مقاله: طرز تهیه سالاد ماکارونی

به گزارش مجله مدیریت ناب، اگه سالاد ماکارونی رو برای مهمونی تدارک میبینید احتمالا به دنبال روش های تزیین متفاوت و قشنگ ترش هم هستید. شخصا سلیقه م اینه که سالاد رو به همین سادگی توی ظرف گود بریزم و روش یکم جعفری خرد شده برای تزیین بپاشم. ولی روش جالبی که برای تزیین سالاد ماکارونی در جاهای مختلف دیدم، سالاد ماکارونی قالبی هست. انواع سالاد پاستا به دلیل همون جذب آب که شرح دادم، بعد از رفتن توی یخچال تا حدی چسبندگی پیدا میکنه. به همین دلیل اگه وقتی که کمی گرمه و هنوز توی یخچال نذاشتین، توی قالب بریزید و بعد بذارید توی یخچال حداقل دو ساعتی بمونه، شکل قالب رو به خودش میگیره و میتونید توی ظرف مورد نظرتون بر گردونیدش. برای این مقدار سالاد ماکارونی میتونید از انواع قالب های ژله بزرگ یا تک نفره بهره ببرید. یک قالب بزرگ یا حدود 8 قالب تک نفره از سالاد ماکارونی خواهید داشت.

مقاله: طرز تهیه سالاد ماکارونی

آب کم باعث مبشه مرغتون خوشمزه تر میشه همه طعم و مزه اش رو به آبش نمیده. نهایتا هم یکی دو قاشق آب باقی مونده رو به سس سالادتون اضافه کنید.

من برای این سالاد مرغ ها رو مکعبی خرد کردم. میتونید ریش ریش هم بکنید.

برای پخت مرغ کافیه که مرغ رو به همراه یک پیاز کوچیک و چند حبه سیر و نمک و فلفل با مقدار آب کم، در حد نصف لیوان بذارید روی حرارت تا بپزه. حرارت رو زیاد نکنید که بسوزه.

این مقدار موادی که توی دستور گفته شده سالاد ماکارونی برای حدود 5-6 نفر هست. اگه قراره برای تعداد بالاتر مثلا حدود 100 نفر سالاد ماکارونی تهیه کنید باید مواد رو به نسبت 15-20 برابر کنید. یعنی 3 ماکارونی خشک لازم دارید که میشه 6 بسته 500 گرمی و به همین نسبت هم سس و سبزیجات و مرغ رو زیاد میکنیم.

برای سس این سالاد میتونید ترکیب مساوی از ماست همزده و مایونز رو بهره ببرید. یه قاشق غذاخوری سرکه سفید یا آب لیمو ترش توی این ترکیب عالی میشه. توی دستور اصلی این سس یکی دو قاشق سس خردل و یکی دو قاشق عسل هم هست که خب من توی مواد اولیه نذاشتم. ولی اگه اهل چشیدن مزه های جدید هستید حتما دو مورد خردل و عسل رو هم به این سس اضافه کنید. همچنین نمک و فلفل هم اضافه کنید و سس رو اونقدری هم بزنید که ترکیب یکدست بشه.

منبع مقاله: طرز تهیه سالاد ماکارونی

انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1807

به "مقاله: طرز تهیه سالاد ماکارونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: طرز تهیه سالاد ماکارونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید