مسکو همکاری های خود در بخش گردشگری را با ایران افزایش می دهد

به گزارش مجله مدیریت ناب، کمیته گردشگری شهر مسکو، طی همکاری با کمیته دولتی گردشگری جمهوری تاتارستان، برای نمایندگان صنعت گردشگری ایران سفری به منظور آشنایی با مقاصد توریستی کشور روسیه در روز های 6 تا 14 تیرماه، برگزار کردند.

مسکو همکاری های خود در بخش گردشگری را با ایران افزایش می دهد

به گزارش روابط عمومی کمیته توریستی شهر مسکو در ایران، طی این تور آشنایی با این جاذبه ها، مصاحبه های تجاری بین نمایندگان مسکو، کازان و ایران شکل گرفت و نمایندگان شهر های مختلف گزارشی از ظرفیت های توریستی خود و روند بهبود زیرساخت ها برای توریستان ایرانی ارائه کردند.

یوگنی کوزلوف، سرپرست کمیته توریستی شهر مسکو گفت: تور های آشنایی با مقصد، تاثیر مثبتی بر ارتباطات بین نمایندگان صنعت توریستی مسکو و ایران می گذارد و این موضوع خصوصا در دوران پسا-همه گیری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مسکو پیش بینی می نماید که این کوشش ها با استقبال چشمگیر توریستان ایرانی همراه خواهد بود و تمامی کوشش خود را برای فراهم ساختن اقامتی لذت بخش برای توریستان ایرانی انجام خواهد داد. مسکو با توسعه استاندارد های خدمات رسانی از جمله هتل ها و رستوران ها، زیرساخت های خود را برای پذیرش میهمانان از کشور های مختلف بهبود می بخشد.

نمایندگان مسکو از قابلیت ارائه تجربیات منحصر به فرد مرکز روسیه به بازدیدنمایندگان ایرانی نظیر جشن ها و رویداد های فصلی، تنوع غذایی و سرآشپز های مشهور، پارک های متعدد، تفریحات و سفر های رودخانه ای و بسیاری از موارد دیگر تاکید کردند. بعلاوه به منظور استقبال از برگزارنمایندگان تور ایرانی، در چارچوب تفاهم نامه بین VDNH (نمایشگاه دستاورد های مالی روسیه) و مجموعه تفریحی فرهنگی عباس آباد تهران، نمایشگاه عکسی از این مجموعه تفریحی در نمایشگاه VDNH برگزار گردید.

آیدا جمشیدیان، نماینده شرکت مسافرتی بین المللی ایران مرکز اضافه نمود: به لطف همکاری های نزدیک بین دو کشور، مسکو به طرز فزاینده ای در حال بدل شدن به مقصد اصلی سفر ایرانیان است. بعلاوه ضروری است به توریستی تحصیلی نیز اشاره کنم. بسیاری از دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیلات تکمیلی خود در دانشگاه های مسکو پذیرش می گیرند.

برنامه های مختلفی برای صدور ویزای الکترونیکی برای شهروندان ایرانی که می خواهند از روسیه بازدید نمایند، در دست اجرا است. به گفته کاظم جلالی، سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، تهران در اقدامی دوجانبه با روسیه، کاملا آماده لغو ویزا است. خطوط هوایی پرواز مستقیم بین دو کشور نیز عاملی مهم است. در حال حاضر 9 پرواز در هفته بین تهران و مسکو انجام می گردد.

نمایندگان شرکت های توریستی ایران بر مناسب بودن مسکو به عنوان مقصدی عالی برای توریستان و برنامه ریزی برای انجام فعالیت های متنوع و مطابق با روند مورد نظر آنان بسیار تاکید کردند. فراوانی بنا های فرهنگی، تاریخی، موزه ها و پارک ها، فرصت آشنایی بیشتر توریستان ایرانی با مسکو و تاریخ آن را فراهم می نماید.

با پشت سر گذاشتن هر سال، مرکز روسیه با ساخت مکان های مجذوب کننده و جاذبه های توریستی بیشتر که هر توریست را شگفت زده می نماید، دستخوش تحولات بیشتری می گردد. علاوه براین برای فراهم کردن اقامتی همراه با آسایش برای بازدیدنمایندگان، زیرساخت شهر به صورت پیوسته در حال تکمیل است.

منبع: فرارو
انتشار: 20 تیر 1402 بروزرسانی: 20 تیر 1402 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2217

به "مسکو همکاری های خود در بخش گردشگری را با ایران افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو همکاری های خود در بخش گردشگری را با ایران افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید