مرمت بازار تبریز نشان دهنده احترام مردم و مسئولان تبریز به بافت های تاریخی است

به گزارش مجله مدیریت ناب، معاون میراث فرهنگی کشور گفت: مرمت بازار تبریز پس از آتش سوزی به علت داشتن دانش تاریخی و سنتی به سرعت اجرا شده و این موضوع نشان دهنده پویایی و احترام مردم و مسئولان تبریز به بافت های تاریخی است.

مرمت بازار تبریز نشان دهنده احترام مردم و مسئولان تبریز به بافت های تاریخی است

به گزارش خبرنگاران، محمدحسن طالبیان در آیین افتتاح دهمین اجلاس بین المللی رشد و توسعه شهری که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار گردید، اظهار کرد: موضوع حفاظت از بافت های تاریخی یکی از چالش های مهمی است که تنها فقط مربوط به ایران نبوده، بلکه مربوط به کشورهای مختلف است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در کشور ما به این موضوع به خوبی پرداخت شده و همچنین این موضوع در سال های اخیر به یک جریان پویا و یک مطالبه اجتماعی تبدیل شده است.

طالبیان با بیان این که وضعیت کشور ما از نظر میزان حفاظت از بافت های تاریخی بهبود یافته است، گفت: امروزه وضعیت ما نسبت به گذشته بهتر شده و تخریب عمدی بناهای تاریخی به کمتر از دو درصد رسیده است؛ این مقدار در یزد حدود صفر درصد بوده و در سطح کشور نیز در حال حاضر بیش از دو هزار پروژه مرمت در حال اجرا است.

طالبیان در مورد اهمیت تبریز، بیان نمود: تبریز یک شهر یگانه بوده و یک نظام مالی و اجتماعی پیچیده ای در آن بر جا است که از این نظر در سطح ایران و دنیا اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: باید از بلندی سازی های ناهمگن در اطراف بازار تبریز و همچنین از توسعه های بی رویه در سطح شهر جلوگیری کرد.

وی در خاتمه اعلام کرد: ما هیچ وقت آینده پایداری را نخواهیم داشت مگر این که راه آن را از گذشته خود عبور داده و از آثار تاریخی خود مواظبت کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 323

به "مرمت بازار تبریز نشان دهنده احترام مردم و مسئولان تبریز به بافت های تاریخی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت بازار تبریز نشان دهنده احترام مردم و مسئولان تبریز به بافت های تاریخی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید