نگرانی چین نسبت به استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا در کره جنوبی

به گزارش مجله مدیریت ناب، خبرنگاران: مقام های نظامی کره جنوبی تاکید کردند که چین نگرانی خود را نسبت به استقرار احتمالی سامانه دفاع موشکی جدید در کره جنوبی، اعلام نموده است.

نگرانی چین نسبت به استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا در کره جنوبی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقام های نظامی کره جنوبی تصریح کردند که در جریان گفتگوهای امروز چهارشنبه مقام های ارشد نظامی چین و کره جنوبی، پکن نگرانی خود را نسبت به استقرار سامانه جدید دفاع موشکی آمریکا در کره جنوبی اعلام نموده است.

واشنگتن در حال ارزیابی این مساله است که آیا سامانه دفاع موشکی تاد را در کره جنوبی مستقر کند یا نه. آمریکا حدود 29 هزار نظامی خود را در کره جنوبی مستقر نموده است.

مقام های آمریکایی سعی دارند تا این طور وانمود نمایند که استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در کره جنوبی، به هیچ وجه تهدید نماینده نیست. آمریکا مدعی است که این سامانه دفاع موشکی تنها برای هدف قراردادن موشک های بالستیک، خواهد بود.

در دیدار وزرای دفاع چین و کره جنوبی در سئول، وزیر دفاع چین نگرانی خود را نسبت به استقرار این سامانه دفاع موشکی اعلام نموده است. در واکنش به اظهارات وزیر دفاع چین، وزیر دفاع کره جنوبی نیز موضع سئول را به طور شفاف اعلام نموده است. وزیر دفاع کره جنوبی گفته است که تاکنون هیچ مذاکره رسمی در مورد استقرار سامانه موشکی تاد، وجود نداشته است. دفتر وزیر دفاع کره جنوبی حاضر به ارائه توضیحات بیشتر نشده است.

کره جنوبی تاکنون تمایلی برای مشارکت در سامانه های دفاع موشکی منطقه ای به رهبری آمریکا نداشته است چرا که روسیه و چین این مساله را تهدیدی برای امنیت خود می دانند.

این نخستین بار است که یک مقام رسمی عالی رتبه چینی به طور علنی نگرانی خود را نسبت به سامانه موشکی تاد در کره جنوبی، اعلام نموده است.چین علی رغم اینکه تنها متحد کره شمالی به شمار می رود، به تدریج همکاری نظامی خود با کره جنوبی را تقویت نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 534

به "نگرانی چین نسبت به استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا در کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی چین نسبت به استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا در کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید