بانک ها به جای بنگاه داری تامین منابع نمایند

به گزارش مجله مدیریت ناب، استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش و صندلی بانک ها در توسعه کشور و جنگ مالی گفت: بانک ها به جای بنگاه داری باید تامین منابع نمایند.

بانک ها به جای بنگاه داری تامین منابع نمایند

به گزارش خبرنگاران به نقل از استانداری آذربایجان شرقی محمدرضا پورمحمدی سه شنبه 26 آذر در همایش یک روزه مدیریت و کسب و کار در تالار وحدت دانشگاه تبریز، اظهار کرد: بیش از 60 درصد منابع بانک های آذربایجان شرقی در استان هزینه می گردد و با کوشش های اجرا شده 2 هزار میلیارد تومان از منابع مس به بانک های استان برگشته است؛ بر این اساس بانک ها باید منابع لازم را در اختیار فراوریکنندگان قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه ایران کلکسیون وسیع توانمندی ها و قابلیت هایی است که هنوز نتوانسته ایم از آنها بهره گیری کافی کنیم، اضافه نمود: در آذربایجان شرقی نیز یک درصد منابع مس دنیا قرار گرفته است و این خطه دارنده مقام اول منابع طلای ایران محسوب می گردد، ضمن اینکه منابع عظیم کائولین و پرلین نیز در این استان وجود دارد که برای بهره برداری از آنها هنوز اقدام نشده است.

پورمحمدی اظهار کرد: البته اقدامات اخیر در مورد بخش معدن در آذربایجان شرقی قابل توجه بوده است؛ از جمله عملیات اجرایی ذوب مس در ورزقان در حال اجرا بوده و 85 درصد پیشرفت کار دارد که با بهره برداری از آن برای بیش از 50 هزار نفر اشتغال به دنبال خواهد داشت.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: بهره برداری از ذخایر عظیم معدنی نفلین سنیت سراب نیز هزاران نفر اشتغال به دنبال دارد که در واقع در شرایط کنونی پادزهر تحریم و مقابله با جنگ مالی استکبار بر ضد ایران است.

وی گفت: اقتصاد کشور باید به دانشگاه تکیه کند؛ بر این اساس شرایط کنونی نیز اقتضا می نماید که راهبردها و روش ها عوض گردد و در این راستا ماموریت اول دانشگاه فراوری علم است البته علمی که باید برای برطرف نیازهای جامعه کاربرد داشته باشد.

پورمحمدی با تاکید بر این که مقابل تحریم ها سفت و سخت ایستاده ایم و به دنبال رونق فراوری هستیم، ادامه داد: جنگ تمام عیار استکبار دنیای با ایران جنگ مالی است و جامعه باید آن را به طور جدی بپذیرد.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: آمریکا به دنبال بازدارندگی چرخ های مالی کشور و تحریم همه نیازهای جامعه می باشد، ولی با این وجود صادرات مسائل آرایشی و خودروهای لوکس را محدود نمی نماید تا فاصله طبقاتی ایجاد کند.

پور محمدی همچنین با بیان اینکه شرایط مالی به خوبی پیش می رفت و در سالهای 95 و 96 از تورم 40 درصدی به 12 درصد درسیدیم، گفت: اما آمریکا با خروج از برجام فشار مالی بر ایران را تشدید کرد و با بد عهدی به دنبال ضربه زدن به کشور و اقتصاد ماست.

وی با تاکید بر اینکه باید با عوامل تصنعی و انحصار در کشور مبارزه گردد، اضافه نمود: به طور مثال نهاده های دامی در استان کنترل شد چون عوامل تصنعی و انحصاری از بین رفت؛ خیلی از کالاها هم همین طور است که باید انحصار شکنی گردد تا شرایط مالی کنترل گردد.

پورمحمدی همچنین ادامه داد: تبریز پایتخت کیف و کفش ایران است که ظرفیت بالای مالی محسوب می گردد، این در حالی است که کفش های چینی دستفروشان که با قیمت پایین خود خریداران را فریب می دهند، قاتل سلامتی هستند.

وی یادآور شد: باید از تمام ظرفیت های استان در جهت مقابله با تحریم ها استفاده کنیم و مدیریت و کسب و کار می تواند روشی برای رونق فراوری در کشور باشد.

پورمحمدی گفت: اکنون عرصه رقابت و جنگ مالی ما را بیشتر به هم نزدیک نموده است و بر این اساس دنبال منافع ملی خودمان هستیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 632

به "بانک ها به جای بنگاه داری تامین منابع نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک ها به جای بنگاه داری تامین منابع نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید