پیش بینی رفتارهای تهاجمی افراد مبتلا به اوتیسم با یک مچ بند

به گزارش مجله مدیریت ناب، پژوهشگران دانشگاه نورث ایسترن آمریکا در مطالعه اخیرشان پیروز به توسعه یک مچ بند هوشمند شده اند که با نظارت بر نشانگرهای استرس مانند ضربان قلب، فراوری عرق، درجه حرارت سطح پوست و حرکات بازو می تواند زمان وقوع رفتارهای تهاجمی مبتلایان به اوتیسم را پیش بینی کند.

پیش بینی رفتارهای تهاجمی افراد مبتلا به اوتیسم با یک مچ بند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از گیزمگ، متاسفانه بروز رفتار هایی مانند خودآزاری و پرخاشگری از علائم بیماری اختلال طیف اوتیسم است که می تواند هم برای افراد مبتلا به این بیماری و هم برای خانواده آنها امری ناخوشایند باشد اما دیگر جای نگرانی نیست چراکه دانشمندان دستگاه نظارتی جدیدی را فراوری نموده اند که می تواند این رفتارهای ناگهانی را یک دقیقه زودتر پیش بینی کند.

یکی از علائمی که افراد مبتلا به اوتیسم دارند، استرس است این افراد گاها با این مسئله دست و پنجه نرم می نمایند اما در بعضی مواقع آنها با مسائل دیگری نیز روبرو می شوند و رفتارهای پرخاشگرایانه ای از خود نشان می دهند که اگر بتوان این رفتارها را زودتر پیش بینی کرد بسیار کارآمد خواهد بود.

متیو گودوین (Matthew Goodwin) دانشمند رفتارشناسی دانشگاه نورث ایسترن با یاری همکارانش اخیرا یک مچ بندی توسعه داده اند که با بستن این مچ بند به دست افراد مبتلا به اوتیسم می توان رفتارهای تهاجمی آنها را یک دقیقه زودتر پیش بینی کرد.

گودین در مطالعه اخیر خود مچ بندی کوچکی توسعه داده که مجهز به چند حسگر است و این حسگرها می توانند با نظارت بر نشانگرهای استرس مانند ضربان قلب ، فراوری عرق ، دمای سطح پوست و حرکات بازو بیماران، آغاز رفتارهای تهاجمی افراد مبتلا به اوتیسم را 60 ثانیه زودتر پیش بینی نمایند.

گودوین و همکارانش طی این مطالعه 20 کودک مبتلا به اوتیسم دارای رفتارهای تهاجمی را مورد آنالیز قرار دادند. این بچه ها می بایست 87 ساعت دستگاه مذکور را میپوشیدند تا پژوهشگران بتوانند تغییرات بدنی خاصی آنها را آنالیز نمایند. دانشمندان با جمع آوری داده هایی از این 20 فرد در طول تمرین دریافتند دستگاه مذکور می تواند براساس تغییرات فیزیولوژیکی، با دقت 84 درصد و یک دقیقه جلوتر وقوع رفتارهای تهاجمی را پیش بینی کند.

گودوین گفت: بچه ها مبتلا به اوتیسم و خانواده های آنها نمیدانند که علت این رفتارها چیست. شاید با پیش بینی حتی یک دقیقه زودتر این رفتارها بتوان یاری بزرگی به این بچه ها و خانواده های آنها کرد. این فناوری می تواند زندگی افراد مبتلا به اوتیسم را با تغییراتی همراه کند چراکه والدین این افراد حتی با اطلاع یک دقیقه زودتر از وقوع این علائم می توانند کنترل بهتری بر روی این موضوع داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 289

به "پیش بینی رفتارهای تهاجمی افراد مبتلا به اوتیسم با یک مچ بند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی رفتارهای تهاجمی افراد مبتلا به اوتیسم با یک مچ بند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید