سنگ کلیه را با این دمنوش نابود کنید

به گزارش مجله مدیریت ناب، یکی از وحشتناک ترین دردهایی که انسان می تواند تجربه کند، مربوط به سنگ کلیه است.

سنگ کلیه را با این دمنوش نابود کنید

میوه نسترن نقش موثری در دفع سنگ کلیه دارد. نسترن، نوعی رز وحشی با گل های ریز است که به رنگ های سفید، قرمز و زرد یافت می گردد و بوی کم، اما مطبوعی دارد. قسمت های مورد استفاده این گیاه، میوه تازه یا خشک شده، برگ و گل آن است. خبرنگاران در این مطلب بعضی از خواص نسترن را آنالیز می نماید.

ترکیبات میوه نسترن

میوه نسترن سرشار از ویتامین C است؛ به طوری که در 100 گرم آن، 600 میلی گرم ویتامین C وجود دارد، در حالی که در 100 گرم پرتقال فقط 50 میلی گرم ویتامین C موجود است؛ بنابراین میزان ویتامین C میوه نسترن 12 برابر پرتقال و 3 برابر لیموترش است.

خواص قلبی و عروقی نسترن

نسترن در درمان بیماری های قلبی مفید است بعلاوه میوه نسترن سبب کاهش فشار خون می گردد. نسترن تپش قلب را رفع می نماید برای این منظور 10 گرم میوه نسترن را سه ساعت در 300 سی سی آب خیس کنید سپس 5 دقیقه آن را بجوشانید و بگذارید 15 دقیقه دَم بکشد؛ روزانه 3 فنجان از این دمنوش را میل کنید.

خواص گوارشی نسترن

میوه نسترن، مقوی معده است. این دمنوش اسهال، انقباض ماهیچه های معده و انگل روده را از بین می برد.

اثر های نسترن بر دستگاه ادراری

یکی از خواص شگفت انگیز میوه نسترن درمان تورم کلیه و مجاری ادراری است. میوه نسترن نقش موثری در دفع سنگ کلیه دارد برای این منظور 15 گرم میوه خرد شده نسترن را در 300 سی سی آب بجوشانید و بگذارید 15 دقیقه دم بکشد. قبل از هر وعده غذایی یک لیوان از این دمنوش را میل کنید. می توانید برای درمان بند آمدن ادرار نیز از این دستور بهره ببرید.

نسترن تاثیر بسزایی در درمان نقرس دارد. برای بهبود شکستگی استخوان، ضمادی از برگ نسترن درست کنید و آن را روی محل شکستگی قرار دهید.

اثر های نسترن بر دستگاه عصبی

میوه نسترن خاصیت آرام بخشی دارد و بی خوابی را رفع می نماید. دمنوش میوه نسترن را در جهت رفع غم و اندوه می توان استفاده کرد.

خواص پوستی نسترن

نسترن سرعت جریان خون را در پوست افزایش می دهد و پوست را لطیف می نماید. دم نموده برگ و گل نسترن برای شست وشوی زخم و سوختگی ها استفاده می گردد.

طرز تهیه دمنوش

سه قاشق غذاخوری میوه خردشده نسترن را در آب جوش بریزید. اجازه دهید این دمنوش 15 تا 20 دقیقه دم بکشد سپس آن را صاف و میل کنید. این دمنوش را می توان روزانه سه بار مصرف کرد.

موارد منع مصرف میوه گل نسترن

میوه گل نسترن قند خون را کاهش می دهد بنابراین مبتلایان به دیابت Diabetes باید در مصرف این دمنوش احتیاط نمایند؛ استفاده از دمنوش میوه گل نسترن برای زنان باردار ممنوع است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب برای رفع نفخ شکم چه بخوریم؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 3 مرداد 1401 بروزرسانی: 3 مرداد 1401 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2051

به "سنگ کلیه را با این دمنوش نابود کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگ کلیه را با این دمنوش نابود کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید