خبرنگاران رییس جهاد کشاورزی: کشت گلخانه ای در شمال کرمان به مرز 250هکتار رسید

به گزارش مجله مدیریت ناب، کرمان - خبرنگاران - به گفته رییس جهاد کشاورزی استان کرمان سطح گلخانه های شمال این استان از 70 هکتار ابتدای دولت یازدهم اینک به مرز 250هکتار رسیده و در این زمینه 400 میلیارد تومان در مجموع تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

خبرنگاران رییس جهاد کشاورزی: کشت گلخانه ای در شمال کرمان به مرز 250هکتار رسید

عباس سعیدی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران به نامگذاری امسال با عنوان رونق فراوری توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره نمود و گفت: برای توسعه گلخانه ها در شمال استان باید زمان بیشتری گذاشت زیرا هر هکتار گلخانه هیدروپونیک برای بیش از 10 نفر اشغال ایجاد می نماید و علاوه بر این محصولات سالمی در این گلخانه ها فراوری می گردد و اشتغال این بخش پایدار است.

سعیدی از گلخانه ها به عنوان چاه نفت نام برد و گفت: بخش کشاورزی با فراوریات متنوع خود در سالهای تحریم توانسته بخوبی غذای مردم را تامین کند و استان کرمان به عنوان یکی از مناطق مستعد کشاورزی در این زمینه عملکرد قابل قبولی از خود بجا گذاشته است .

وی به کمبود منابع آبی در استان کرمان اشاره و توضیح داد: کمبود منابع آبی و کاهش کیفیت آب در کرمان مانع افزایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در این استان شده و در راستای اجرای طرح توسعه سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای و کشت های جایگزین برنامه ریزی شده است.

سعیدی ایجاد و راه اندازی گلخانه ها را یکی از اولویت های مهم وزارت جهاد کشاورزی گفت و گفت: در این راستا امسال 100 هکتار برنامه کشت گلخانه ای در استان کرمان داریم و سال گذشته این رقم 45 هکتار بود.

وی ایجاد گلخانه ها را فرصتی برای سرمایه گذاری بیان کرد و اضافه نمود: بازگشت سرمایه در این طرح ها ظرف 2 تا سه سال است و مهم تر اینکه هماکنون زمینه صادرات محصولات گلخانه ای از هر حیث فراهم است.

رییس جهاد کشاورزی شمال استان کرمان مزیت های کشت گلخانه ای را برشمرد و گفت : به ازای هر هکتار گلخانه در استان کرمان بین 10 تا 12 نفر اشتغال ایجاد می گردد و این در حالیست که تسهیلات بانکی برای گلخانه بدون محدودیت پرداخت می گردد.

سعیدی همچنین به فرایند رو به رشد کشت کیاهان دارویی در استان اشاره نمود و گفت : توسعه کشت گیاهان دارویی در اولویت کار ما به علت مالی و کم حجم بودن آن و در دستور کار قرار گرفته و در این راستا جایگزین اراضی کم بازده را داشتیم که سه هزار و 500 هکتار افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی اجرا شد.

وی ادامه داد: برای توسعه کشت گیاهان دارویی در استان 50 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و سطح زیر کشت از 680 هکتار به یکهزار و 131 هکتار رسیده است.

ر

منبع: ایرنا
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1206

به "خبرنگاران رییس جهاد کشاورزی: کشت گلخانه ای در شمال کرمان به مرز 250هکتار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس جهاد کشاورزی: کشت گلخانه ای در شمال کرمان به مرز 250هکتار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید