فتح الله زاده مردانگی کرد، ریشه مسائل استقلال در وزارت ورزش است

به گزارش مجله مدیریت ناب، به گزارش خبرنگاران، محمد نوری پیشکسوت و عضو پیشین کمیته فنی باشگاه استقلال در خصوص بدهی به بازیکنان خارجی گفت: بدهی هایی که الان گریبان این باشگاه را گرفته و به طور کلی بسیاری از مشکلاتی که استقلال با آن روبرو است، ریشه در سو مدیریت دارد و این سو مدیریت هم به وزارت ورزش باز می گردد.

فتح الله زاده مردانگی کرد، ریشه مسائل استقلال در وزارت ورزش است

نوری که در برنامه زنده تلویزیونی سلام صبح بخیر صحبت می کرد در این خصوص شرح داد: وقتی وزارت ورزش مدیرانی بدون رزومه ورزشی، بدون سابقه استقلالی و بدون تجربه برای مدیریت در این باشگاه بزرگ می گذارد، نتیجه اش همین می گردد. استقلال در همه این سالهای گذشته بابت نداشتن مدیران باتجربه ضربه خورده است.

وی اضافه کرد: نگاه وزارت ورزش به پرسپولیس نسبت به استقلال بهتر و حمایتی تر است. وزارت در این سال ها خیلی وقت ها می توانست نگاهی بهتر و حمایتی تر به استقلال داشته باشد تا این تیم هم با مسائلی که الان روبرو است دست به گریبان نگردد. در سالهای گذشته پول کمی به این باشگاه نیامده اما معلوم نیست این پول ها کجا هزینه شده که این حجم بدهی باقی مانده است.

پیشکسوت آبی پوشان شرح داد: مثلاً تیم ما در سالهای گذشته بابت فروش بازیکن درآمدهایی داشته و من شنیده ام که پول اسپانسر را هم تا یکی دو سال بعد پیش خور شده است. حالا سوال من این است پول فروش مجید حسینی، تیام، صیاد منش و پول هایی که از اسپانسر گرفته شده کجا هزینه شده که الان این همه هم پرونده شکایتی آمده و مشخص شد که تیم این میزان بدهکاری دارد.

نوری با انتقاد از فتحی و تیم مدیریتی وی بیان داشت: بزرگ ترین خیانت در زمان مدیریت فتحی به استقلال شد. سئوال ها و ابهامات زیادی به آن دوره باز می گردد که مهمترینش اخراج شفر بود. چرا در حالی که تیم با شفر فرصت قهرمانی داشت او را برکنار کردند و بعد از آن هم رفتار خوبی با او صورت نگرفت تا هم فرصت قهرمانی از دست برود و هم حالا شفر و دستیارانش هم طلبکار عمده باشگاه باشند.

عضو پیشین کمیته فنی استقلال خاطرنشان ساخت: آوردن بازیکنان بدون رزومه در سنوات گذشته هم معضل بزرگی است اما پاسخ نخواستن از مدیرانی که مسبب حضور این بازیکنان شدند هم معضل دیگری است. چرا مدیری که بویان آسیب دیده را به استقلال آورد الان نباید پاسخگو باشد؟ چرا آنهایی که مسبب حضور بازیکنان بی کیفیتی مثل الحاجی گرو، ایسما، نیومایر بودند باید خیلی راحت از این تیم جدا شوند و حتی پست بهتری بگیرند. این ها ابهاماتی است که باید وزارت ورزش پاسخ بدهد. متأسفانه هیچ نظارتی بر کار مدیران گذشته صورت نگرفته تا شائبه هایی در این خصوص ایجاد گردد.

مدافع پیشین آبی پوشان در ادامه اضافه کرد: من به چشم خودم ندیدم اما شنیده ام و شواهد هم نشان می دهد برای استقلالی شدن این بازیکنان کم کیفیت خارجی دست های پشت پرده در کار بوده و این بازیکنان را دلالان به تیم تحمیل کرده اند. بازیکنانی که در حد لیگ دو ایران هم نبودند از خارج با هزینه های گزاف آمدند و باز هم تاکید می کنم استخدام این بازیکنان خیانت است و وزارت ورزش باید از مدیران قبلی پاسخ بخواهد.

نوری در خصوص حضور فتح الله زاده در باشگاه بیان داشت: وقتی شنیدم ایشان قبول مسئولیت کردند تعجب کردم. فتح الله زاده مردانگی کرد که مسئولیت باشگاه را در این برهه حساس پذیرفت. اما متأسفانه شنیده ام خیلی ها که ادعای استقلالی بودن دارند و ادعای رفاقت با فتح الله زاده می کردند امروز پشت او را خالی کرده و حتی پیشنهاد همکاری با او در استقلال را رد کرده اند و این خیلی ناراحت کننده است.

وی تاکید کرد: حالا که فتح الله زاده آمده انتظار دارم وزارت ورزش نیز حمایت بهتری از استقلال نماید و اجازه ندهد معضلات و مسائل قبلی یکی دو سال دیگر هم این تیم را زمین گیر کند. فتح الله زاده به تنهایی نمی تواند مسائل استقلال را حل نماید. هواداران ما که بهترین و نجیب ترین هواداران هستند باید در این روزها پشت مدیرعامل باشند و پیشکسوتان هم از باشگاه حمایت کنند. نقش وزارت ورزش هم بسیار مهم است.

پیشکسوت استقلال در سرانجام نیز با گلایه از رفتار امیرحسین فتحی مدیرعامل پیشین استقلال گفت: ایشان روزی که برای اولین بار مدیر شدند نزد پیشکسوتان آمدند و برای نشستن پشت میز مدیریت رخصت گرفتند. اما گذشت زمان رفتار و منش او را نسبت به پیشکسوتان تا حدی تغییر داد که قبل از برکناری اش بزرگی مثل علی جباری برای آن که 20 دقیقه وقت ملاقات از او بگیرد دو هفته درخواست داشت و در آخر هم فتحی نپذیرفت 20 دقیقه جباری و چند پیش کسوت دیگر را ببیند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 818

به "فتح الله زاده مردانگی کرد، ریشه مسائل استقلال در وزارت ورزش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فتح الله زاده مردانگی کرد، ریشه مسائل استقلال در وزارت ورزش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید