چگونه غولهای فناوری آینده سیستم بهداشت و درمان جهان را متحول می کنند؟

به گزارش مجله مدیریت ناب، شرکت های آلفابت، آمازون، اپل و مایکروسافت برنامه هایی ویژه برای مراقبت های بهداشتی دارند. این برنامه ها می توانند آینده سیستم های بهداشت و درمان جهان را متحول کنند.

چگونه غولهای فناوری آینده سیستم بهداشت و درمان جهان را متحول می کنند؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، نتایج گزارش تحقیقاتی تیم پژوهشی بیزینس اینسایدر نشان می دهد که بسکمک از سیستم های توسعه خدمات درمانی جهان متاثر از اقدامات غولهای فناوری خواهد بود.

بر اساس این بررسی، صنعت بهداشت و درمان در حال تغییراتی عمیق است. هزینه های بهداشت و درمان به سرعت در حال افزایش است و در نتیجه تقاضای مصرف کنندگان برای مراقبت از سلامتی نیز رو به افزایش است. بر همین اساس است که شرکت های مختلف نیز در حال تلاش هستند که در این حوزه فعال باشند.

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم که سازمان های بهداشتی به طور فزاینده ای به شرکت های فناوری ملحق می شوند، تا این تحول را در مراقبت و کاهش هزینه های بهداشتی تسهیل کنند. شرکت های فناوری پتانسیل ابتکارات مبتنی بر فناوری های دیجیتالی را برای کمک به ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و بیمه گران ارائه مراقبت های ایمنی به طور کامل دارند. این سیستم ها کمک می کنند خدماتی مقرون به صرفه تر در اختیار کاربران قرار گیرد.

سیستم های خدمات فناوری برای سازمان های بهداشتی در همه مراحل به جمع آوری، تجزیه و تحلیل و استفاده از داده های بیمار کمک می کند. بنابراین می تواند استفاده از خدمات درمانی را کاهش دهد و نتایج سلامت را بهبود بخشیده و در نهایت استقلال بیمار را ارتقا می دهد، چرا که می تواند هزینه های تورمی درمان را کاهش دهد.

از سوی دیگر، 4 شرکت های فناوری بزرگ مانند آلفابت، گوگل، آمازون، اپل و مایکروسافت حوزه بهداشت و درمان را فرصتی ویژه برای دسترسی به بازاری سود آور می بینند. این بازیکنان حوزه فناوری با تدوین قوانین و همکاری در زمینه ایجاد ابزارهای نو برای مصرف کنندگان، متخصصان پزشکی و بیمه گران نقشی پررنگ در بازار درمانی دارند.

سرفصل های این پژوهش شامل موارد زیر است:

-تخصص شرکت های فناوری در مدیریت و تجزیه و تحلیل داده ها همراه با قدرت محاسباتی قابل توجه آنها می تواند به حمایت از پرداخت کنندگان مراقبت های بهداشتی، سیستم های بهداشتی و مصرف کنندگان بپردازد تا بتوانند به طور گسترده ای در مورد چگونگی دسترسی به سلامت فکر کنند

-هر شرکت فناوری بخاطر بخشی از بازار سودآور بهداشت و درمان در این حوزه فعالیت می کند. بنابراین بر تخصص خاص خود برای توسعه ابزار و راه حلهایی برای مصرف کنندگان، ارائه دهندگان و پرداخت کنندگان حوزه سلامت متمرکز است

-آلفابت روی تسلط بر ذخیره سازی داده ها و تجزیه و تحلیل داده ها واقع شده است

-آمازون بر تجربه خود به عنوان یک پلت فرم توزیع برای کالاهای پزشکی متکی است و در تلاش است سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی را با کمک دستیار صوتی الکسا ادامه دهد. سیستمی که می تواند نگهبان سلامتی افراد خانه باشد

-اپل به طور فعال محصولات خود را به مراکز بهداشتی ارسال می کند

-مایکروسافت با تمرکز بر ذخیره سازی در فضای ابری و تجزیه و تحلیل داده ها کار می کند

منبع: انتخاب
انتشار: 29 آذر 1401 بروزرسانی: 29 آذر 1401 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2128

به "چگونه غولهای فناوری آینده سیستم بهداشت و درمان جهان را متحول می کنند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه غولهای فناوری آینده سیستم بهداشت و درمان جهان را متحول می کنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید