شمار موارد کرونا از 9 میلیون گذشت، اوج گیری شیوع در برزیل و هند

به گزارش مجله مدیریت ناب، شمار موارد جهانی عفونت با ویروس جدید کرونا روز دوشنبه 2 تیر از 9 میلیون مورد گذشت، برزیل و هند شاهد اوج گیری عفونت بودند و آمریکا، چین و سایر کشورها شیوع های جدید را گزارش کردند.

شمار موارد کرونا از 9 میلیون گذشت، اوج گیری شیوع در برزیل و هند

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز نخستین مورد عفونت با ویروس جدید کرونا در اوائل ژانویه از چین گزارش شد و تا میانه ماه مه طول کشید تا شمار موارد عفونت به 4.5 میلیون برسد. اما فقط پنج هفته طول کشید تا این شمار دو برابر گردد و 9 میلیون مورد برسد.

آمریکا با 2.2 میلیون مورد یعنی 25 درصد کل موارد عفونت در راس سایر کشورها واقع شده است.

آخرین آمارها همچنین نشان می دهد که بیماری به با بیشترین سرعت در آمریکای لاتین در حال گسترش است و این بخش از دنیا اکنون 23 درصد کل موارد بیماری را دارد.

کشور برزیل در آمریکای لاتین پس از ایالات متحده آمریکا از لحاظ شمار موارد عفونت در رده دوم واقع شده است و هند در حال پشت سرگذاشتن روسیه و رسیدن به رده سوم در شمار عفونت ها است.

افزایش عفونت های دنیای با وجود همه اقدامات در کشورها برای مهار همه گیری کرونا با سرعتی حدود یک تا دو درصد در روز از آغاز ماه ژوئن (اوائل خرداد) ادامه یافته است.

شمار مرگ های ناشی از کرونا نیز در طول هفت هفته دو برابر شده و اکنون از 464000 مورد گذشته است.

بحران در بزریل با افزایش موارد تلفات به بالای 50000، نبود آزمایش های گسترده و منصوب نشدن وزیر دائمی بهداشت در حال عمیق تر شدن است.

شمار تلفات در آمریکا به حدود 120000 نفر رسده است و شمار موارد عفونت پس از فرایند کاهشی که بیش از یک ماه طول کشید، دوباره رو به افزایش است و ماسک زدن هنوز در اغلب ایالت ها اجباری نیست.

چین نیز در حال کوشش برای مهار کردن شیوعی تازه در پکن است و تاکید می نماید ظرفیت انجام بیش از یک میلیون آزمایش در روز را فقط در این شهر دارد.

آمریکا در بهترین وضعیتش در سراسر این کشور 594000 آزمایش انجام داده است، اما اغلب شمار روزانه آزمکایش ها کمتر از نیم میلیون مورد در روز بوده است.

حتی در آلمان، کشوری که در مهار شیوع کرونا و محدود کردن تلفات پیروز بوده است، میزان عفونت ها دوباره دارد بالاتر از حدی که برای مهار درازمدت بیماری ضروری است افزایش یافته است. استرالیا نیز در حال مبارزه با افزایش موارد بیماری در ایالت ویکتوریا در این کشور است.

در عین حال نقاط روشنی هم دیده می گردد، اسپانیا دارد مرزهایش را می گشاید، شمار مرگ ها در ایتالیا که قبلا یک کانون داغ شیوع بود دارد پایین می آید و یونان دوباره از گردشگران خارجی استقبال می نماید.

حدود نیمی از همه موارد گزارش شده عفون بهبود یافته اند، گرچه احتمالا این میزان باید بالاتر باشد چرا که بعضی از کشورها شمار بهبودیافتگان را اعلام نمی نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 947

به "شمار موارد کرونا از 9 میلیون گذشت، اوج گیری شیوع در برزیل و هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار موارد کرونا از 9 میلیون گذشت، اوج گیری شیوع در برزیل و هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید