بهترین آنتی ویروس ویندوز کدام است؟

به گزارش مجله مدیریت ناب، ویروس های کامپیوتری هر روز پیچیده تر و قوی تر می شوند و کابران برای حفاظت از اطلاعات خود به دنبال بهترین آنتی ویروس برای سیستم خود هستند.

بهترین آنتی ویروس ویندوز کدام است؟

هر روزه ویروس های کامپیوتری پیچیده تر و قوی تر می شوند و کاربری کهمی خواهد از اطلاعات خود حفاظت کند قاعدتا به دنبال بهترین آنتی ویروس برای دفاع از سیستم خود می باشد. در این مطلببا مقایسه آنتی ویروس ها قصد داریم تا ببینیم کارایی کدام یک از بقیه بهتر است.

همیشه فیلد امنیت از گذشته تا به حال در هر جنبه ای از زندگی جایگاهبه خصوصی را دارا بوده است. همین امنیت در زندگی دیجیتال ما هم وجود دارد چرا کهاز زمان پیدایش کامپیوترها، ویروس ها هم توسعه پیدا کرده اند و هر کدام برایهدف ویژه ای، همچون دزدی اطلاعات یا نابود کردن کامپیوتر قربانی طراحی شده وانتشار یافته اند. به همین علت با تولید نخستین ویروس به نام کریپر ( Creeper) در سال 1971 اولین آنتی ویروس برایجلوگیری از آن به نام ریپر ( the Reaper) تولید شد. از آنتاریخ به بعد جنگی بزرگ میان ویروس ها و آنتی ویروس ها پدید آمده ولی نکته ای کهباید به خاطر داشته باشیم این است که ویروس ها همیشه یک قدم جلوتر می باشند.بنابراین حتی اگر آنتی ویروسی مناسبی هم داشته باشیم، باید احتیاط لازم برای داشتنکامپیوتری ایمن را رعایت کنیم.

عاملی که باعث نگرانی است بهره گیری تقریبا 20٪ از کاربران از آنتی ویروس ویندوز می باشد. آنتی ویروس متعلق به مایکروسافت ویندوز دیفندر یا مایکروسافت سکیوریتی اسنشیال، کهآن را روی سیستم عامل خود از پیش نصب می کند. نرم افزار های مذکور تواناییمناسبی در رویارویی با حملات ویروس ها ندارند بدین ترتیب دائما توصیه می گردد که بادر نظر دریافت نتایج، به دنبال آپشن جدید دیگری باشید.

آنتی ویروس های مورد بررسی

  • آنتی ویروس Anhalb Internet Security

در سال 1995 AhnLab در کشور کره جنوبی پایهگذاری شد و اساس فعالیت آن تولید و ارائه نرم افزار های امنیتی با همین نام می باشد. AhnLab در سال های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشتهاست، به گونه ای که در برخی از تست های به عمل آمده، همپای بزرگان عرصه آنتی ویروس ها گامبرداشته است.

  • معرفی Avast Free Antivirus

یکی دیگر از نرم افزارهای امنیتی معروف، Avast می باشد که از سوی شرکتیبا همین نام که سال 1991 در جمهوری چک تاسیس شده، توسعه می یابد. در سال 2015رابط کاربری آن از نو طراحی گشته و بسیار کابرپسند می باشد.

  • معرفی آنتی ویروس AVG

AVG که مخفف Anti VirusGuard می باشد، یک شرکت هلندی با نام مشابه نخستینبار در سال 1992، آن را روانه بازار کرد. این نرم افزار با روش ارائه رایگان درمدت زمان محدود پیروز شد توجه کاربران بیشماری را به خود معطوف نماید.

  • معرفی آنتی ویروس Avira

آنتی ویروس اویرا یقینا یکی از شناخته شده ترین نمونه های موجود مخصوصا در ایران می باشد. رابط کاربری آن ساده است و قدرت بی نظیری در شناسایی ویروس دارد. این آنتی ویروس مثل سال هایگذشته در زمره بهترین آن ها برای کاربران قرار گرفته است. آمار ها نشان می دهد که9.6٪ از کاربران سرتاسر جهان از آنتی ویروس اویرا بهره می گیرند.

ریشه این آنتی ویروس به سال 1988 بر می گردد، هنگامی که یکی از نخستین نرم افزار هایامنیتی کامپیوتر برای DOS توسط شرکت آلمانی Avira Operations GmbH & Co. KG طراحی شد.

  • معرفی آنتی ویروس Baidu

هنگامی که نام Baidu به گوشمان می رسدناخودآگاه ذهنمان به سمت موتور جستجوی معروف کشور چین می رود که در رده 5 وبسایتپرترافیک جهان واقع است. این شرکت اخیرا اقدام به تولید آنتی ویروس همکرده است که در آزمایش های انجام گرفته نتایج مطلوبی را بدست آورده است. البته آنتی ویروس وموتور جستجو تنها بخش بسیار کوچکی از فعالیت این شرکت می باشد. مرورگر، بازی هایآنلاین و نقشه تنها گوشه ای از سرویس های این شرکت بزرگ می باشد.

  • معرفی آنتی ویروس Bitdefender

یکی از بهترین آنتی ویروس های موجود بیت دیفندر می باشد که بارها لقب آنتی ویروسسال را از مجلات گوناگون به خود اختصاص داده است. شرکت Softwin در کشور رومانی براینخستین بار آن را در سال 2001 ارائه نمود که پیش تر با نام (AVX)AntiVirus eXpert از سال 1996 شناخته شده بود. رشد بیت دیفندر عالیبوده به گونه ای که پیروز شد رقیبان بزرگ خود را به راحتی پشت سر بگذارد.

در سال 2014 این شرکت ویژگی با نام PHOTON را در نرم افزار خودتوسعه داد که سبب می گردد که بیت دیفندر به مرور زمان خود را با کامپیوتر مقصدمطابقت دهد. این موضوع به افزایش سرعت کامپیوتر کمک بسزایی می کند.

  • معرفی آنتی ویروس BullGuard

آنتی ویروس BullGuard سال 2001 در کشور دانمارکارائه شد و بر اساس پیش بینی ها پیروز شد نتایج بسیار مطلوبی را در آزمون ها بهخود اختصاص دهد.

  • معرفی آنتی ویروس EMSISOFT Anti-Malware

امسال Emsisoft با تمرکز بر روی کارایی خوبی که در تست هایگوناگون داشت، به عنوان یکی از بهترین آنتی ویروس ها معرفی گردید. رابط کاربریجدید آن هم بسیار user friendly می باشد.

  • معرفی آنتی ویروس eScan

ای اسکن در چهار آزمایش پیروز شد خود را در بین بهترین آنتی ویروس ها جای دهد.طراحی نسخه تازه آن هم بسیار کاربر پسند می باشد.

  • معرفی آنتی ویروس eset smart security

بی شک محبوب ترین گزینه موجود در کشورمان ایران آنتی ویروس ای ست نود 32 می باشد. ESET یک شرکت در اسلواکی است که در سال 1992تاسیس شد. این شرکت در سال های 2008، 2009 و 2010 در جایگاه پیروز ترین شرکت در اینکشور برگزیده شد و همچنین نام آن از الهه سلامت و عشق در مصر باستان گرفته شدهاست. امسال هم مثل سال های گذشته ESET nod32 پیروز شد کارایی فوق العاده ایاز خود نشان بدهد.

  • معرفی آنتی ویروس (FortiClient (Endpoint Security

Fortinet توانست تست ها را با پیروزیت پشت سر بگذارد وخود را تحت عنوان یکی از مطرح ترین آنتی ویروس ها معرفی نماید. این شرکت یک شرکتچندملیتی می باشد و سال 2000 در ایالات متحده پایه گذاری شد و فعالیت اصلی اینشرکت امنیت شبکه می باشد

  • معرفی آنتی ویروس F-Secure

در سال 1988 در کشور فنلاند شرکت Data Fellows بنیان گذاری شد و در سال 1999به F-Secure تغییر نام پیدا کرد. فعالیت اصلی این شرکتارائه آنتی ویروس با همین نام می باشد. نکته جالب توجه این است که نخستین آنتی ویروسانتشار یافته برای سیستم عامل ویندوز در سال 1994 از سوی این شرکت ارائه شده است ونخستین آنتی روتکیت را هم در سال 2005 روانه بازار نمود. همچنین در سال های 2003 و2006 F-Secure تحت عنوان بهترین محیط شغلی در فنلاندانتخاب شد. F-Secure پیروز شد در سه آزمون ،بالاترین امتیازات را بدست آورد.

  • معرفی آنتی ویروس KASPERSKY

کسپرسکی نیز، نیازی به معرفی ندارد. آنتی ویروسی بسیار قدرتمند که کلیه نیازهای کاربرانرا رفع می کند. آنتی ویروس کسپرسکی در کلیه آزمون ها مثل سابق نتیجه خیرهکننده ای را ارائه داد و این امر اثباتی برای تیم قدرتمند شرکت Kaspersky Lab است. شرکت روسی کسپرسکی در سال 1997 پایهگذاری شد و هم اکنون در 200 کشور جهان به تعدادی بالغ بر 300 میلیون کاربر و 250000شرکت، خدمات امنیتی را عرضه می دارد. این شرکت بارها پیروز شده از ویروس هایقدرتمندی که برای دزدی اطلاعات نظامی و محرمانه کشورها تولید شده بودند، رونماییکند. شناسایی ویروس Flame (که از دید کارشناسان پیشرفته ترینویروس تاریخ است) در سال 2012 که کامپیوتر های متعددی را آلوده نمود و یکی ازقربانیان آن وزارت نفت ایران بود، نمونه شاخص قدرت بی نظیر کسپرسکی در شناساییویروس ها می باشد.

  • معرفی آنتی ویروس Kingsoft

در سال 1989 شرکت کینگ سافت در چین تاسیس شد، این شرکت چندین سال است که درراستای تولید و عرضه آنتی ویروسی با همین نام فعالیت می کند. شرکت کینگ سافت نسخهمخصوص موبایل را هم با نام Cheetah در سال 2014 به کاربرانارائه کرد.

  • معرفی آنتی ویروس LAVASOFT

در سال 1999 شرکت لاواسافت در آلمان به منظور توسعه نرم افزار های امنیتی بنیان گذاری شد. در سال 2011 بعد از آنکه این شرکت به واسطه SolariaFund به تصاحب در آمد، دفتر لاواسافت به مونترال در کانادا انتقال یافت.یکی از امکانات جالب این نرم افزار قابلیت نصب آن در جایگاه آنتی ویروس دومکامپیوتر می باشد.

  • معرفی آنتی ویروس McAfee

در سال 1987 شرکت آمریکایی مک آفی پایه گذاری شد و هم اکنون بزرگ ترین شرکت امنیتیجهان محسوب می گردد. شرکت اینتل در سال 2011 این شرکت را خریداری کرد و در سال 2014اعلام نمود که به زودی نام این شرکت از Mcafee Security به IntelSecurity تغییر نام می یابد. درست است که این شرکتدارای سابقه درخشانی است، ولی هم اکنون دیگر همچون گذشته نیست و با مشکلاتمتعددی دست و پنجه نرم می کند.

در این تست ها نرم افزار Windows defender به عنوان معیار سنجش درنظر گرفته شده است. چرا که با دقت به کارایی ضعیفی که دارد، آن را به عنوان آنتی ویروساصلی توصیه نمی کنیم.

  • معرفی آنتی ویروس PANDA

در سال 1990 شرکت پاندا در اسپانیا بنیان گذاری شد و در سال 2005 در سهم بازارجهانی مقام چهارم را به خود اختصاص داد. پاندا در سه مورد از تست ها نتایج بسیارمطلوبی را از خود به نمایش گذاشت.

  • معرفی آنتی ویروس Qihoo 360

در سال 2005 شرکت Qihoo در چین پایه گذاری شد.این شرکت چینی در زمینه تولید نرم افزار های امنیتی برای کامپیوتر و تبلت و موبایلفعالیت دارد و در واقع اساس کار این شرکت بر روی این موارد است. حدود 490 میلیونکاربر کامپیوتر و 640 میلیون کاربر موبایل آمار قابل توجه این شرکت نوپا می باشد.

  • معرفی آنتی ویروس SOPHOS

در سال 1985 شرکت امنیتی Sophos در انگلیس بنیان گذاریشد. از فعالیت های اصلی این شرکت تولید آنتی ویروسی با همان نام است. در حال حاضربعد از30 سال و با داشتن حدود 100 میلیون کاربر و 2000 کارمند، بزرگ ترین شرکتامنیتی اروپا، لقبی است که به Sophos داده شده است.

  • معرفی آنتی ویروس Tencent

حال نوبت به شرکتی چینی رسیده است که فعالیت آن در راستای امنیت کامپیوتری می باشد. در سال 1988 این شرکت تاسیس شد و آنتی ویروس Tencent را ارائه نمود. این شرکتهم اکنون دارای ارزشی به حدود 180 میلیارد دلار است.

  • معرفی آنتی ویروس VIPRE

آنتی ویروس Vipre در چند سال اخیر برای خود اسم و رسمی درستکرده است. در تست های انجام گرفته هم در 5 از 6 تست نتایج مطلوبی را ارائه داد.

  • معرفی آنتی ویروس Trend Micro

در سال 1988 در ایالات متحده شرکت Trend Micro Inc تاسیس شد ولی در حالحاضر دفتر اصلی این شرکت در ژاپن واقع است. در سه مورد از آزمایش ها Trend micro بالاترین امتیازات را بدست آورد.

آزمایش های اجرا شده

این آزمایش ها در دو بخش انجام گرفت. آزمایش های اصلی یا اجباری که هر آنتی ویروسی باید بتواند در آنها شرکت کند و درصورت عدم توانایی این به معنی ریسک در امنیت کاربر می باشد. آزمایش های فرعی یا اختکمک که امکانات اضافی آنتی ویروس ها را مورد بررسی قرار می دهد و چنانچه آنتی ویروسی از این امکانات اضافی برخوردار نباشد این به منزله ضعفآن آنتی ویروس محسوب نمی گردد.

آزمایش ها و نتایج حاصله عبار تند از:

  • تست های اصلی

تست حفاظت در شرایط واقعی

توانایی حفاظت از کامپیوتر در شرایط حقیقی اولین و مهم ترین خصوصیت یک آنتی ویروسمی باشد. یک نرم افزار امنیتی خوب باید از این ویژگی بهره مند باشد که با کمتریناخطار نادرست بیشترین شناسایی را ارائه دهد و همیشه بدون الزام به دخالت کاربربهترین تصمیم را اتخاذ کند.

در این آزمایش آنتی ویروس ها را در رویارویی با 417 نوع آلودگی مختلف اعم از سایت هایآلوده تا فایل های ویروسی قرار می دهیم و بعد از آن امتیاز دهی به کارایی آنتی ویروسرا شروع می کنیم.

تست شناسایی فایل های آلوده

در این آزمایش ما به بررسی قدرت موتور اسکن آنتی ویروس ها می پردازیم. بهترین آنتی ویروسباید قابلیت شناسایی کلیه موارد آلوده به ویروس را بدون اخطار نادرست دارا باشد.این آزمایش یکی از مهم ترین آزمایش های ما برای بررسی کیفیت آنتی ویروس ها می باشد.

در این آزمایش بدون اسکن توسط کاربر، آنتی ویروس همزمان باید اقدام به تشخیص فایل هایآلوده نماید و دسترسی کاربر به آن ها را مسدود نماید.

تست اخطار غلط

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که آنتی ویروستان فایلی را که از پاک بودن آنمطمئن می باشید را به عنوان ویروس شناسایی نماید. در این شرایط درست مثل آلوده شدنکامپیوتر به ویروس، آنتی ویروس برای شما دردسر به وجود می آورد. بنابراین کمتریناخطار غلط یکی از ویژگی های مهم یک آنتی ویروس قدرتمند بشمار می رود. در این آزمایش اگر آنتی ویروس چندین پردازش و فایل یک نرم افزار را، مخرب شناساییکند، ما فقط یک امتیاز منفی برای آنتی ویروس محسوب می کنیم.

تست تاثیرگذاری بر روی عملکرد سیستم

آنتی ویروس ها همیشه روی سیستم شما تاثیر منفی می گذارند، چرا که باید دائما بااسکن فایل ها و پردازش ها مانع از آلوده شدن و ورود ویروس ها شوند. ولی میزان اینتاثیر منفی برای بسکمک از کاربران به خصوص کسانی که از کامپیوترهایی با سخت افزارقدیمی تر استفاده می کنند، اهمیت بسزایی دارد.

در این آزمایش ما کامپیوتر را تحت فعالیت های زیر قرار می دهیم و کارایی آن را بانرم افزار PC Mark مورد سنجش قرار می دهیم. فعالیت ها: کپی حجم زیادی از اطلاعات. آرشیو فایل های حجیم. انکود فایل هایچندرسانه ای. نصب و باز نمودن نرم افزارهای گوناگون. دانلود کردن فایل های حجیم.

  • تست های فرعی

تست هوش مصنوعی

در این آزمایش، هوش مصنوعی آنتی ویروس ها مورد بررسی قرار می گیرد تا عکس العمل آن هارا در مقابل رفتار ویروس های ناشناخته ارزیابی کنیم. هدف ما آزمایش آنتی ویروس هارا با جدید ترین و ناشناخته ترین ویروس ها است تا کارایی آن ها را در برابر رفتارمشکوک این ویروس ها ببینیم و آن را بررسی نماییم.

تست پاک کردن بدافزارها

یکی از قابلیت های مهم آنتی ویروس ها توانایی پاک سازی سیستم از بدافزارهایی می باشد که سیستم را آلوده می کنند. با این وجود برخی از آنتی ویروس هایی کهاین قابلیت را ندارند و نصب نرم افزارهای مخصوص این کار همچون Malware Bytes را در کنار محصول خود پیشنهاد می کنند.

جمع بندی

لقب بهترین آنتی ویروس موجود مشترکا به دو محصول Bitdefender و Kaspersky داده می گردد. هر دو آن هاپیروز شدند در کلیه تست ها جزو بهترین ها باشند و در برخی از آزمایش ها نیز استاندارد هاینوینی تعریف کنند. این دو محصول توانایی ارایه امنیت در بالاترین سطح را دارا می باشند.

در مرحله بعدی آنتی ویروس های AVG، Avira، Emsisoft، Eset، F-Secure، Fortinet وجود دارند. این محصولات پیروز شدند عملکرد بسیار مناسبی را ارایه دهند و خود را تحت عنوان آنتی ویروس هایامن و کاملا قابل اعتماد معرفی کنند.

در نهایت نکات دیگری را هم باید هنگام انتخاب آنتی ویروس در نظر گرفت. این نکاتشامل قیمت، امکانات و ویژگی های عرضه شده، رابط کاربری و پشتیبانی می باشد. سعیکنید با بررسی نکات گفته شده و نتایج آزمایشات ما بهترین گزینه را برای حفاظتاطلاعات خود انتخاب نمایید.

منبع: سایت Be6

منبع: setare.com
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 861

به "بهترین آنتی ویروس ویندوز کدام است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین آنتی ویروس ویندوز کدام است؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین آنتی ویروس ویندوز کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید