خبرنگاران روسیه خواهان تبادل اسرای جنگ قره باغ شد

به گزارش مجله مدیریت ناب، مسکو - خبرنگاران - سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر تهیه فهرست اسرا و مفقودان در مناقشه قره باغ از سوی دو طرف درگیری، خواهان تبادل اسرا شد.

خبرنگاران روسیه خواهان تبادل اسرای جنگ قره باغ شد

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران از ریانووستی، لاوروف سه شنبه در نشست مطبوعاتی در مسکو گفت که باید در مساله مبادله اجساد کشته شدگان و افراد بازداشت شده میان طرف های ارمنی و جمهوری آذربایجانی در قره باغ، فهرست برداری گردد.

وی اضافه نمود: بدیهی است که فرماندهان نظامی از دو طرف باید فهرست معینی از افراد مفقود شده در قره باغ در اختیار داشته باشند تا با جزییات بیشتر بتوان به این مساله پرداخت.

لاوروف اعلام کرد شواهدی وجود ندارد که نشان دهد مبادله اسرا و اجساد کشته شدگان در قره باغ بطور هدفمندانه به تاخیر می افتد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: باتوجه به موقعیت محلی و اینکه چگونه اقدامات نظامی در قره باغ جریان یافت با خاتمه آن پرداختن سریع به این مساله (مبادله اسرا و اجساد قربانیان) بسیار سخت است بویژه اینکه فهرست معینی از افرادی که مفقود شده اند وجود ندارد.

وی ادامه داد: با ورود کارشناسان از سازمان های بین المللی به این مساله، پیشرفت سریعی در این زمینه صورت خواهد گرفت و صلحبانان روسی نیز با توجه به امکانات خود به این فرایند یاری خواهند کرد.

مساله مفقودان از مسائل مهم در جامعه ارمنستان است و صدها نفر از نظامیان این کشور در جریان جنگ 44 روزه مفقود شده اند و خانواده های آنها چند اجتماع اعتراضی در ایروان برگزار نموده و خواهان معین شدن سرنوشت بستگان خود شده اند.

آرمن سرکیسیان رئیس جمهوری ارمنستان روز دوشنبه در نامه ای به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از وی برای بازگشت اسرای ارمنی در جمهوری آذربایجان به کشور خود تقاضای یاری کرد.

سرکیسیان در این نامه که در پایگاه اینترنتی رئیس جمهوری ارمنستان منتشر شده گفته است: جامعه ارمنستان و دیاسپورهای ارمنی (جوامع ارمنی مقیم کشورهای دیگر) از شرایط اسیران نظامی و غیرنظامیان دستگیر شده ارمنی در آذربایجان به شدت نگران است.

رئیس جمهوری ارمنستان اضافه نمود، وساطت روسیه برای حل مساله بسیار حساس اسرا و افراد دستگیر شده در جمهوری آذربایجان بسیار مهم و کارساز خواهد بود.

رئیس جمهوری ارمنستان روز(دوشنبه) برای ملاقات با نمایندگان جامعه ارامنه روسیه به مسکو سفر کرد و با شماری از آنها درخصوص شرایط بوجود آمده در مناقشه قره باغ رایزنی کرد.

آرا آبرامیان رئیس جامعه ارامنه روسیه نیز روز دوشنبه در نامه ای از پوتین برای آزادی اسرا و بازداشت شدگان ارمنی در جمهوری آذربایجان درخواست یاری کرد.

به ابتکار روسیه، روز دهم نوامبر (19 آبان) سندی برای تحقق آتش بس کامل و برطرف تمام خصومت ها در منطقه درگیری قره باغ به امضای علی اف، پاشینیان و پوتین رسید و ارتش مسکو وظیفه صلحبانی و تحقق آتش بس را به عهده گرفت.

روسیه در چارچوب توافق با ارمنستان و جمهوری آذربایجان، واحدهای صلحبانی خود را در قالب حدود 2هزار نیرو به همراه تجهیزات به قره باغ اعزام و 23 پست دیده بانی نیز تاسیس نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1254

به "خبرنگاران روسیه خواهان تبادل اسرای جنگ قره باغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه خواهان تبادل اسرای جنگ قره باغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید