مشخصات کامل گلکسی تب S8 اولترا لو رفت

به گزارش مجله مدیریت ناب، طبق آخرین شایعه ها، سامسونگ قرار است در سال میلادی آینده از تبلت های سری گلکسی تب S8 به عنوان تبلت های پرچم دار خود رونمایی کند. طی هفته های گذشته اطلاعات زیادی از این تبلت ها در فضای مجازی دست به دست شده که مشخصات احتمالی به همراه رندر های این گجت ها را در اختیار ما گذاشته است. امروز اما در ادامه این اطلاعات، مشخصات احتمالی برترین تبلت این سری یعنی گلکسی تب S8 اولترا نیز لو رفته که در این مطلب به آنالیز آن می پردازیم.

مشخصات کامل گلکسی تب S8 اولترا لو رفت

انتظار می رود که گلکسی تب S8 اولترا از نمایشگر 14.6 اینچی با وضوح تصویر 2960 در 1848 پیکسل بهره ببرد. نمایشگر این تبلت همچون تبلت های رده بالای سامسونگ، یک پنل Super AMOLED خواهد بود که از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می نماید. گویا این نمایشگر های 120 هرتزی، برای سامسونگ بسیار گران تمام شده و به همین علت است که این غول کره ای دنیای تکنولوژی میخواهد که تعداد محدودی از گلکسی تب های S8 اولترا را وارد بازار دنیای کند. گفته می گردد حاشیه های این تبلت قدرتمند تنها 6.3 میلی متر خواهد بود، اما شکل بریدگی نمایشگر آن هنوز تعیین نیست.

طبق تصاویر و رندر های منتشر شده، بریدگی نمایشگر تبلت گلکسی تب S8 اولترا سامسونگ از دو دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی بهره می برد که یکی از آن ها لنز اولترا واید است. از نظر ظاهری، بریدگی نمایشگر این تبلت به طور قابل توجهی کوچک تر از چیزی است که در مک بوک های اپل به چشم می خورد. از قابلیت های این دو دوربین می توان به امکان ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه اشاره نمود که برای یک تبلت بسیار فوق العاده به نظر می رسد.

ابعاد این تبلت سامسونگ 208.6 در 326.4 در 5.5 میلی متر خواهد بود، در حالی که گلکسی تب S7 پلاس با ابعاد 285 در 185 در 5.7 میلی متر به بازار دنیای گجت های هوشمند عرضه شد. گلکسی تب S8 اولترا به عنوان قدرتمندترین تبلت اندرویدی سال 2022 از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 به عنوان قلب تپنده خود بهره می برد که با 8، 12 یا 16 گیگابایت رم و با حافظه داخلی 128، 256 و 512 گیگابایت در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. بعلاوه وزن این تبلت 650 گرم است و باتری 11200 میلی آمپر ساعتی آن از شارژ سریع 45 وات پشتیبانی می نماید.

باید دید که سامسونگ شارژر 45 واتی این تبلت را درون جعبه آن قرار می دهد یا خیر. سیستم دوربین عقب گلکسی تب S8 اولترا سامسونگ از یک لنز اصلی 13 مگاپیکسلی و یک لنز فوق عریض 6 مگاپیکسلی تشکیل می گردد. رابط کاربری One UI 4.1 مبتنی بر اندروید 12 هم روی این تبلت اجرا می گردد. گفته می گردد که قابلیت تازه Extra Dim برای خستگی کمتر چشم و نسخه حالت عمودی اپلیکیشن Samsung DeX هم در این تبلت در دسترس کاربران خواهد بود.

همان طور که می دانید، سامسونگ میخواهد تا سری تازه تبلت های پرچم دار خود را برخلاف مدل های نسل گذشته و کاملا مشابه با پرچم داران سری S در سه مدل رونمایی و راهی بازار کند، بنابراین می توان گفت که سال 2022 برای غول فناوری کره ای از اتفاقات مهم و حیاتی پر خواهد بود. به این علت که این شرکت وارد رقابتی فوق العاده حساس با رقبای قدرتمندش خواهد شد و باید در تمامی زمینه ها عملکرد بسیار خوبی داشته باشد تا بتواند همچنان به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده گوشی هوشمند در دنیا شناخته گردد.

گلکسی تب S8 پلاس، دیگر تبلت سری S8، پیش تر در فهرست وب سایت گیک بنچ دیده شد. مطابق انتظار پردازنده ای که در فهرست گیک بنچ برای این محصول دیده شده، اسنپدراگون اسنپدراگون 8 نسل 1 است که از یک هسته با فرکانس 3.0 گیگاهرتز، سه هسته با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته با فرکانس 1.9 گیگاهرتز بهره می برد. در واقع این هسته ها همان Cortex-X2، Cortex-A710 و Cortex-A510 هستند که گفته می گردد به ترتیب جانشین Cortex-X1، Cortex-A78 و Cortex-A55 شده اند.

در تست های تک هسته ای و چند هسته ای گیک بنچ، گلکسی تب S8 پلاس پیروز به دریافت امتیاز های به ترتیب 1211 و 3193 شده که نتیجه نسبتا خوبی محسوب می گردد، اما ممکن است که این نتایج هنوز با نتایج نهایی این تبلت فاصله داشته باشد. طبق گفته جان پراسر، محتمل ترین تاریخ برای رونمایی از محصولات تازه سامسونگ 8 فوریه (19 بهمن ماه) است.

بر اساس آخرین شایعه ها، سامسونگ مدل پایه تب S8 اولترا را 1.39 میلیون وون کره (1187 دلار) قیمت گذاری خواهد نمود. قیمت قدرتمندترین مدل هم احتمالا 1.4 میلیون وون خواهد بود. در نهایت باید دید که در روز های آینده، چه اطلاعاتی درباره تاریخ و قیمت این محصولات پرچم دار سامسونگ منتشر خواهد شد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1912

به "مشخصات کامل گلکسی تب S8 اولترا لو رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات کامل گلکسی تب S8 اولترا لو رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید