مقاله: آشنایی با دیوار و سقف کاذب

به گزارش مجله مدیریت ناب، سقف های کاذب بعد از مدتی نشست می کنند و پس از چند سال استفاده مکرر رنگ پریده و چرک آلود می شوند.

مقاله: آشنایی با دیوار و سقف کاذب

معمولا سقف کاذب گریلیوم را به صورت منفرد و یا ترکیبی با سقف های دیگر اجرا می کنند. این سقف توسط سیم، مفتول یا زنجیر از سقف اصلی آویزان می شود.

سقف کاذب گریلیوم جزء سقف های دکوراتیو است. این سقف با استفاده از ورق های آلومینیوم و آهن یا ورق های آلیاژی فراوری می شود.

در این نوع سقف، قبل از اجرای لمسهکوبی، دور سقف با چهار تراش چوبی مناسب کلاف کشی و تراز می شود. شبکه اصلیاین نوع سقف از فولاد یا چهار تراش و شبکه فرعی آن چوبی است. لمبه های چوبی از جنسچوب نراد خارجی (روسی یا مشابه آن) هستند.

این سقف پر کاربردترین نوع سقف کاذب می باشد. رابیتس ورق فولادی مشبکی است که با مفتول یا سیم آرماتوربندی به شبکه فرعی متصل می شود. ویژگی مهم رابیتس آن است که بیشتر ملات ها به آن می چسبند و ترک برنمی دارند. رابیتس در دو نوع مسطح و برجسته ساخته می شود. نوع مسطح در دهانه های کوچک و نوع برجسته در دهانه های بزرگتر به کار می رود. برای اندود کاری روی کانال های کولر و تاسیسات ساختمان نیز از رابیتس استفاده می شود.

منبع مقاله: آشنایی با دیوار و سقف کاذب

انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1795

به "مقاله: آشنایی با دیوار و سقف کاذب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آشنایی با دیوار و سقف کاذب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید