فضاپیمای ناسا روی قمرهای مشتری و زحل فرود می آید

به گزارش مجله مدیریت ناب، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، شرکت نرم افزاری رایانشی Autodesk با همکاری آزمایشگاه JPL ناسا مشغول آنالیز راه های جدیدی هستند تا یک لندر یا فضاپیمایی بسازند که روی قمرهای مشتری یا زحل فرود می آید.

فضاپیمای ناسا روی قمرهای مشتری و زحل فرود می آید

مارک دیویس مدیر ارشد تحقیقات صنعتی اتودسک هنگامیکه برای نخستین بار درباره همکاری در این زمینه با JPL مذاکراتی انجام داد، ناسا چندان تمایلی نداشت. اما هنگامی که Autodesk نشان داد با طراحی بهتر و مواد جدید می توان فضاپیماهایی با 30 درصد کارآمدی ساخت، توجه ناسا جلب شد.

اتودسک این فرایند را generative design نامیده است. این طراحی با استفاه از ماشین های هوشمند و خدمت ابر حسابرسی طیف وسیعی از طرح ها را با توجه به محدودیت های مهندسان ارائه می نماید. اتودسک از این سیستم در مسابقات فرمول 1 نیز استفاده نموده است.

به گفته اتودسکgenerative design به مهندسان اجازه می دهد طی دو تا چهار هفته طراحی هایی انجام دهند. این روند بسیار سریع تر از فرایند استاندارد 2تا4 ماهه طراحی است.

به هرحال اتودسک امیدوار است این فناوری به ناسا یاری کند تا لندری برای فرود در قمرهای زحل یا مشتری بسازد و به این ترتیب مسیر برای ساخت مقرهای مسکونی انسان هموارتر گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 91

به "فضاپیمای ناسا روی قمرهای مشتری و زحل فرود می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضاپیمای ناسا روی قمرهای مشتری و زحل فرود می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید