مسافرت را به بعد از دریافت واکسن موکول کنید، تزریق 755 هزار دُز واکسن در استان تهران

به گزارش مجله مدیریت ناب، استاندار تهران گفت: خواهشمندیم مردم سفر های خود را به فرصت های بعد دریافت واکسن موکول نمایند.

مسافرت را به بعد از دریافت واکسن موکول کنید، تزریق 755 هزار دُز واکسن در استان تهران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران با اشاره با اشاره به شروع محدودیت های منع تردد از 12 تا 17خرداد ماه، گفت: از مردم و شهروندان خواهشمندیم که سفر های خود را به فرصت های بعد دریافت واکسن موکول نمایند.

وی با اشاره به شناسایی جهش ویروس هندی کووید 19 در برخی استانها، گفت: قطعا این مسافرت ها باعث چرخش ویروس شده و مجددا استان هایی که از این ویروس در امان هستند را دچار بحران خواهند کرد.

استاندار تهران در خصوص شناسایی 6 نفر از مسافرین پرواز هند به ایران، توضیح داد: در اولین پرواز از هند به ایران 6 نفر مبتلا به ویروس کووید 19 به وسیله معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران شناسایی شدند که متاسفانه برخی از مسافرین همکاری لازم را نداشتند، به همین دلیل ستاد استانی تکلیف نموده است که همه مسافرین باید حتما موارد قرنطینه را رعایت نمایند؛ چراکه هیچ شخصی از این قرنطینه و انجام تست معاف نبوده و اگر کسی از پروتکل ها و مصوبات ستاد ملی سرپیچی کند از قانون تخطی نموده و با آن برخورد قضایی و حقوقی خواهد شد.

کاهش 8 درصدی بستری های کرونایی بالای 80 سال/755 هزار واکسن در استان تهران تزریق شده است

استاندار تهران با اشاره به 74 پایگاه و مرکز برای انجام واکسیناسیون از تزریق 755 هزار واکسن در استان تهران اطلاع داد.

محسنی بندپی با اشاره به مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی از سازمان های بیمه گر، گفت: سازمان تامین اجتماعی کشور 300 میلیارد تومان مطالبات دانشگاه ها را پرداخت نموده است.

وی اضافه کرد: کادر درمان و کسانی که در حوزه سلامت و پیشگیری و درمان بیماران کووید 19 در این استان مشغول فعالیت هستند، اولین گروهی بودند که واکسن را دریافت کردند و تا به امروز هیچ مورد خاصی از ابتلا و فوت این افراد گزارش نشده که این امر حاکی از اثربخشی واکسن است.

استاندار تهران بیان نمود: افراد بالای 80 سال گروه بعدی در نوبت دریافت واکسن بودند که آنالیز های آماری در هفته های اخیر نشان می دهد که 10.6 درصد بستری این گروه سنی در هفته گذشته به 8 درصد در این هفته کاهش پیدا نموده است.

محسنی بندپی گفت: در استان تهران 74 پایگاه و مرکز برای انجام واکسیناسیون در نقاط مختلف پیش بینی شده است که از استاندارد های لازم برخوردار است و تا به امروز هم 755هزار واکسن در استان تهران تزریق شده است.

کاهش 49 درصدی فوتی های کرونایی در استان تهران/از هرگونه عادی انگاری پرهیز گردد

استاندار تهران گفت: هرگونه عادی انگاری و رها کردن مسأله نظارت و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می تواند شرایط را به حالت صعودی برگرداند.

محسنی بندپی گفت: در این استان نسبت به پیک بیماری 49 درصد کاهش بستری بیماران عادی را داریم؛ ضمن اینکه 29.5 درصد بستری بیماران ویژه کاهش پیدا نموده است و شاهد کاهش 49 درصدی فوتی ها در سطح استان هستیم.

وی توضیح داد: این آمار نشان دهنده آن است که توانسته ایم با اتخاذ تدابیر و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اطلاع رسانی خوبی که در رسانه ها و همکاری مردم و اصناف وجود داشته، توفیقاتی را برای استان تهران با پیچیدگی های خاص خود در مدیریت بیماری کرونا کسب کنیم.

استاندار تهران ادامه داد: واقعیت این است که هنوز به درجه ای از ثبات و پایداری نرسیدیم و هرگونه عادی انگاری و رها کردن مسأله نظارت و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می تواند شرایط را به حالت صعودی برگرداند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1684

به "مسافرت را به بعد از دریافت واکسن موکول کنید، تزریق 755 هزار دُز واکسن در استان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافرت را به بعد از دریافت واکسن موکول کنید، تزریق 755 هزار دُز واکسن در استان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید