خبرنگاران داروی انسولین در 140 داروخانه در آذربایجان غربی توزیع می گردد

به گزارش مجله مدیریت ناب، ارومیه- خبرنگاران- مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: 140 داروخانه در شهرستان های مختلف استان، انسولین مورد احتیاج بیماران دیابتی را توزیع می نمایند.

خبرنگاران داروی انسولین در 140 داروخانه در آذربایجان غربی توزیع می گردد

فاطمه آقازاده روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: سهمیه انسولین توزیعی شامل اقلام مختلفی نظیر اپیدرا، نوومیکس، لانتوس، لومیر، اباساگلار و همولاگ است.

وی اضافه نمود: از کل داروخانه های توزیع کننده انسولین برای بیماران دیابتی، بیش از 50 داروخانه در مرکز استان، ارومیه قرار گرفته است که به صورت روزانه و شبانه روزی، این ماده دارویی را در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: فرایند توزیع انسولین در استان به هیچ وجه با وقفه روبرو نشده و در 2 ماه گذشته شامل مهر و شهریور، بیش از 201 هزار عدد انسولین قلمی توزیع شده است.

وی بیان نمود: مردم در صورت احتیاج برای دریافت انسولین می توانند از ساعت هشت صبح تا هشت شب با شماره رایگان 190 تماس گرفته و از داروخانه های مشخص در این زمینه اطلاع یابند.

به گزارش خبرنگاران، طی روزهای گذشته شایعه های زیادی در مورد کمبود انسولین در کشور و به تبع آن، آذربایجان غربی ایجاد شده بود که بسیاری از رسانه های معاند نیز آن را به میزان زیادی پوشش می دادند.

صدها هزار بیمار دیابتی در آذربایجان غربی وجود دارد که بخش قابل توجهی از آنان، به انسولین تزریقی احتیاج دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1226

به "خبرنگاران داروی انسولین در 140 داروخانه در آذربایجان غربی توزیع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران داروی انسولین در 140 داروخانه در آذربایجان غربی توزیع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید