پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا آدینه 25 تیر 1400

به گزارش مجله مدیریت ناب، خبرنگارانـ بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران آنالیز داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی طی روز های آینده شرایط جوی استان تهران، آسمانی صاف و آفتابی پیش بینی می گردد.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا آدینه 25 تیر 1400

فردا آدینه 25 تیرماه 1400 هوای تهران آفتابی خواهد بود و شاخص آلودگی هوا هم در شرایط سبز خواهد بود.

به گزارش خبرنگاران، طبق پیش بینی های هواشناسی امروز آسمان تهران صاف و آفتابی حداکثر و حداقل دما در تهران 34 و 22 درجه است. نقشه های هواشناسی از کاهش دمای هوای گرم تا شنبه آینده در مرکز خبر می دهند.

کمترین و بیشترین دمای امروز تهران

امروز آسمان تهران آفتابی است و دمای امروز تهران در طول شب از بیست و دو درجه به مرور و در طول روز به سی و چهار درجه می رسد.

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا دما 33 درجه سانتیگراد خواهد بود

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام نمود: از امروز (پنج شنبه) تا اول هفته آینده با کاهش دما روبرو خواهیم شد.

بعلاوه آسمان تهران فردا (25 تیر ماه) آفتابی با حداقل دمای 23 و حداکثر دمای 33 درجه سانتیگراد و طی روز شنبه (26 تیرماه) هم غالبا آفتابی و با حداقل دمای 25 و حداکثر دمای 33 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

شرایط شاخص آلودگی هوای تهران امروز و فردا

بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای مرکز، میانگین شاخص غلظت آلاینده های هوای مرکز هم اکنون بر روی عدد 109 واقع شده است و کیفیت هوا برای گروه های حساس ناسالم است. این شاخص در 24 ساعت گذشته هم بر روی عدد113 قرار داشت و کیفیت هوا ناسالم بود اما پیش بینی ها حاکی از آن است که کیفیت هوای تهران فردا در شرایط سبز قرار می گیرد.

از صبح امروز (24 تیر ماه) در بعضی منطقه ها پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است که ناشی از عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی است.

افزایش تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده ها را تسهیل خواهد نمود و باعث بهبود کیفیت هوا خواهد شد، اگرچه با حضور عوامل کافی جهت فراوری آلاینده ازن غلظت این آلاینده در بعضی منطقه ها افزایش پیدا خواهد نمود و می تواند باعث کاهش کیفیت هوا در بعضی ساعات بعدازظهر گردد.

با استمرار شرایط مساعد جوی تا اواخر وقت انتظار می رود که در بیشتر منطقه ها پرتردد از غلظت آلاینده ها به ویژه ذرات معلق کاسته گردد و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول قرار بگیرد.

وزش باد مؤثر تا صبح فردا (25 تیرماه) از تجمع ذرات معلق جلوگیری خواهد نمود و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول باقی می ماند. تداوم این شرایط جوی طی روز باعث پراکندگی آلاینده ها خواهد شد، با این حال فراوری و افزایش غلظت آلاینده ازن می تواند در بعضی منطقه ها موجب کاهش کیفیت هوا گردد.

پیش بینی شرایط آب و هوای کشور تا چند روز آینده

براساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی امروز تا اواخر وقت یکشنبه به سبب نفوذ جریانات گرم و مرطوب جنوبی، در نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان، بعضی نقاط استان های کرمان، هرمزگان و فارس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

روز های پنجشنبه و آدینه هم در استان خراسان جنوبی، یزد و بعضی نقاط خراسان رضوی و در روز شنبه در یزد این شرایط رخ خواهد داد.

نقشه شرایط جوی کشور طی امروز

بعلاوه طی سه روز آینده با گذر متناوب امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور برای استان های ساحلی دریای خزر، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال مرکزی و ارتفاعات و دامنه های البرز در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان افزایش ابر، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

پنجشنبه دریای خزر و از بعد از ظهر آدینه و طی روز های شنبه و یکشنبه نیمه شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان مواج است.

منبع: فرارو
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1672

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا آدینه 25 تیر 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا آدینه 25 تیر 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید