ساخت داشبوردهای هوشمند 3بعدی

به گزارش مجله مدیریت ناب، یک شرکت آلمانی درحال توسعه داشبوردی 3بعدی است که بدون عینک مخصوص قابل مشاهده می باشد.

ساخت داشبوردهای هوشمند 3بعدی

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از بیزنس اینسایدر، یک شرکت تولیدنماینده قطعات خودرو آلمانی به نام Continental با همکاری با یک استارت آپ آمریکایی در حال ساخت داشبوردی 3بعدی است که بدون احتیاج به عینک مخصوص می توان آن را مشاهده کرد.

این داشبورد اطلاعات مختلفی مانند نقشه مجسم GPS را در اختیار راننده قرار می دهد تا ضمن افزایش ایمنی راننده و سرعت درک اطلاعات، باعث سهولت در تجربه رانندگی گردد.

سازنده آن ادعا نموده است که نمایشگرهای 3بعدی برای راننده مزاحمت ایجاد نخواهد کرد، زیرا برخلاف فیلم های سه بعدی، نمایشگرها نمی توانند به طور اتوماتیک و طولانی مدت ظاهر شوند.

یکی از مدیران شرکت آلمانی گفت: ما روی عمق گرافیکی کار می کنیم و همه اشیاء 3بعدی حداکثر پنج سانتیمتر از تصویر بیرون خواهند آمد. این امر برای چشم بسیار راحت تر است و باعث می گردد حواس راننده پرت نگردد.

این داشبورد از فرایند رانندگی اتوماتیک پیروی می نماید که به رانندگان اجازه می دهد همواره تمرکز کامل خود را رو جاده ها حفظ نمایند. در آینده، درحالی که یک خودرو روی حالت رانندگی اتوماتیک است، این نمایشگر قادر خواهد بود فعالیت هایی را ارائه دهد که در حالت عادی رانندگان نمی توانند با خیال راحت آنها را انجام دهند؛ مانند تماس تصویری، بازی، مرور اینترنت و شبکه های اجتماعی و تماشای تلویزیون.

این داشبورد سه بعدی کاربردهای مختلفی دارد که مهم ترین آنها مسیریابی و نمای 360 برای پارک کردن خودرو است. یکی دیگر از مزیت های این داشبورد این است که برای ردیابی حرکات سر و اعلام هشدارهای لازم، به دوربین احتیاجی ندارد.

فناوری نوری استفاده شده در این داشبورد، اجازه می دهد تا در شرایط نوری مختلف به خصوص اگر نور مستقیم به صفحه می تابد، به وضوح قابل مشاهده باشد.

4112/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 952

به "ساخت داشبوردهای هوشمند 3بعدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت داشبوردهای هوشمند 3بعدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید