خبرنگاران بازگشت 17 واحد صنعتی آذربایجان شرقی به مدار تولید

به گزارش مجله مدیریت ناب، تبریز -خبرنگاران - رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: از سال گذشته تا به امروز مسائل 17 واحد صنعتی مشکل دار استان با برگزاری 50 جلسه رفع شده و آنهار به مدار تولید بازگشته اند.

خبرنگاران بازگشت 17 واحد صنعتی آذربایجان شرقی به مدار تولید

موسی خلیل اللهی روز در حاشیه بازدید از 2 واحد صنعتی تبریز که در طول سال گذشته به چرخه تولید بازگشته اند، اضافه کرد: با تشکیل این جلسات، مسائل واحدها همچون ورشکستگی و بدهی های بانکی یا مالیاتی با همکاری دستگاههای اجرایی حل و فصل شده است.

وی اضافه کرد: واگذاری های نادرست و غیراصولی نیز در چند واحد بزرگ استان اتفاق افتاده بود که هم اکنون به صورت اجاره یا مالکیت به صنعتگران خوشنام استان سپرده شده است.

به گفته وی، بیش از یکهزار و 600 نفر در واحدهای تولید احیا شده آذربایجان شرقی مشغول به کار شده اند.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی امروز به مناسبت هفته قوه قضائیه از شرکت های بلبرینگ سازی و شرکت ماشین آلات صنعتی مجموعه تراکتورسازی ایران بازدید کرد که با ورود تشکیلات قضایی به پرونده های مالی و حقوقی و تعیین تکلیف مالکیت ، احیا شده اند.

باقری، مدیرعامل مجموعه بلبرینگ سازی در این بازدید گفت: این کارخانه را با 163 کارگر بیکار و دستگاه هایی که 14 سال قبل از کار افتاده بود، پانزدهم مهر پارسال تحویل گرفتیم و در حال حاضر علاوه بر بازگشت به کار نیروهای قبلی، 53 دانش آموخته جدید نیز در مجموعه جذب شده اند.

به گفته وی همه دستگاه های کارخانه با تلاش متخصصان داخلی بازسازی و به روزرسانی شده و این مجموعه قادر است 5 درصد نیاز کشور به بلبرینگ را تامین کند.

مدیرعامل تراکتورسازی ایران نیز در این بازدید گفت: شرکت ماشین آلات صنعتی که در طول سالهای گذشته شرایط نامطلوبی را تجربه کرده و تعطیل شده بود، از سال گذشته به گروه صنعتی تراکتورسازی پیوسته و قادر است انواع ماشین آلات سنگین راه سازی و معدنی و صنعتی تولید کند.

ابراهیمی با بیان اینکه ظرفیت تولید این کارخانه هم اکنون 200 دستگاه در سال است که تا 360 دستگاه قابل افزایش می باشد، اضافه کرد: در این شرکت220 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و با فعالیت آن برای بیش از یکهزار نفر در سراسر ایران اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1023

به "خبرنگاران بازگشت 17 واحد صنعتی آذربایجان شرقی به مدار تولید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازگشت 17 واحد صنعتی آذربایجان شرقی به مدار تولید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید