ورود سامانه بارشی جدید ، کاهش محسوس دمای تهران

به گزارش مجله مدیریت ناب، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اعلام اینکه صبح فردا شنبه کاهش محسوس دما در نیمه غربی کشور از جمله تهران را شاهد خواهیم بود، گفت: همچنین صبح یکشنبه در نیمه شرقی کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد.

ورود سامانه بارشی جدید ، کاهش محسوس دمای تهران

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، صادق ضیائیان با اشاره به آخرین نقشه های هواشناسی و خروجی مدل ها اظهار کرد: امروز، جمعه 25 بهمن ماه در استان های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران و وزش باد شدید و در ارتفاعات این استان ها کولاک برف و در استان های خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، بارش برف و باران و وزش باد شدید و در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش برف و وزش باد پیش بینی می شود.

وی اضافه نمود: همچنین در برخی نقاط شمال غرب بارش پراکنده برف و وزش باد رخ داده و به تدریج از بعدازظهر بارش در شمال غرب قطع می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه تا قبل از ظهر شنبه، 26 بهمن ماه نیز در برخی نقاط گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش پراکنده رخ داده و به تدریج این سامانه از سمت شمال شرق از کشور خارج می شود.

ضیائیان ادامه داد: امروز در استان های ساحلی خزر، اردبیل، قزوین، البرز، تهران، سمنان، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، یزد، خراسان شمالی و خراسان رضوی وزش باد شدید و در روز شنبه در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و شرق کرمان وزش باد شدید و گاهی گردوخاک پیش بینی می شود.

وی همچنین ضمن اعلام اینکه صبح شنبه کاهش محسوس دما در نیمه غربی کشور از جمله تهران را شاهد خواهیم بود، گفت: همچنین صبح یکشنبه در نیمه شرقی کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه نمود: دریای خزر نیز امروز مواج است. از بعدازظهر یکشنبه سامانه بارشی دیگری وارد کشور شده و در مناطق شمال غرب، برخی نقاط غرب، دامنه های زاگرس مرکزی، سواحل غربی خزر و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و باران و وزش باد پیش بینی می شود.

ضیائیان اضافه نمود: روز دوشنبه بارش در مناطق فوق تشدید شده و علاوه بر این مناطق در برخی نقاط جنوب غرب، ارتفاعات البرز شرقی و شمال شرق بارش پیش بینی می شود.

به گفته وی در روز سه شنبه نیز بارش پراکنده در شمال غرب، دامنه های البرز و شمال شرق خواهیم داشت و سپس این سامانه از کشور خارج می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی دمای تهران در روز جاری بین صفر تا 13 درجه سانتیگراد، فردا شنبه بین 2 تا 10 درجه سانتیگراد، یکشنبه بین 6 تا 13 درجه سانتیگراد و روز دوشنبه هفته پیش رو بین 5 تا 11 درجه سانتیگراد متغیر است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 776

به "ورود سامانه بارشی جدید ، کاهش محسوس دمای تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی جدید ، کاهش محسوس دمای تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید