همه چیز درباره ابوظبی امارات

به گزارش مجله مدیریت ناب، ابوظبی پایتخت شیخ نشین امارات، شهری است زیبا که در سایه ملوکانه دبی قرار گرفته است. این روزها آنقدر نام دبی به گوشمان خورده که باعث شده تقریبا دیگر شهرهای امارات را کمتر بشناسیم. این شهر جذاب و البته گران قیمت اماراتی پر است از شگفتی هایی که شاید کمتر به آنها پرداخته شده باشد. برای همین، ما امروز قصد داریم در این مطلب به معرفی کامل شهر ابوظبی امارات بپردازیم.

همه چیز درباره ابوظبی امارات

معرفی شهر ابوظبی امارات

شهر ابوظبی، پایتخت لوکس کشور امارات است که از جمله هفت شهر شیخ نشین این کشور نیز محسوب می گردد. اگر بخواهیم کامل تر در خصوص این شهر شرح دهیم، باید بگوییم که ابوظبی با 972 کیلومتر مربع مساحت و جمعیتی بالغ بر 1.5 میلیون نفر عظیمترین شهر امارات به شمار می آید. این شهر که در حاشیه جنوبی خلیج فارس قرار گرفته، زمانی به علت وجود منابع آب شیرین، محلی بود که قبیله ای به نام بنی یاس به آنجا مهاجرت کردند. این شهر در سال 1761 میلادی رسما محل اقامت این قبیله شد و از آنجا و روز به روز، ابوظبی شاهد رشد و پیشرفت خود شد. پیشرفتی که امروز ما شاهد آن هستیم، حاصل زحمات و نگاه آینده نگر شیخ های اماراتی و البته قبیله بنی یاس است.

ابوظبی به طور کلی از سه منطقه مجزا تشکیل شده که شامل ابوظبی، العین و بن زاید است. این شهر که اصلی ترین مقر دولت برای فعالیت های سیاسی، فرهنگی، تجاری و دولتی محسوب می گردد، امروزه جذابیت های دیگری را نیز در خود جای داده که خلاصه آن را می توان در معماری و شهر سازی شگفت انگیزی که ژاپنی ها انجام داده اند، دید. همچنین شهر ابوظبی در سال 2009 به عنوان دومین شهر گران دنیا شناخته شد.

آب و هوای شهر ابوظبی

شهر های حاشیه خلیج فارس در تمامی فصل های سال، آب و هوای گرمی را تجربه می نمایند. ابوظبی نیز به عنوان یکی از شهر های این منطقه از این قاعده مستثنی نبوده و هوای گرمی و خشکی دارد. بهتر است بدانید آب و هوای ابوظبی از ابتدای خرداد ماه تا مهر ماه، گرمترین روزهای خود را دارد. به طوری که هوای گرم و البته رطوبت با هم توام شده و نسبتا هوای غیر قابل تحملی را رقم میزند.

بهترین زمان سفر به ابوظبی

همواره سفر به شهر های حاشیه خلیج فارس جذابیت های خاص خود را دارد. برای همین اگر می خواهید به ابوظبی سفر کنید، بهترین زمان سفر از بین ماه آوریل تا ماه مه (فروردین تا خرداد) یا از سپتامبر تا اکتبر (شهریور تا آبان) است، زیرا در این ماه ها این شهر بهترین هوای خود را تجربه می نماید. همچنین اگر می خواهید سفری ارزان تر را به ابوظبی داشته باشید، می توانید در فصل گرما به این شهر سفر کنید.

جاذبه های گردشگری شهر ابوظبی

بی شک همه جای این شهر شیخ نشین جذابیت هایی دارد که هر کدام در نوع خود خاص و شگفت انگیز هستند. جذابیت هایی که شاید اگر هر یک در شهر و یا کشوری دیگر قرار داشتند، هر کدام از اصلی ترین جاذبه های آن شهر به شمار می آمدند. بنابراین در ادامه به معرفی بعضی از مهمترین جاذبه های ابوظبی می پردازیم:

مسجد شیخ زاید Sheikh Zayed Mosque

مسجد شیخ زاید، مسجدی ساخته شده از سنگ مرمر که امروزه از آن به عنوان شاهکار معماری اسلامی یاد می گردد، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری امارات را تشکیل داده است. این مسجد که در سال 2007 افتتاح شد، عظیمترین مسجد امارات است که ظرفیت بیش از 40 هزار نمازگزار را در خود جای می دهد. طراحی خاص و زیبای برگرفته از عصر عثمانی و همچنین وجود عظیمترین لوستر دنیا با بیش از 9 تن وزن، 4 مناره 107 متری، 80 گنبد مرمری، هزار ستون و حکاکی های پیچیده و منحصر به فرد، باعث شده تا مسجد شیخ زاید همچون مرواریدی در شهر ابوظبی بدرخشد.

موزه لوور ابوظبی Louvre Abu Dhabi

ابوظبی این روز ها شاهد افتتاح موزه ای به نام موزه لوور است. موزه ای که تا پیش از این در پاریس و اروپا به چشم میخورد، امروز با همین نام در شهر ابوظبی مشاهده می گردد. طراحی موزه لوور ابوظبی را معماری فرانسوی به نام جین نوول انجام داده و شامل 55 ساختمان مختلف است که 23 بخش از آن به گالری ها اختصاص دارد. این موزه که در وسط آب قرار گرفته دارای گنبدی عظیم با قطر 180 متری است که در خود آثار هنری از 13 موزه مشهور لوور را قرض گرفته و نمایش می دهد. تماشای موزه لوور، آن هم در آسیا و شهر ابوظبی خالی از لطف نخواهد بود.

پارک آبی یاس Yas Waterworld

پارک آبی یاس که در مساحت 15 هکتاری واقع شده، یکی دیگر از جاذبه های ابوظبی را از آن خود نموده است. در این پارک بیش از 450 وسیله بازی و تفریح از جمله سرسره آبی، استخر موج و … قرار گرفته است که همه روزه میزبان گردشگران از سراسر دنیا است.

شهر بازی فراری Ferrari World

شهر بازی فراری یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری در شهر ابوظبی به شمار می رود. در این شهر بازی سرپوشیده، گردشگران می توانند از سوار شدن بر بهترین و سریعترین رولر کاسترهای دنیا لذت ببرند. همچنین تماشای مسابقات هیجان انگیز فرمول یک در این مجموعه، جذابیت خاص خود را دارد.

قصر امارات Emirates Palace

قصر امارات که از 14 گنبد زیبا و چشم نواز تشکیل شده، محلی است که در آن جشن های عظیم و رسمی شهر ابوظبی انجام میگردد. تماشای این قصر از نزدیک بسیار جذاب و دلنشین است.

دهکده میراث Heritage Village

در این دهکده گردشگران می توانند از سبک زندگی مردم امارات از گذشته تا به حال آشنا شوند.

سافاری ابوظبی Desert Safari

لذت سوارشدن خودرهای آفرود در کویر واحه العین در نوع خود جذابیتی دارد که شاید نتوان آن را با هیچ چیز مقایسه کرد. همچنین شتر سواری، تماشای ستاره ها در شب و شرکت در جشن های محلی از دیگر جاذبه های سافاری ابوظبی است.

باغ وحش امارات Emirates Park Zoo

باغ وحش امارات که در فاصله 30 دقیقه ای از شهر ابوظبی قرار گرفته، مکانی است جذاب که شما به همراه بچه ها خود می توانید از تماشای حیواناتی مانند: ببرهای کمیاب سفید، زرافه ها، فیل ها، گورخرها و خرس قطبی در کنار هم لذت برید.

در پایان باید اضافه کنیم که در سال های اخیر کشور امارات به خاطر ایجاد جذابیت های فراوان گردشگری، به یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگر های سراسر دنیا شده است. ابوظبی نیز به عنوان پایتخت این کشور مدرن و پیشرفته جاذبه هایی در خود گنجانده که امروزه در نوع خود بی بدیل هستند. اگر شما هم قصد خرید تور امارات را دارید، بازدید از جذابیت های شهر ابوظبی را هرگز نباید فراموش کنید.

0

منبع: دلتابان
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1072

به "همه چیز درباره ابوظبی امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره ابوظبی امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید