طرز تهیه شیرینی مشهدی خوشمزه

به گزارش مجله مدیریت ناب، در گزارش زیر شما را با نحوه درست کردن شیرینی مشهدی خوشمزه آشنا می کنی

طرز تهیه شیرینی مشهدی خوشمزه

به گزارش، از شیرینی های سنتی کشور عزیزمون میتوان به شیرینی مشهدی اشاره کنیم که ترکیب ساده و آسونی داره. این شیرینی از دو لایه تشکیل شده است که با استفاده از مارمالا به هم متصل میشن، شما میتوانید از انواع مارماد میوه ای برای این شیرینی بهره ببرید که بسیار خوشمزه و پر هوادار هست. در ادامه با نحوه درست کردن شیرینی مشهدی خوشمزه آشنا می شوید.

پودر قند: 100 گرم

روغن جامد: 300 گرم

شربت بار یا عسل گرم: 60 گرم

شیر: 60 گرم

وانیل: مقداری

تخم مرغ: یک عدد

آرد: 600 گرم

مارمالاد یا ژله مغزی: به مقدار لازم

پودر نارگیل و مغز پسته: به مقدار لازم (جهت تزیین)

ابتدا روغن و پودر قند را بزنید تا نرم و سبک گردد. به ترتیب شربت یا عسل، تخم مرغ، شیر و وانیل را اضافه نموده و مواد را مخلوط کنید. (نباید مواد را زیاد هم بزنید. در حد مخلوط شدن و یکدست شدن)

سپس آرد را افزوده و با قاشق به آرامی فقط در حد یکدست شدن کامل هم بزنید نه بیشتر. خمیر کمی حالت چسبنده دارد که با قرار دریافت در یخچال از حالت چسبندگی خارج می گردد. خمیر را داخل نایلون ریخته و در یخچال به مدت دو تا سه ساعت گذاشته تا خنک گردد. سپس خمیر را مابین دو نایلون به ضخامت 2 میلی متر باز نموده و کاتر بزنید. برای قالب زدن هم می توانید به مقدار خیلی کم آرد زیر خمیر بریزید (به مقدار خیلی کم).

در سینی خمیر کاتر زده شده چیده و با حرارت 150 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه داخل فر قرار دهید. البته با توجه به متفاوت بودن حرارت فر ها این زمان ممکن است تغییر کند باید کمی تغییر رنگ بدهد. بعد از خنک شدن مابین شیرینی ها مارمالاد گذاشته و رویش را با مغز پسته و پودر نارگیل تزیین نمایید. ضمناً برای چسبیدن مواد به رویه از عسل گرم بهره ببرید.

1- این دستور بسیار راحت تهیه می گردد و نکته خاصی ندارد. جز اینکه خمیر ورز داده نگردد و فقط در حد مخلوط شدن جمع گردد. اگر این خمیر را ورز دهید سریع به روغن می افتد و شیرینی بی کیفیت می گردد.

2- برای نگهداری این شیرینی می توان بیسکویت ها را آماده کرد و بدون مارمالاد میانی خیلی خوب و محفوظ بسته بندی کرد و در فریزر گذاشت. حداقل 12 ساعت قبل از سرو باید مارمالاد یا مغزی را بین شیرینی ها گذاشته تا مارمالاد یا مغزی به خورد بیسکویت ها برود.

3- با مارمالاد میانی هم می توان فریز کرد، ولی روش بالا بهتر است. از هر نوع مارمالاد دلخواه می توان استفاده کرد.

4- شیرینی آلمانی معمولا دو سه روز بعد از پخت جاافتاده تر و خوشمزه تر می گردد.

5- دقت کنید که شیرینی مشهدی را به موقع از فر خارج کنید وگرنه خشک میشه.

6- برای نگهداری حتما شیرینی ها را حتما در ظرف در بسته نگهداری کنید.

منبع: گل من و تو

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 759

به "طرز تهیه شیرینی مشهدی خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی مشهدی خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید