سمینار مقدماتی کار با دستگاه های یاری لاغری

به گزارش مجله مدیریت ناب، سمینار مقدماتی کار با دستگاه های یاری لاغری با توجه به اهمیت موضوع تناسب اندام و با حضور شرکت مداریا برگزار گردید. تناسب اندام امری است که همه افراد برای رسیدن به آن کوشش می نمایند یا دست کم در آرزوی آن هستند. تناسب اندام ارتباط مستقیم با سلامت جسم و روح افراد دارد و داشتن اندامی متناسب به بهبود اعتماد به نفس افراد و حتی چگونگی حضور آنها در اجتماع تاثیر می گذارد.

سمینار مقدماتی کار با دستگاه های یاری لاغری

اهمیت این مسئله باعث شده روش های گوناگونی برای تناسب اندام معرفی شوند که بسیاری از آنها تنها جنبه تبلیغاتی دارند و نه تنها موثر نیستند بلکه عوارض زیادی نیز به همراه دارند. با توجه به اهمیت این مسئله انجمن تغذیه ایران با همکاری دانشگاه الزهرا اقدام به برگزاری سمینار مقدماتی در جهت معرفی و آموزش کار با دستگاه های یاری لاغری نمود. شرکت دانش بنیان مایا اسلیم آریا (مداریا) که تاثیرات زیادی در زمینه فراوری دستگاه های لاغری و تناسب اندام داشته در این رویداد نیز از دستگاه اسلیم فیت، یکی از فراوریات خود، رونمایی کرد.

دکتر مصطفی فرهی، قائم مقام شرکت مداریا، از سخنرانان این سمینار بود که در خصوص تکنولوژی های موثر در لاغری و تناسب اندام شرحاتی داد. وی در ابتدای سخنان خود با تاکید بر اهمیت رژیم درمانی و ورزش در امر تناسب اندام و سلامت جسمی، بیان نمود: البته که رژیم درمانی و ورزش برای رسیدن به تناسب اندام ضروریست اما از آنجا که جهان به سمت مد می رود و سرعت همیشه نقش مهمی در فرایند درمان دارد، بیماران تمایل دارند سریعتر به نتیجه مورد نظر برسند.

وی در ادامه سخنان خود به معرفی فناوری اندرمولوژی پرداخت که تاثیر بسزایی در تناسب اندام دارد. اساس کار اندرمولوژی هل دادن rolling و فشار دادن palpating جریان خون است که به این ترتیب گردش خون به شکل مصنوعی و تحت فشار افزایش پیدا می نماید. در زمان استفاده از اندرمولوژی عروق گشاد می شوند و با گشادی عروق و افزایش گردش خون اکسیژن رسانی به بافت ها بیشتر می گردد، این امر منجر به افزایش متابولیسم در سلول های چربی شده و توده چربی درون سلول به تدریج کاهش پیدا می نماید. آنالیز های اجرا شده نشان می دهند اندرمولوژی تاثیر چشمگیری در افزایش لیپولیز دارد.

افزایش گردش خون به دفع سموم درون بافت ها نیز یاری نموده و منجر به کاهش غلظت درون بافت ها می گردد. یکی از مهم ترین تاثیرات اندرمولوژی را می توان در برطرف سلولیت و پوست پرتقالی مشاهده کرد.

وی بر این مسئله تاکید نمود که یکی از علل مهم عدم موفقیت در تناسب اندام مشکل در خونرسانی است، اهمیت خونرسانی به اندازه ای است که اگر می توانستیم خونرسانی را در بدن خانم ها افزایش دهیم، از بین بردن بافت های سلولیت بسیار ساده تر از حد تصور بود. در اندرمولوژی و رادیوفرکانس شاهد افزایش خونرسانی در ناحیه تحت درمان هستیم.

تکنولوژی بعدی که توسط دکتر مصطفی فرهی معرفی گشت اولتراسوند کویتیشن نام دارد. در این تکنولوژی به جای یک فرکانس از یک طیف فرکانس برای کاهش بافت چربی استفاده می گردد. در سیستم کویتیشن نیرویی با فرکانس های مختلف به بافت وارد می گردد و در نتیجه حباب هایی در ناحیه تحت درمان ایجاد می گردد که بسیار ناپایدارند. این حباب ها در نهایت می ترکند و ترکیدن آن ها تنش و ضربه ای به دیواره سلول های چربی وارد می نماید و منجر به ایجاد تنش و لرزش در این بافت ها می گردد، در نهایت بافت چربی دچار از هم گسستگی و پارگی می گردد. پس از آن بافت چربی وارد آب میان بافتی می گردد و از بدن خارج می گردد.

دکتر فرهی به همین دلیل تکنولوژی دیگری به نام کرایو لیپولیز را معرفی کرد. وی در شرح این تکنولوژی بیان نمود: در روش کرایولیپولیز که روش موثر دیگری در فرایند لاغری و تناسب است، سرما به گونه ای کنترل شده از پوست به سمت لایه های چربی راهنمایی می گردد. سلول های چربی حاوی مولکول تری گلیسرید هستند که در دمای کمتر از 10 درجه سانتیگراد کریستالیزه می شوند. مولکول های کریستالیزه برای سیستم دفاعی بدن ناشناخته هستند و در نتیجه طی فرایندی با نام آپوپتوزیس از بین می فرایند. این روش در واقع در کاهش تعداد چربی ها موثر است و تاثیری بر روی اندازه آنها ندارد.

رادیوفرکانس یکی دیگر از تکنولوژی های موثر در تناسب اندام است که با گرم کردن بافت و افزایش گردش خون در ناحیه به عضله سازی و برطرف سلول های چربی یاری می نماید. رادیوفرکانس دمای بافت را تا 42 درجه سانتیگراد بالا می برد و به این ترتیب بدون آسیب رساندن به بافت فعالیت های زیستی را در آن تحریک می نماید.

ست باربیکس فراوری شرکت مداریا متشکل از سه دستگاه mCare، mCryo، Cavitation و Slimfit است که هر سه دستگاه برای لاغری و تناسب اندام به کار گرفته می شوند، با استفاده از پکیج باربیکس در فرایند لاغری سریع، پزشک ریسک از دست دادن هیچ موردی را ندارد.

علت موفقیت پکیج باربیکس در لاغری سریع این است که هر تکنولوژی بخشی از بافت های بدن را مورد هدف قرار می دهد و یک درمان کامل را به سرانجام می رساند؛ این دستگاه ها تمام چربی ها (اعم از چربی های احشایی و غیر احشایی) را هدف قرار می دهند. با این پکیج حتی عضله سازی هم انجام می گردد. پکیج باربیکس در واقع نوعی combination therapy را ارائه می دهد.

اسلیم فیت دستگاه برجسته این پکیج است که وجود این دستگاه در کلینیک یک باشگاه بدنسازی حرفه ای و کامل را به شما و بیماران ارائه می دهد.

این سمینار در تاریخ 3 مهر 1399، در دانشگاه الزهرا و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی برگزار گشت. در سرانجامی سمینار به پرسش های حاضران در خصوص دستگاه ها پاسخ داده شد.

منبع: فرارو
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1185

به "سمینار مقدماتی کار با دستگاه های یاری لاغری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمینار مقدماتی کار با دستگاه های یاری لاغری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید