن شبکه اجتماعی در طول روز خیلی از وقتتان را می گیرد، کافی است به تنظیمات رفته و در بخش Digital Wellbeing and Parental Controls که شاید با نام های مختلف در گوشی های غیر پیکسل در دسترس قرار داشته باشد، روی گزینه app timer کلیک کنید تا روی هر اپلیکیشن، محدودیت بگذارید. برای مثال اگر روی یک بازی 3 ساعت محدودیت بگذارید، بعد از سه ساعت این بازی به رنگ تیره در می آید و نمی توانید آن را اجرا کنید مگر اینکه حالت یادشده را غیرفعال کنید. در همین بخش می توانید شرایط استفاده از اپلیکیشن های مختلف را هم مشاهده کنید و ببینید رفتارتان چگونه است.

18. فعال کردن حالت مهمان

حالت مهمان که تحت عنوان Guest Mode در گوشی های اندرویدی شناخته می گردد، یک قابلیت فوق العاده کاربردی است که به کاربران اجازه می دهد تا گوشی خود را بدون اینکه نگران لو رفتن حساب های شبکه های اجتماعی باشند، برای استفاده در اختیار افراد دیگری قرار دهند. برای مثال شما می خواهید گوشی را به دوست خود بدهید اما از طرفی نمی خواهید او به حساب های شخصی، اپلیکیشن های بانک، یک سری از بازی ها و… دسترسی داشته باشد. اینجاست که ابتدا وارد حالت مهمان می شوید و گوشی را با خیال راحت به آن شخص می دهید. کافی است وارد تنظیمات شده و روی System و سپس Multiple Users کلیک کنید. در منوی باز شده Allow multiple users را فعال و گزینه مهمان را اضافه کنید.

البته در یک سری از گوشی ها این قابلیت هم نام متفاوتی دارد، هم کاربرد نسبتا متفاوت و هم در محل متفاوتی قرار گرفته است. برای مثال در گوشی های سامسونگ باید به بخش بایومتریک و امنیت رفته و روی گزینه Other Security settings کلیک کنید. حالا روی گزینه Pin Windows کیک نموده و اپ هایی که می خواهید در این حالت در صفحه در دسترس قرار داشته باشند را پین کنید. توجه داشته باشید در این حالت امکان تماس و پیغام رسانی وجود نخواهد داشت.

در گوشی های شیائومی هم این قابلیت تحت عنوان Second space شناخته می گردد که با جست و جوی آن در تنظیمات گوشی می توانید آن را یافته و فعال کنید. باید مراحل مختلف را بعد از فعال سازی طی کنید تا بتوانید فضای دوم را متناسب با سلیقه خود شخصی سازی کنید.

آیا از وجود این 18 قابلیت در گوشی مبتنی بر اندروید خود با خبر بوده اید؟ از کدام یک از آن ها بیشتر در گوشی خود استفاده می کنید؟

منبع: Wired

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 مهر 1401 بروزرسانی: 14 مهر 1401 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2097

به "18 قابلیت جالب اندروید که باید بهره ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 قابلیت جالب اندروید که باید بهره ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید